راهنما انتخاب بهترین کولر گازی مناسب برای خوزستان

راهنما انتخاب بهترین کولر گازی مناسب برای خوزستان

در روز های گرم سال، آن هم در استان خوزستان، یک کولر گازی مناسب موتور سنگین از ضروریات است. کولر گازی ها به دلیل امکانات و مزایای زیادی که دارند، جزو بهترین گزینه ها برای اکثر شهر ها و اقلیم ها هستند. با این حال تنوع بالای کولر گازی ها، انتخاب کولر گازی مناسب را کمی پیچیده می سازد.

با توجه به این واقعیت که انتخاب بهترین کولر گازی پیستونی موتور سنگین مناسب باید بر اساس آب و هوا و اقلیم انجام شود، در این مقاله از مجله دماکالا قصد داریم به ارائه یک راهنمای خرید بهترین کولر گازی برای خوزستان بپردازیم.

در صورتی که در استان خوزستان یا استان های جنوبی کشور زندگی می کنید، این راهنما در خرید بهترین کولر گازی موتور سنگین به شما کمک خواهد کرد.

بررسی آب و هوای خوزستان

خوزستان یکی از استان های جنوب غرب ایران است که آب و هوای آن به دلیل کمبود پوشش گیاهی و مجاورت با خلیج فارس، گرم و مرطوب است. معمولا از اردیبهشت ماه هوای خوزستان گرم می شود و این گرما تا مهر ماه ادامه می یابد. در فصول گرم سال، دمای هوای خوزستان و اهواز به 50 درجه سانتی گراد هم می رسد. علاوه بر این، ساکنین بسیاری از شهر های استان خوزستان از جمله اهواز، در فصل گرما با مشکل گرد و خاک شدید هم مواجه هستند.

بنابراین هنگام خرید بهترین کولر گازی پیستونی موتور سنگین برای خوزستان توجه به دو نکته اهمیت دارد:

  1. کولر گازی مناسب برای آب و هوای گرم و مرطوب باشد
  2. کولر گازی فیلتر تصفیه هوای قوی داشته باشد

کولر گازی برای هر آب و هوا

کولر گازی ها مناسب با آب و هوا های مختلف ساخته می شوند و بر همین اساس هم به سه دسته کلی تقسیم می شوند:

کولر گازی های مناسب برای آب و هوای معتدل کلاس T1 که برای شمال و تهران و کرج کاربرد دارند

کولر گازی های مناسب برای آب و هوای سرد کلاس T2 که در شهر های سردسیری به ویژه در غرب و شمال غرب کاربرد دارند

کولر گازی های مناسب برای آب و هوای گرم کلاس T3 که برای شهر های جنوب ایران مناسب هستند.

برای استان خوزستان باید از کولر گازی های کلاس T3 یا همان کولر گازی های حاره ای استفاده شود که مناسب آب و هوای گرم و مرطوب هستند و در بازه دمایی 7 تا 53 درجه سانتی گراد قابل استفاده هستند.

کولر گازی T3 مخصوص مناطق گرمسیری

همانطور که اشاره شد کولر گازی های T3 یا حاره ای برای استفاده در شهر هایی که آب و هوای گرمسیری دارند طراحی شده اند. تابستان های شهر های گرمسیری به شدت گرم است و در بعضی مناطق دما تا حدی بالا می رود که ممکن است از حد تحمل کولر گازی های معمولی بالاتر باشد. برای مثال حداکثر دمای قابل تحمل در کولر گازی های کلاس T2 حدود 35 درجه است در حالی که یک روز تابستانی در شهر های جنوبی ایران ممکن است دما تا نزدیک 50 درجه هم بالا برود.

به همین علت کولر گازی های T3 با تحمل گرمایی بسیار بیشتری ساخته می شوند و معمولا تا دمای 60 درجه را تحمل می کنند. همچنین در این کولر گازی ها از موتور های قوی استفاده می شود که قابلیت خنک کردن هوای داخل را داشته باشند.

