میزان مصرف برق کولر گازی پنجره ای

میزان مصرف برق کولر گازی پنجره ای چقدر است؟ آیا کولر گازی پنجره ای نسبت به بقیه کولر ها کم مصرف تر است؟ این سوالات متداولی است که بسیاری از مشتریان هنگام انتخاب نوع کولر گازی از تیم فروش دماکالا می پرسند.

میزان مصرف برق کولر گازی یکی از پارامتر های مهم هنگام انتخاب نوع و خرید کولر گازی است. مصرف برق بالای کولر گازی علاوه بر آسیبی که به محیط زیست می زند، هزینه زیادی برای شما به بار می آورد که با خرید کولر گازی کم مصرف قابل جبران است.

در ادامه به بررسی میزان مصرف کولر گازی پنجره ای می پردازیم

بیشتر بخوانید : مصرف برق کولرگازی چند وات است؟

کولر گازی پنجره ای چیست؟

کولر گازی پنجره ای یک نوع از کولر گازی است که دارای یک یونیت کوچک است و در چارچوب پنجره نصب می شود. بر خلاف اسپلیت ها که دو یونیت داخلی و خارجی دارند، کولر گازی پنجره ای فقط یک یونیت دارد. اندازه یونیت کولر گازی پنجره ای کوچک است و در چارچوب پنجره نصب می شود.

این یونیت هوای گرم را از اتاق خارج کرده و هوای خنک را وارد اتاق می کند. قسمتی از یونیت که هوای گرم را خارج می کند در نیمه خارجی پنجره نصب می شود در حالی که فن خنک کننده کولر به سمت داخل اتاق قرار می گیرد.

کولر گازی های پنجره ای نمی توانند کل خانه را خنک کنند، مگر این که متراژ خانه بسیار پایین باشد. با این حال برای خنک کردن یک اتاق عملکرد قابل قبولی دارند. در خانه های مناطق گرمسیری که کولر خانه نمی تواند بعضی اتاق ها را به اندازه مطلوب خنک کند، می توان از کولر گازی پنجره ای استفاده کرد.

میزان مصرف برق کولر گازی پنجره ای چقدر است؟

میزان مصرف کولر گازی پنجره ای

میزان مصرف انرژی کولر گازی علاوه بر این که روی محیط زیست تاثیر مستقیم دارد، می تواند هزینه های شما را به صورت غیر ضروری افزایش دهد. اگر کولری بخرید که مصرف برق بالایی دارد، هر ماه باید هزینه زیادی را صرف قبض برق منزل یا محل کار خود کنید. بهتر است که در ابتدا به میزان مصرف برق کولر توجه داشته باشید و کولری را انتخاب کنید که کم مصرف تر است.


بیشتر بخوانید : مرکز تعمیرات کولرگازی در تهران


حتی اگر کولر گازی کم مصرف نسبت به مدل هایی که مصرف برق بالاتری دارند گران تر باشد، باز هم از نظر اقتصادی در دراز مدت به صرفه تر خواهد بود.

به طور کلی کولر گازی های پنجره ای پر مصرف هستند. آمار ها نشان می دهد که به طور متوسط میزان مصرف برق کولر گازی، نسبت به مصرف کولر آبی 5 برابر بیشتر است. با این حال مصرف برق کولر گازی پنجره ای نسبت به مدل، برند و ظرفیت کولر می تواند متغیر باشد.

  • مصرف برق کولر گازی پنجره ای بین 400 تا 2425 وات متغیر است و میانگین آن به 884.2 وات میرسد.
  • بسته به میزان مصرف برق 1037 یونیت مختلف، کولر گازی پنجره ای در هر ساعت 87.4 وات انرژی مصرف می کند یعنی روزانه 209.7 وات، ماهانه 62910 وات و سالانه 765470 وات برق مصرف می کند.
  • برای یک اتاق خواب کوچک، یک کولر گازی پنجره ای 5 هزار کم مصرف باید تنها 450 وات انرژی مصرف کند.
  • یک کولر گازی متوسط با ظرفیت 8 هزار کم مصرف باید کمتر از 715 وات برق مصرف کند
  • یک کولر گازی پنجره ای بزرگ با ظرفیت 14 هزار کم مصرف باید تنها 1250 وات انرژی مصرف کند.
  • کولر گازی های پنجره ای کم مصرف معمولا 600 وات یا کمتر برق مصرف می کنند.

میزان مصرف کولر گازی پنجره ای توسط تولید کننده اعلام می شود. عددی که به عنوان میزان مصرف کولر گازی پنجره ای در دفترچه راهنما یا مشخصات محصول از طرف تولید کننده ذکر می شود، حداکثر میزان برقی است که یونیت تحت شرایط نرمال مصرف می کند.

با این وجود میزان مصرف برق هنگام روشن کردن کولر گازی در مشخصات آن ذکر نمی شود اما معمولا 2 تا 3 برابر مصرف برق معمول آن ها است.


بیشتر بخوانید : نظرات مصرف کنندگان داکت اسپلیت


آیا کولر گازی پنجره ای برق زیادی مصرف می کند؟

بله به طور کلی کولر گازی پنجره ای پر مصرف است و برق زیادی مصرف می کند. روزانه کولر گازی های پنجره ای به طور متوسط حدود 2097 کیلووات ساعت برق مصرف می کنند که برابر است با:

  • میزان برقی که یک تلویزیون برای 35 ساعت کار کردن مداوم مصرف می کند
  • میزان برقی که یک پنکه سقفی برای 4 روز کار کردن مصرف می کند
  • میزان برقی که یک فریزر برای بیش از 2 روز کار کردن مصرف می کند.

چرا مصرف برق کولر گازی پنجره ای بالا است؟

یکی از اصلی ترین علت های بالا بودن مصرف برق کولر گازی پنجره ای، طریقه نصب آن است. کولر گازی پنجره ای داخل چارچوب پنجره نصب می شود بنابراین هوای گرم بیرون به راحتی می تواند وارد اتاق شود و هوای خنک داخل اتاق هم می تواند از اتاق خارج شود.

به همین دلیل است که کولر گازی پنجره ای مجبور است سخت تر کار کند و برق بیشتری مصرف کند.

دسته بندی خدمات دماکالا

تعمیر داکت اسپلیت
تعمیر انواع چیلر

تعمیر انواع چیلر

تعمیرات وی ار اف vrf

تعمیرات VRF

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.