نحوه تشخیص کولرگازی اصل و اورجینال از فیک

نحوه تشخیص کولرگازی اصل و اورجینال از فیک

هنگام خرید کولر گازی یکی از دغدغه های مشتریان اصل بودن کالا است. با در نظر گرفتن این که افراد سودجوی زیادی در بازار هستند که کولر گازی تقلبی را با قیمت های بالا به مشتریان ناآگاه می فروشند، این نگرانی کاملا قابل درک است. در این مقاله قصد داریم نحوه تشخیص کولر گازی اصل و اورجینال از فیک را به شما آموزش دهیم و ببینیم افراد سودجو معمولا از چه کلک هایی برای فروختن اجناس بی کیفیت تقلبی به مشتریان استفاده می کنند.

قبل از این که به ادامه مقاله بپردازیم، تاکید می کنیم که بهتر است به جای ریسک کردن و خرید از فروشندگانی که به آن ها اعتماد ندارید، کولر گازی مورد نظرتان را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

فروشگاه تجهیزات سرمایشی و گرمایشی با بیش از ده سال سابقه در حوزه فروش و ارائه خدمات پس از فروش انواع کولر گازی یکی از مراجع معتبر برای خرید کولر گازی اصل است و همه کولر گازی های ایرانی و خارجی را با ضمانت اصالت کالا خدمت مشتریان عزیز ارائه می دهد.

مشکل کولر گازی های تقلبی

متاسفانه از روی کولر گازی های اورجینال محبوب در بازار، نمونه های تقلبی بی کیفیت ساخته می شود و به جای مدل اصلی با قیمت بالا به فروش می رسد. مشکل کولر گازی تقلبی در بعضی برند ها متداول تر از بقیه است. نمونه های تقلبی از نظر ظاهری بسیار شبیه نمونه اصلی هستند اما در ساخت آن ها از قطعات بسیار بی کیفیتی استفاده شده است. به همین دلیل بعد از یک مدت استفاده، قطعات این کولر ها به سرعت از کار می افتند و کولر سریعا خراب می شود.

همچنین مدل های تقلبی کارایی و قدرت نمونه های اصلی را دارند و عملکردشان بسیار پایین است. با این حال برخی فروشنده های سودجو این کولر گازی ها را به قیمت بالا به مشتریان می فروشند، گاهی اوقات هم با ارائه قیمت پایین تر از قیمت بازار، سعی می کنند مشتری را وسوسه کنند.

تبدیل کولر گازی چینی ارزان به برند های گران قیمت

یکی از روش های کلاهبرداری در بازار کولر گازی این است که یک کولر گازی چینی ارزان و بی کیفیت را با عوض کردن لوگو و حک کردن لیزری نام کمپانی های معتبر مثل ویرپول، وستینگهاوس، بوش و … به جای کولر گازی با کیفیت و گران قیمت جا می زنند و چند برابر قیمت واقعی می فروشند.

چگونه می توان کولرگازی اصل را از کولرگازی فیک تشخیص داد؟

چندین روش برای تشخیص کولر گازی اصل و اورجینال از فیک وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم. با این حال اولین کاری که برای اطمینان از اصل بودن کولر باید انجام دهید این است که کولر را از نمایندگی رسمی یا فروشگاه های معتبری که چندین سال سابقه کار دارند و شناخته شده هستند بخرید. دقت داشته باشید که فروشگاهی که انتخاب می کنید حتما به شما ضمانت اصالت کالا ارائه دهد. البته ما پیشنهاد می کنیم که حتی به بهترین و معتبرترین فروشگاه ها هم چشم بسته اعتماد نکنید و حتی کالایی که از فروشگاه دماکالا میخرید را با روش هایی که در ادامه شرح می دهیم تست کنید.

بررسی روش های تشخیص کولرگازی اصل و اورجینال از فیک

برای تست اصل بودن کولر گازی از نکات تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی که در ادامه توضیح داده ایم استفاده کنید.

