کم مصرف ترین کولر گازی پنجره ای

کم مصرف ترین کولر گازی پنجره ای

یکی از مهم ترین فاکتور هایی که در انتخاب بهترین کولر گازی باید به آن توجه داشته باشیم، مصرف برق دستگاه است. با انتخاب کولر گازی پنجره ای کم مصرف، می توانیم بدون نگرانی از قبض برق کولر گازی را در اکثر ساعات روز روشن بگذاریم و از هوای تهویه شده خنک آن لذت ببریم.

به همین دلیل در این مقاله مجله دماکالا، به معرفی کم مصرف ترین کولر گازی پنجره ای پرداخته ایم. اگر شما هم به دنبال خرید کولر گازی پنجره ای با مصرف برق کم هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مصرف برق کولر گازی پنجره ای چقدر است؟

مصرف برق کولر گازی بسته به مدل آن چیزی حدود 400 تا 2425 وات برآورد می شود. در مقایسه با سایر کولر گازی ها مثل داکت اسپلیت و اسپلیت دیواری، کولر گازی های پنجره ای برق بیشتری مصرف می کنند. برای آشنایی بیشتر با مصرف برق کولر پنجره ای پیشنهاد می کنیم مقاله میزان مصرف کولر گازی پنجره ای را در مجله دماکالا مطالعه کنید.

هزینه برق کولر گازی پنجره ای چقدر است؟

هزینه برق کولر گازی پنجره ای بسته به مدل دستگاه متفاوت است. در مجموع کولر گازی ها روزانه چیزی بین 0.874 ال 2.097 کیلووات ساعت برق مصرف می کنند که به طور میانگین در ماه حدود 62.91 کیلووات ساعت است. طبیعتا هزینه برق کولر گازی پنجره ای کم مصرف بسیار پایین تر است. برای به دست آوردن هزینه برق عدد کیلووات ساعت کولر گازی را در هزینه هر کیلووات برق بر اساس آخرین قبض برق خود ضرب کنید.

برای مقایسه مصرف برق کولر گازی پنجره ای با اسپلیت دیواری مقاله مصرف برق کولر گازی چند وات است را در مجله دماکالا مطالعه کنید.

انتخاب کم مصرف ترین کولر گازی پنجره ای

کم مصرف ترین کولر گازی پنجره ای

برای انتخاب کم مصرف ترین کولر گازی پنجره ای سه نکته ای که در ادامه شرح داده ایم را حتما در نظر داشته باشید:

  1. متراژ فضا را به صورت دقیق محاسبه کنید.

طول و عرض فضایی که می خواهید توسط کولر گازی پنجره ای پوشش داده شود را اندازه گیری کرده و در هم ضرب کنید.

  1. ظرفیت سرمایشی مناسب برای اتاق را به دست بیاورید. برای این کار  می توانید از چارتی که در ادامه آورده ایم استفاده کنید.
  2. کولر گازی پنجره ای با ظرفیت مناسب و بالاترین CEER را انتخاب کنید. CEER یا Combined Energy Efficiency Ratio مقیاسی است که بهینه بودن مصرف برق کولر گازی را مشخص می کند و هر چه بیشتر باشد یعنی کولر گازی کم مصرف تر است.

جدول ظرفیت مناسب کولر گازی پنجره ای برای متراژ

مساحت به متر مربع ظرفیت کولر گازی پنجره ای به btu
14 متر مربع 5000
23 متر مربع 6000
28 متر مربع 7000
32 متر مربع 8000
27 متر مربع 9000
42 متر مربع 10000
46 متر مربع 11000
51 متر مربع 12000

نکات:

  • اگر اتاق آفتاب گیر است 10 درصد به ظرفیت ها اضافه کنید.
  • اگر اتاق کاملا زیر سایه قرار داد و در معرض تابش آفتاب نیست 10 درصد از ظرفیت ها کم کنید
  • اگر بیشتر از دو نفر از اتاق به صورت منظم استفاده می کنند، به ازای هر نفر اضافی 600 بی تی یو به ظرفیت ها اضافه کنید.
  • اگر در اتاق از وسایل گرمایشی مثل اجاق گاز و فر به صورت منظم استفاده می شود 4000 بی تی یو به ظرفیت ها اضافه کنید.