علاوه بر خوزستان، استان های هرمزگان، سیستان بلوچستان و بوشهر و سایر مناطقی که آب و هوای گرم و خشک یا گرم و مرطوب دارند نیز باید از کولر گازی های کلاس T3 استفاده کنند.

ظرفیت کولر گازی برای خوزستان

ظرفیت کولر گازی با واحد بی تی یو سنجیده می شود. احتمالا شما هم اعدادی مثل کولر گازی 30 هزار یا 12 هزار را شنیده اید. این اعداد همان ظرفیت کولر گازی با واحد بی تی یو هستند. کولر گازی ها در ظرفیت های متنوعی تولید می شوند. هر چه ظرفیت کولر گازی بیشتر باشد، میزان خنک کنندگی بیشتری هم دارد.

ظرفیت کولر گازی باید با در نظر گرفتن فاکتور های مختلف انتخاب شود. آب و هوا و اقلیم منطقه و متراژ ساختمان است. البته عواملی مثل تعداد ساکنین، میزان رفت و آمد و کاربری واحد هم در انتخاب ظرفیت مناسب کولر گازی، اثرگذار هستند.

به طور کلی برای مناطق گرمسیری مثل خوزستان برای هر متر مربع متراژ مفید در واحد های مسکونی باید چیزی حدود 600 تا 1000 بی تی یو ظرفیت در نظر بگیرید. در محیط های تجاری این عدد به حدود 1200 بی تی یو افزایش می یابد.

در مجموع پیشنهاد می شود برای انتخاب ظرفیت مناسب کولر گازی، از کارشناسان این حوزه مشورت بگیرید، چرا که خرید کولر گازی با ظرفیت بیشتر یا کمتر از حد لازم، مشکلات زیادی به همراه دارد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه انتخاب ظرفیت کولر گازی، جدول مساحت کولر گازی را در وبسایت دماکالا مطالعه کنید. علاوه بر این می توانید از تیم فروش دماکالا جهت انتخاب و خرید کولر گازی مشاوره رایگان دریافت نمایید.

کمپرسور مخصوص مناطق گرمسیری

کمپرسور یکی از اجزا مهم کولر گازی است. در کلاس های مختلف آب و هوایی کولر گازی از کمپرسور های مختلف استفاده می شود. به طور کلی سه نوع کمپرسور در کولر گازی ها به کار می رود: کمپرسور روتاری، کمپرسور پیستونی و کمپرسور اسکرال.

از این بین کمپرسور های پیستونی و اسکرال برای کولر گازی های T3 مناسب هستند. این کمپرسور ها قدرت موتور بالایی دارند و از ظرفیت تحمل گرمای بالایی برخودار هستند. در حالی که کمپرسور روتاری قدرت پایین تری داشته و دمای بیشتر از 47 درجه را نمی تواند تحمل کند.

بین کمپرسور اسکرال و پیستونی، مدل اسکرال چون سر و صدای کمتری تولید می کند و کم مصرف تر است و در مجموع از کیفیت و عملکرد بهتری برخودار است، بهتر است. اما چون قیمت کمپرسور اسکرال بیشتر است و در صورت خرابی هزینه تعمیر بالاتری دارد، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

در مجموع کمپرسور های به کار رفته دور کولر گازی های حاره ای را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • کمپرسور پیستونی (بیشترین کاربرد)
  • کمپرسور اسکرال (برای ظرفیت بالای 30 هزار)
  • کمپرسور روتاری T3

کولر گازی کم مصرف موتور سنگین

با توجه به این که برای مناطق گرمسیری از کولر گازی های موتور سنگین استفاده می شود، کم مصرف بودن یکی از فاکتور های بسیار مهم است که هنگام انتخاب کولر گازی باید به آن توجه داشته باشید. از طرفی چون در شهر های گرمسیری طی ماه های گرم سال مجبور هستیم که کولر گازی را در اکثر ساعات روز روشن نگه داریم، مصرف برق دستگاه اهمیت بسیار بالایی دارد.