تشخیص کولر گازی اصل از روی برچسب

یکی از راه های تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی توجه به برچسب یا همان لیبل دستگاه است. برای تشخیص اصل بودن لیبل کولر گازی به این موارد دقت کنید:

  1. برای کولر گازی های اصل از لیبل های بسیار با کیفیت استفاده می شود که به خوبی روی دستگاه چسبانده شده اند و حتی بعد از سال ها استفاده نیز جدا نمی شوند و رنگ آن ها نمی رود. این لیبل ها در اکثر مدل ها مات هستند و کیفیت چاپ بسیار بالایی دارند. اما لیبل کولر گازی های تقلبی بی کیفیت است و ظاهر مات ندارد. از کیفیت چاپ پایین و استفاده از رنگ های جیغ و فونت نامناسب هم می توانید تقلبی بودن کولر گازی را حدس بزنید.
  2. به لوگوی درج شده روی لیبل دقت کنید و آن را با لوگوی اصلی برند به دقت مقایسه کنید.
  3. اطلاعات روی لیبل را با اطلاعات درج شده در سایت تولید کننده تطبیق دهید. بسیاری از مواقع اطلاعات روی لیبل کولر گازی تقلبی با اصلی مطابقت ندارد. با یک سرچ ساده مدل کولر به زبان انگلیسی می توانید به اطلاعات دقیق آن برسید.
  4. گاهی اوقات روی لیبل کولر گازی های تقلبی حتی غلط املایی هم دیده می شود. پس متن و اطلاعات روی لیبل را به دقت بررسی کنید.

تشخیص کولر گازی اصل از روی بسته بندی

کولر گازی های اصل با کارتن اصلی به فروش می رسند. معمولا تولید کننده روی کارتن محصول لوگو و اطلاعات را با کیفیت چاپ بالا درج می کند. همچنین کیفیت کارتن محصول اورجینال بسیار بالا است و قابل تشخیص است. اگر روی کارتن محصول هیچ نامی درج نشده بود یا کارتن به نظر بی کیفیت و  ارزان بود، حتما به تقلبی بودن آن شک کنید. عکس کارتن کولر گازی اصل هر برند را می توانید با جستجو در گوگل پیدا کنید. اگر می خواهید به صورت اینترنتی خرید کنید، از فروشنده بخواهید عکس واضح از کارتن بسته بندی کالا برای شما ارسال کند. بعضی شرکت ها روی کارتن محصول خود لیبل هم می زنند که نشان می دهد محصول اصل است.

تشخیص کولر گازی اصل از روی شماره سریال

همه کولر گازی ها شماره سریالی دارند که می توانید با آن محصول را شناسایی کنید و مطمئن شوید که اصل است یا تقلبی. شما می توانید برای هر برند در گوگل سرچ کنید و ببینید روش استعلام سریال کولر گازی آن برند چگونه است.

تشخیص کولر گازی اصل از روی ظاهر کولر

این روش زیاد مطمئن نیست ولی به عنوان مکملی برای روش های دیگر، می تواند به شما کمک کند. مدل کولر گازی را سرچ کنید و عکس آن را از سایت تولید کننده پیدا کنید. حالا ظاهر کولر گازی را از زاویه های مختلف با عکس رسمی سایت مقایسه کنید. محصول اصل نباید با عکس درج شده در وبسایت هیچ تفاوتی داشته باشد.

تشخیص کولر گازی اصل از روی پرچم کشور تولید کننده

برند های تولید کننده کولر گازی روی محصولاتشان پرچم کشور سازنده را درج نمی کنند. اما سازنده های کولر گازی تقلبی برای قانع کردن مشتری که کولر گازی اصل است، از پرچم کشور هایی مثل آمریکا و آلمان استفاده می کنند و ادعا می کنند که محصول اصل آلمان است (یا کشور های دیگر).

تشخیص کولر گازی اصل از روی ویژگی های کولر

یکی از راه های تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی این است که ظرفیت، شماره مدل و امکانات کولر گازی مثل مدل کمپرسور و گاز مبرد را از سایت تولید کننده چک کنید. برای مثال ممکن است فروشنده یک مدل کولر گازی را با ظرفیت 60000 به شما پیشنهاد دهد و از کیفیت آن هم بسیار تعریف کند. اما شما زمانی که این مدل کولر گازی را در سایت تولید کننده جستجو می کنید می بینید که اصلا ظرفیت 60000 آن تولید نمی شود.