ویژگی های کم مصرف ترین کولر گازی پنجره ای

هنگام انتخاب کولر گازی پنجره ای کم مصرف به سه فاکتور زیر توجه داشته باشید:

کولر گازی پنجره ای اینورتر کم مصرف

کولر گازی های اینورتر یا دور متغیر نسبت به کولر گازی های دور ثابت مصرف برق کمتری دارند. با توجه به این که قرار نیست در این مقاله به نکات فنی و پیچیده بپردازیم، کاری به مکانیسم عمل کیت اینورتر نداریم. اما به طور خلاصه استفاده از فناوری اینورتر در همه مدل های کولر گازی، مصرف برق را تا حد زیادی کاهش می دهد. بنابراین توجه به اینورتر بودن کولر گازی هنگام انتخاب یک کولر گازی کم مصرف بسیار مهم است.

رتبه بندی EER برای کولر گازی پنجره ای کم مصرف

EER یک معیار رتبه بندی شناخته شده برای مصرف برق کولر گازی است. EER مخفف عبارت Energy-Efficiency Ratio به معنی نسبت بهره وری انرژی است و از دهه 1970 میلادی از آن استفاده می شود. EER کولر گازی را می توانید در مشخصات محصول یا روی برچسب دستگاه پیدا کنید. اما EER در کم مصرف ترین کولر گازی های پنجره ای چقدر باید باشد؟

  • EER اگر زیر 9 باشد یعنی کولر گازی پنجره ای پر مصرف است است
  • اگر EER بین 9 و 10 باشد یعنی کولر گازی از نظر مصرف برق در رده متوسط قرار دارد.
  • در صورتی که EER مساوی با بزرگتر از 10 باشد یعنی کولر گازی کم مصرف است.

به طور کلی به دنبال کولر گازی ای باشید که EER آن 10 یا بیشتر باشد (هر چه بیشتر بهتر)

رتبه بندی CEER برای کولر گازی پنجره ای کم مصرف

اگر EER را در مشخصات کولر گازی پیدا نکردید، به عدد CEER توجه کنید. CEER که قبل تر هم به آن اشاره کردیم شاخص بهترین برای سنجش بهره وری کولر گازی است و در بسیاری از کولر گازی ها جایگزین EER شده است. عدد CEER هم هر چه بیشتر باشد بهتر است و به این معنی است که کولر گازی برق کمتری مصرف می کند.

اگر می خواهید کولر گازی کم مصرف بخرید، دقت داشته باشید که CEER از 9.5 بیشتر باشد (هر چه بیشتر بهتر)

کولر گازی پنجره ای میدیا مدل U اینورتر دار که کم مصرف ترین کولر گازی در جهان است، دارای CEER فوق العاده 15 است. 

بهترین کولر گازی پنجره ای کم مصرف

در این بخش به معرفی کم مصرف ترین کولر گازی های پنجره ای بازار می پردازیم. این کولر گازی ها نسبت به سایر مدل ها مصرف برق بسیار پایین تری دارند و هزینه برق کمتری خواهند داشت.

1. کولر گازی پنجره ای ال جی

کم مصرف ترین کولر گازی پنجره ای

کولر گازی های پنجره ای ال جی جزو کم مصرف ترین کولر های پنجره ای در بازار هستند. به طور میانگین کولر گازی ال جی پنجره ای 944.37 کیلووات ساعت برق در طول سال مصرف می کند و میانگین CEER آن 12.37 است. کولر گازی های ال جی از کم مصرف ترین کولر گازی های موجود در بازار هستند و کیفیت بالا، طراحی شیک و امکانات به روز آن ها، این کولر گازی ها را به یکی از پر فروش ترین ها در سراسر جهان تبدیل کرده است.