معمولا کولر گازی هایی که گرید انرژی A، A+ و A++ دارند بهترین انتخاب هستند اما گرید انرژی B هم قابل قبول است.

برای خوزستان اسپلیت دیواری بخریم یا داکت اسپلیت؟

داکت اسپلیت یکی از انواع کولر گازی است که از طریق کانال کشی هوای تهویه شده را در سراسر واحد آپارتمانی توزیع می کند. یونیت داخلی داکت اسپلیت داخل سقف کاذب قرار می گیرد و از یونیت به قسمت های مختلف خانه کانال کشی انجام می شود.

داکت اسپلیت ها با توجه به قابلیت توزیع هوای خنک به صورت یکنواخت در قسمت های مختلف ساختمان، انتخاب بسیار مناسبی برای واحد هایی با متراژ بالا هستند.

کولر گازی مناسب برای خوزستان؛ اینورتر یا معمولی؟

کولر گازی ها در دو نوع اینورتر و معمولی تولید می شوند. تفاوت این دو در داشتن یا نداشتن کیت اینورتر است. کولر گازی هایی که کیت اینورتر دارند با دور متغیر کار می کنند یعنی بسته به نیاز می توانند دور موتور را کم یا زیاد کنند. در حالی که کولر گازی های معمولی با دور موتور ثابت کار می کنند.

کولر گازی های اینورتر نسبت به معمولی گران قیمت تر هستند اما مصرف انرژی پایین تری دارند و عملکرد آن ها در ثابت نگه داشتن دمای محیط بهتر است. کولر گازی های اینورتر به دلیل مصرف برق کمتری که دارند، توصیه می شوند.

بهترین کولر گازی دوتیکه برای خوزستان

برند های ایرانی و خارجی زیادی در بازار موجود هستند. پیشنهاد ما این است که هنگام انتخاب کولر گازی ابتدا به نکات گفته شده توجه کنید و بعد به سراغ انتخاب برند بروید.

اکثر کولر گازی های وارداتی کیفیت بالاتری دارند و به روز تر هستند اما گران قیمت هستند و ممکن است گارانتی نداشته باشند. از طرف دیگر، مدل های ایرانی ارزان تر هستند و از طرف تولید کننده گارانتی می شوند.

توجه داشته باشید که هنگام انتخاب کولر گازی دو تیکه برای خوزستان، باید مدل های T3 یا گرمسیری را انتخاب کنید. به جای گرمسیری ممکن است از کلمه حاره ای یا Tropical هم استفاده شود.

تشخیص کولر گازی موتور سنگین

در این متن چندین بار از اصطلاح کولر گازی موتور سنگین استفاده کرده ایم. به کولر گازی های T3 به اصطلاح کولر گازی موتور سنگین هم گفته می شود. چرا که کمپرسور به کار رفته در این کولر گازی ها قدرت بالایی دارد و می تواند در مناطقی که هوای بسیار گرم و شرجی دارند به خوبی کار کرده و هوا را خنک کند. از طرف دیگر کولر گازی های موتور سبک یا همان T1 قدرت کمتری دارند و در مناطق معتدل به کار می روند.

بهترین مارک کولر گازی دوتیکه برای خوزستان

در ادامه چند تا از بهترین مارک های کولر گازی دو تیکه برای خوزستان را با هم بررسی می کنیم:

1. کولر گازی گری برای خوزستان

گری یکی از بهترین مارک های کولر گازی دوتیکه برای خوزستان است. کمپانی گری که یکی از ده برند برتر کشور چین است، انواع کولر گازی مناسب برای اقلیم های مختلف را تولید می کند و محصولاتش در بازار ایران موجود است. کولر گازی های گرمسیری گری در دو نوع موجود هستند: گرمسیری پیستونی با قابلیت سرمایشی و اینورتر دار با قابلیت سرمایش و گرمایش که عموما موتور روتاری T3 دارند. این کولر گازی ها با گارانتی به فروش می رسند و از کلاس آب و هوایی T3 هستند.

