محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت

محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت

اگر میخواهید یاد بگیرید چگونه ” محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت ” انجام دهید با این بخش از مطالب آموزش محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت سایت دماکالا  همراه ما باشید

آموزش نحوه محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت

ظرفیت کولر گازی با واحد BTU محاسبه می شود. از واحد تن تبرید هم برای ظرفیت داکت اسپلیت استفاده می شود. هر یک تن تبرید معادل 12 هزار بی تی یو است. مثلا یک داکت اسپلیت 3 تنی معادل 36 هزار BTU است.
ظرفیت داکت اسپلیت باید بر اساس نوع بنا، کاربری آن، متراژ ساختمان و همچنین آب و هوای منطقه انتخاب شود. مثلا داکت اسپلیت برای 100 متر با داکت اسپلیت مناسب برای خانه 60 متری متفاوت است و ظرفیت باید حتما متناسب با متراژ انتخاب شود. در ادامه به روش های محاسبه ظرفیت داکت متراژ مناسب می پردازیم.
برای محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت می توان از سه روش استفاده کرد:
1. روش محاسبه دقیق که از طریق فرمول های تخصصی و نرم افزار های ویژه مثل کریر هپ انجام می شود و باید توسط یک متخصص مهندسی مکانیک محاسبه شود. این روش بیشتر برای پروژه های بزرگ مثل مراکز تجاری کاربرد دارد.
2. محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت بر اساس متراژ به صورت حدودی. برای محاسبه سر انگشتی ظرفیت داکت اسپلیت از فرمول های زیر استفاده کنید:
فرمول محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت برای واحد مسکونی
برای محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت برای واحد های مسکونی ابتدا مساحت مفید ساختمان را محاسبه کنید سپس آن را در ضریب شهر که جدول آن در ادامه همین متن درج شده ضرب کنید.
مساحت واحد (متر مربع) × ضریب شهر

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.