یا ممکن است کولر گازی ای به شما معرفی شود که ظرفیت آن درست باشد اما در سایت تولید کننده درج شده باشد که این کولر گازی با گاز مبرد R32 کار می کند در حالی که فروشنده به شما می گوید کولر گازی با گاز R410 کار می کند (یا روی لیبل اینطور نوشته شده است). در این صورت نیز می توانید مطمئن باشید که کولر گازی اورجینال نیست.

کدام کولر گازی فیک ندارد؟

همه برند های کولر گازی خارجی فیک دارند و هیچ برندی نیست که مدل تقلبی نداشته باشد. حتی اگر کولر گازی ایرانی می خرید هم حتما باید از معتبر بودن فروشگاهی که از آن خرید می کنید مطمئن باشید. اگر فروشنده ای به شما گفت که فلان برند تقلبی ندارد، به صداقتش شک کنید.

روش قطعی تشخیص کولر گازی تقلبی

آیا روشی وجود دارد که صد در صد مطمئن شویم کولر گازی تقلبی است؟ در این مقاله به چند روش که به شما کمک می کند به تقلبی بودن کولر گازی شک کنید، اشاره کردیم. واقعیت این است که شرکت های تولید کننده کولر گازی های فیک هم با این روش ها آشنا هستند و سعی می کنند تا جای ممکن کولر را عینا شبیه کولر اورجینال تولید کنند. اگر کولر گازی خریداری کرده اید و به تقلبی بودن آن شک دارید، می توانید با کمک گرفتن از یک تعمیرکار یا سرویس کار حرفه ای، تقلبی بودن کالا را چک کنید.

اما در نهایت با امکاناتی که در حال حاضر در دست داریم، خرید از فروشگاه های معتبر بهترین راه اطمینان از خرید کالای اصل است.

نکات مهم در تشخیص کولر گازی اصل و اورجینال از فیک

یکی از شیوه های متداول کلاهبرداری در فروش کولر گازی این است که کولر گازی با ظرفیت کمتر را به جای کولر گازی با ظرفیت بیشتر می فروشند. با این کار از شما هزینه بیشتری دریافت می کنند و شما فکر می کنید کولر گازی با ظرفیت بالا خریده اید در حالی که اینطور نیست.

یکی از روش های دیگر کلاهبرداری این است که فروشنده کولر گازی معمولی را به جای کولر گازی اینورتر به شما می فروشد. از آنجایی که کولر گازی های اینورتر مصرف برق کمتری دارند و استهلاک آن ها کمتر است، مشتری وسوسه می شود هزینه بیشتری بابت خرید مدل اینورتر بپردازد. در حالی که بدون این که بداند، کولر گازی معمولی خریده است و فقط پول اضافی پرداخت کرده.

همچنین ممکن است فروشنده گاز مبرد را به شما دروغ بگوید و کولری که با گاز R22 کار می کند (ارزان تر و قدیمی تر) را به جای R410 (کم مصرف تر و بهتر) جا بزند و از شما پول بیشتری بگیرد.

همین کار را برای فروش کولر گازی فقط سرد به جای سرد و گرم، یا فروش کولر گازی با کمپرسور روتاری به جای پیستونی انجام می دهند.

همانطور که می بینید روش های کلاهبرداری در فروش کولر گازی آنقدر زیاد است که خرید کولر از فروشنده های ناشناخته و فروشگاه های نامعتبر ریسک بزرگی است.

نحوه تشخیص کولر گازی اصل و اورجینال از تقلبی در برند های مختلف

در این بخش با بهترین روش های تشخیص اصل بودن کولر گازی برند های مختلف آشنا می شویم.

تشخیص اصل بودن کولر گازی اجنرال

برای تشخیص کولر گازی اصل اجنرال علاوه بر نکاتی که در مقاله به آن ها اشاره شد به موارد زیر نیز توجه داشته باشید:

در بازار ایران کولر گازی اجنرال اینورتر نداریم و مدل هایی که به نام اینورتر به شما فروخته می شوند یا عبارت  DC inverter روی آن ها درج شده، تقلبی هستند.