2. کولر گازی اجنرال برای خوزستان

کولر گازی های اجنرال یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین مارک های کولر گازی در ایران هستند. این کولر گازی ها محصول شرکت ژاپنی فوجیتسو هستند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. از کولر گازی های اجنرال برای انواع مناطق و اقلیم های ایران استفاده می شود. کولر گازی های دوتیکه  حاره ای اجنرال با برخورداری از فناوری اینورتر و گاز مبرد R410 یکی از بهترین انتخاب ها برای خوزستان به شمار می روند. کمپرسور پیستونی این کولر گازی ها تا دمای بالای 50 درجه را تحمل می کند و راندمان بسیار بالایی دارد.

3. کولر گازی گرین برای خوزستان

مدل های سرد و گرم حاره ای و سرد پیستونی کولر گازی گرین کاملا با آب و هوای خوزستان متناسب هستند. کمپانی گرین یکی از محبوب ترین تولید کنندگان خارجی کولر گازی در بازار ایران است. علت آن هم کیفیت بالا، تکنولوژی روز و قیمت مناسب این کولر گازی های چینی است. کولر گازی های T3 این کمپانی که برای شهر های گرم و خشک و گرم و مرطوب مناسب هستند، در شهر های جنوبی ایران فروش بالایی دارند.

کولر گازی های مدل سرد دارای کمپرسور پیستونی هستند و مدل های سرد و گرم (سرمایشی و گرمایشی) با کمپرسور روتاری T3 کار می کنند. این کولر گازی ها را می توانید در ظرفیت های متنوع از 18 هزار تا 36 هزار خریداری کنید. گاز مبرد استفاده شده در کولر گازی های گرین از نوع R410 است که به محیط زیست آسیب نمی زند.

4. کولر گازی هایسنس برای خوزستان

کمپانی هایسنس که یکی از برند های قدرتمند و رده بالای چینی است، کولر گازی های دوتیکه مناسب برای خوزستان و مناطق گرمسیری را در انواع مدل ها و ظرفیت ها تولید می کند. کولر گازی های هایسنس یکی از بهترین کولر گازی پیستونی موجود در بازار هستند. در کولر گازی های دو تیکه هایسنس از جدیدترین تکنولوژی ها استفاده شده است. این کولر گازی ها مجهز به فین های ضد زنگ و خوردگی هستند و در آن ها از کمپرسور های پیستونی و روتاری استفاده می شود. گاز مبرد کولر گازی های هایسنس از نوع R410 سازگار با محیط زیست است.

5. کولر گازی تک الکتریک برای خوزستان

یکی از برند های تولید کننده کولر گازی مناسب برای شهر های گرمسیری مثل خوزستان، برند تک الکتریک است. کولر گازی های دوتیکه گرمسیری تک الکتریک با کمپرسور های پیستونی و روتاری تولید می شوند و از گاز مبرد R410 استفاده می کنند. این برند کولر گازی پنجره ای نیز تولید می کند.

6. کولر گازی ایوولی برای مناطق گرمسیری

کولر گازی های ایوولی به دلیل سازگاری با انواع اقلیم ها، استفاده از قطعات با کیفیت و تکنولوژی روز، جزو بهترین کولر گازی های دو تیکه برای خوزستان و سایر استان های گرمسیری هستند. این کولر گازی ها ساخت کمپانی ژاپنی ایوولی هستند که در کشور چین تولید می شوند. کولر گازی های ایوولی در ظرفیت های متنوع از 9000 تا 30000 تولید می شوند. قدرت پرتاب باد این کولر گازی ها بسیار بالا است و حداکثر به 20 متر می رسد. علاوه بر این، در یونیت خارجی و داخلی کولر گازی های ایوولی از فین های طلایی ضد زنگ و ضد پوسیدگی استفاده شده است که دوام دستگاه را بالا می برد.