2. کولر گازی پنجره ای میدیا

کم مصرف ترین کولر گازی پنجره ای

کولر گازی پنجره ای میدیا با میانگین مصرف برق سالانه 708.67 جزو برند های کم مصرف موجود در بازار است. CEER متوسط در کولر گازی های پنجره ای میدیا 12.09 است.

3. کولر گازی پنجره ای هایسنس

برند هایسنس یکی از بهترین تولید کنندگان کولر گازی است که کولر گازی های پنجره ای با CEER میانگین 12.08 تولید می کند. مصرف برق کولر های پنجره ای هایسنس در طول سال به طور میانگین 836 کیلووات ساعت برآورد شده است.

4. کولر گازی پنجره ای گری

برند گری نیز یکی از تولید کنندگان محبوب کولر گازی در بازار ایران است. کولر گازی های پنجره ای گری با میانگین مصرف برق سالانه 677.81 کیلووات ساعت و CEER متوسط 11.74 در میان کم مصرف ترین کولر گازی های پنجره ای در بازار قرار دارند. کولر گازی های گری ساخت کشور چین هستند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار اند.

5. کولر گازی پنجره ای توشیبا

برند توشیبا و محصولاتش نیازی به معرفی ندارند. این برند محبوب کولر گازی پنجره ای با میانگین مصرف برق سالانه 791.74 کیلووات ساعت تولید می کند. میانگین CEER کولر گازی های پنجره ای توشیبا 11.67 است.

6. کولر گازی تی سی ال

کولر گازی های تی سی ال به طور متوسط در طول سال 725.36 کیلووات ساعت برق مصرف می کنند و جزو کولر گازی های کم مصرف در بازار هستند.  میانگین CEER کولر گازی های پنجره ای تی سی ال 11.5 است.

خرید کم مصرف ترین کولر گازی پنجره ای

فروشگاه تجهیزات سرمایشی و گرمایشی دماکالا با بیش از ده سال سابقه، کم مصرف ترین مدل های کولر گازی پنجره ای موجود در بازار را خدمت شما عزیزان ارائه می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع مدل های کولر گازی پنجره ای و استعلام قیمت روز کولر گازی پنجره ای، از طریق شماره تماس درج شده در سایت با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

شما عزیزان می توانید کولر گازی پنجره ای مورد نظر خود را از طریق سایت دماکالا یا به صورت تلفنی سفارش دهید و با مناسب ترین قیمت دریافت نمایید. کلیه کولر گازی های ارائه شده در فروشگاه دماکالا دارای ضمانت اصالت و سلامت کالا و گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر هستند.

 

سوالات متداول کاربران درباره کم مصرف ترین کولر گازی پنجره ای

آیا مصرف برق کولر گازی پنجره ای زیاد است؟

بله کولر گازی پنجره ای نسبت به سایر کولر ها برق بیشتری مصرف می کند. مصرف برق روزانه کولر گازی پنجره ای با مصرف برق حاصل از 35 ساعت کار کردن بی وقفه تلویزیون برابر است.

از کجا بفهمیم کولر گازی پنجره ای کم مصرف است؟

هنگام خرید کولر گازی پنجره ای حتما به برچسب انرژی آن توجه داشته باشید. کولر گازی هایی که گرید انرژی B، A، A+و A++ دارند برق کمتری مصرف می کنند. همچنین همانطور که در مقاله اشاره شد، اینورتر بودن، EER و CEER بالای ده از ویژگی های کولر گازی پنجره ای کم مصرف است.

مصرف برق کولر گازی پنجره ای چقدر است؟

مصرف برق کولر گازی به مدل و ظرفیت آن بستگی دارد اما در مجموع کولر گازی ها روزانه چیزی بین 0.874 ال 2.097 کیلووات ساعت برق مصرف می کنند که به طور میانگین در ماه حدود 62.91 کیلووات ساعت است.

تعمیر انواع چیلر

تعمیر انواع چیلر

تعمیرات وی ار اف vrf

تعمیرات VRF