علاوه بر این تقلبی بودن کولر گازی اجنرال را می توانید از روی مغایرت لوگو، نوشته ها، لیبل و بسته بندی نامناسب نیز تشخیص دهید که پیش تر توضیح داده شده اند.

تشخیص کولر گازی سامسونگ اصل

کولر گازی های سامسونگ با توجه به قیمت بالا و اعتباری که در بازار دارند، در معرض کپی قرار دارند. زیر یونیت داخلی همه کولر گازی های سامسونگ یک شماره سریال و مدل درج شده که می توانید آن را در سایت سامسونگ چک کنید و ببینید آیا کولر اصل است یا نه.

تشخیص کولر گازی ال جی اصل از تقلبی

کولر گازی های ال جی با توجه به کیفیت بالایی که دارند، از جمله برند های پر فروش و پر طرفدار در بازار هستند که متاسفانه برخی افراد سودجو نسخه تقلبی این کولر گازی ها را با قیمت بالا می فروشند.

برای تشخیص کولر گازی ال جی اصلی از تقلبی علاوه بر نکاتی که در این مقاله شرح داده شد به موارد زیر نیز باید توجه داشته باشید:

کولر گازی ال جدی ظرفیت 30000 ندارد چه در مدل عادی چه اینورتر. بنابراین اگر فروشنده به شما مدل 30000 کولر گازی ال جی را پیشنهاد داد، به احتمال زیاد می خواهد جنس تقلبی به شما بفروشد

کولر گازی ال جی اصل دارای لوگوی حک شده روی بدنه است که سمت راست بدنه یونیت خارجی حک شده و کیفیت آن نیز بسیار بالا است.

شماره سریال کولر گازی سمت راست یونیت داخلی کولر ثبت شده و از طریق سایت ال جی قابل استعلام است.

همچنین توجه داشته باشید همه کولر گازی های ال جی اصل در بازار ایران مونتاژ چین، تایلند یا ترکیه هستند. اگر روی بدنه کولر گازی ال جی عبارت Made in Korea درج شده باشد یعنی کولر گازی اصل نیست.

تشخیص کولر گازی گری تقلبی از اصلی

با توجه به محبوبیت و فروش بالای کولر گازی های گری، نسخه تقلبی این برند نیز در بازار وجود دارد. برخی افراد کولر گازی برند های دیگر که قیمت و کیفیت پایین تری دارند را به جای کولر گازی گری می فروشند تا از این راه سود بیشتری به دست آورند.

در کولر گازی های گری به جز مدل های S4matic و نئو 36 هزار، لوگوی گری روی یونیت خارجی درج شده است. توجه داشته باشید که کولر گازی گری اصل باید برچسب Made in China داشته باشد و همه کولر های گری با برچسب Made in USA تقلبی هستند.

چگونه فروشگاه معتبر برای خرید کولر گازی پیدا کنیم؟

همانطور که گفتیم همه روش های تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی درصد خطا دارند و بهتر است برای اطمینان از خرید محصول اصل، از فروشگاه های معتبر خرید کنید. اما چگونه تشخیص دهیم که یک فروشگاه معتبر و مطمئن است و می توان به آن اعتماد کرد؟

هنگام خرید اینترنتی کولر گازی، به نکات زیر حتما توجه کنید:

فروشگاه حتما محصول را با گارانتی معتبر یا خدمات پس از فروش ارائه دهد. (جز در برخی موارد استثنا)

فروشگاه محصول را با ضمانت اصالت و امکان مرجوعی کالا در صورت اصل نبودن به شما بفروشد.

فروشگاه حتما وبسایت معتبر داشته باشد (می توانید مطالب سایت، کامنت ها و … را چک کنید)

همچنین می توانید نام فروشگاه را جستجو کنید و نظرات دیگران را درباره تجربه خرید از فروشگاه چک کنید (البته توجه داشته باشید که گاهی فروشگاه های رقیب برای خراب کردن برند از روش های غیراخلاقی استفاده می کنند بنابراین اگر فروشگاه بقیه موارد را داشت، به استناد یکی دو تا کامنت بد اعتماد خود را از دست ندهید).

 

تعمیر انواع چیلر

تعمیر انواع چیلر

تعمیرات وی ار اف vrf

تعمیرات VRF