برند ایوولی چند مدل کولر گازی T3 مناسب برای خوزستان و مناطق گرمسیری تولید می کند. کولر گازی های پیستونی T3 ایوولی یکی از بهترین کولر گازی پیستونی برای استان های جنوبی است.

انواع کولر گازی ایوولی موتور سنگین برای خوزستان

مدل های EVPIS کولر گازی ایوولی دارای کمپرسور پیستونی T3 و مناسب برای خوزستان هستند. این کولر گازی ها در ظرفیت های 18 هزار تا 36 هزار تولید می شوند. کولر گازی های سری EVT3 نیز از نوع حاره ای با گاز مبرد R410A یا R22 (بسته به مدل) هستند که ظرفیت آن ها از 18 هزار تا 36 هزار متغیر است.

7. کولر گازی ال جی تروپیکال برای خوزستان

مدل های حاره ای یا تروپیکال کولر گازی ال جی مثل مدل RV246STQ در استان های جنوبی کشور مثل خوزستان کاربرد دارند. کولر گازی های ال جی همگی اینورتر هستند و از گاز R410 استفاده می کنند. مصرف برق پایین یکی از ویژگی های برجسته کولر گازی های ال جی است.

کولر گازی های دوتیکه ال جی به فین با روکش طلایی در بخش کمپرسور و کندانسور مجهز هستند که در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی مقاومت بالایی دارد. این کولر گازی ها دارای سیستم توربو برای خنک کنندگی سریع فضا هستند که برای آب و هوای گرم خوزستان کاملا مناسب است. کم صدا بودن یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه کولر گازی های ال جی است که به آسایش ساکنین منزل کمک قابل توجهی می کند.

قیمت کولر گازی برای خوزستان

قیمت کولر گازی به عوامل متعددی بستگی دارد. همانطور که اشاره کردیم اینورتر بودن یا معمولی بودن کولر گازی روی قیمت آن موثر تر است و به طور کلی کولر گازی های اینورتر نسبت به معمولی قیمت بالاتری دارند.

عامل دیگری که روی قیمت کولر گازی اثر دارد، ظرفیت است. هر چه ظرفیت کولر گازی بالاتر باشد، قیمت آن هم بیشتر است.

برند کولر گازی و امکانات و تکنولوژی های به کار رفته در آن نیز بر قیمت گذاری کولر گازی ها اثر گذار است.

با توجه به نوسانات قیمت کولر گازی در ایران، توصیه می کنیم جهت دریافت اخرین لیست قیمت کولر گازی های مناسب خوزستان، با تیم فروش دماکالا تماس بگیرید یا از طریق چت آنلاین سایت پیام بفرستید.

نمایندگی کولر گازی خوزستان

فروشگاه تجهیزات سرمایشی و گرمایشی دماکالا با بیش از ده سال سابقه در حوزه فروش و ارائه خدمات پس از فروش انواع سیستم های تهویه مطبوع، آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز است.

شما عزیزان می توانید از طریق چت آنلاین سایت یا شماره های ذکر شده در سایت با تیم فروش دماکالا تماس بگیرید و علاوه بر دریافت مشاوره رایگان خرید کولر گازی، مدل مورد نظر خود را با قیمت مناسب سفارش داده و در اسرع وقت تحویل بگیرید.

همچنین امکان سفارش مستقیم کولر گازی از طریق وبسایت دماکالا نیز برای شما در نظر گرفته شده است. کلیه محصولات دماکالا با ضمانت اصالت و سلامت کالا به مشتریان عزیز تحویل داده می شود. اکثر مدل های ارائه شده در سایت به استثنای چند مدل محدود دارای گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر هستند.

 

دسته بندی خدمات دماکالا

تعمیر انواع چیلر

تعمیر انواع چیلر

تعمیرات وی ار اف vrf

تعمیرات VRF

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