راهنمای خرید کولر و اسپلیت گازی ایستاده

راهنمای خرید کولر گازی ایستاده

برای این که بتوانید بهترین و مناسب ترین کولر گازی ایستاده را بخرید، باید یک سری نکات را در نظر داشته باشید. اطلاع از نکاتی مثل انتخاب بهترین برند، انتخاب ظرفیت مناسب، انواع کولر گازی ایستاده و مزایا و معایب هر یک، مصرف برق کولر گازی و … می توانند در انتخاب و خرید اسپلیت ایستاده مناسب به شما کمک کنند.

در این مقاله از مجله دماکالا قصد داریم یک راهنمای خرید کولر گازی ایستاده جامع و کاربردی خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. البته پیشنهاد می کنیم برای خرید و انتخاب کولر گازی ایستاده مناسب، بعد از مطالعه این مقاله، از کارشناسان فروش دماکالا نیز مشاوره رایگان دریافت کنید.

انواع مدل های کولر گازی ایستاده در فروشگاه دماکالا به فروش می رسد و شما می توانید کولر مورد نظرتان را با بهترین قیمت، و ضمانت اصالت و سلامت کالا از دماکالا خریداری کنید. محصولاتی که از دماکالا می خرید، گارانتی و خدمات پس از فروش هم دارند (اکثر مدل ها).

کولر گازی ایستاده چیست؟

کولر گازی ایستاده یکی از زیر مجموعه های کولر گازی است که به دلیل ساختار ویژه ای که دارد بیشتر برای متراژ های بالا مناسب است. علت این که به این کولر ها، کولر گازی ایستاده گفته می شود این است که یونیت کولر گازی بزرگ است و به صورت ایستاده روی زمین قرار داده می شود و بر خلاف سایر انواع کولر گازی، داخل سقف یا روی دیوار نصب نمی شود.

معمولا از کولر گازی ایستاده در مکان هایی مثل ساختمان های تجاری و اداری، سالن های بزرگ مثل رستوران یا مسجد یا باشگاه های ورزشی استفاده می شود و کمتر در منازل کاربرد دارند. برای منزل اسپلیت دیواری و داکت اسپلیت انتخاب های مناسب تری هستند.

انواع کولر گازی ایستاده

راهنمای خرید کولر و اسپلیت گازی ایستاده مقالات مرتبط با کولرگازی

کولر گازی های ایستاده در دو مدل یک تکه و دو تکه (اسپلیت ایستاده) به فروش می رسند. اسپلیت ایستاده مثل اسپلیت دیواری از دو یونیت مجزا تشکیل شده. یک یونیت خارجی که خارج از آپارتمان نصب می شود (روی پشت بام، داخل بالکن یا … ) و کمپرسور دستگاه در آن قرار می گیرد. یونیت داخلی یا هوا ساز نیز که یک یونیت بزرگ است و روی زمین قرار می گیرد، داخل فضای آپارتمان نصب می شود و کار توزیع هوای خنک شده را انجام می دهد. در این نوع کولر گازی، بین یونیت داخلی و خارجی دستگاه از طریق لوله کشی مسی اتصال برقرار می شود.

در کولر گازی ایستاده یک تکه، همه قطعات در یک پنل واحد که همان یونیت داخلی دستگاه است قرار می گیرند.

همچنین کولر گازی ایستاده از نظر امکان گرمایش هوا نیز به دو دسته تقسیم می شود. یک دسته کولر گازی های فقط سرمایشی هستند که تنها در فصل گرما کاربرد دارند و هوا را خنک می کنند. دسته دوم کولر گازی های گرمایشی و سرمایشی هستند که علاوه بر عملکرد سرمایشی در فصل تابستان، می توانند در فصل زمستان نیز باد گرم تولید کرده و از این طریق دمای هوا را افزایش دهند.

یک دسته بندی دیگر کولر گازی ایستاده، کولر گازی های اینورتر و بدون اینورتر هستند. کولر گازی ایستاده اینورتر به دلیل امکان کار کردن با دور موتور متغیر نسبت به کولر گازی های معمولی، مصرف برق پایین تری دارند.

کاربرد کولر گازی ایستاده

یکی از ویژگی های مهم کولر گازی ایستاده ظرفیت بالای آن است. به همین دلیل از کولر گازی های ایستاده در مکان های با متراژ بالا و سالن های بزرگ استفاده می شود. از جمله مکان هایی که کولر گازی ایستاده در آن ها کاربرد دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مساجد
  • سالن های همایش
  • سالن های بزرگ
  • فرودگاه
  • نمایشگاه
  • فروشگاه های بزرگ
  • سالن های ورزشی
  • آرایشگاه های بزرگ
  • رستوران ها
  • واحد های صنعتی
  • و …

مزایای کولر گازی ایستاده

کولر گازی ایستاده مثل هر محصول دیگری مزایای خاص خودش را دارد. از جمله مهم ترین مزیت های کولر گازی ایستاده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ظاهر زیبا و منحصر به فرد
  • ظرفیت بالای سرمایشی و گرمایشی (۳۶۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰)
  • مصرف برق بهینه در مدل اینورتر
  • پرتاب باد قوی در چهار جهت
  • استفاده از کمپرسور پر قدرت اسکرال، پیستونی و روتاری
  • دارای کنترل از راه دور
  • قدرت بالا و خنک کنندگی سریع
  • مجهز به فیلتر تصفیه هوا قابل تعویض
  • مجهز به نمایشگر دیجیتال
  • صدای کم
  • امکان رطوبت زدایی
  • دوام بالا و استهلاک کم

معایب کولر گازی ایستاده

کولر گازی های ایستاده مثل سایر کولر ها در کنار مزایا و برتری هایی که ارائه می دهند، معایبی هم دارند که باید قبل از خرید به آن ها توجه داشته باشید. اطلاع از معایب محصولی که قصد خرید آن را دارید به شما کمک می کند انتخاب بهتر و مطمئن تری داشته باشید. از جمله معایب کولر گازی ایستاده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصرف برق بیشتر در مقایسه با برخی سیستم های تهویه مطبوع دیگر
  • سر و صدای بیشتر به علت داشتن دمنده بزرگ
  • قیمت بالا

تفاوت کولر گازی ایستاده با اسپلیت دیواری

یکی از سوالاتی که برای مشتریان کولر گازی پیش می آید این است که کولر گازی ایستاده چه تفاوتی با اسپلیت دیواری دارد و انتخاب کدام یک بهتر است؟ به همین دلیل برای روشن تر شدن موضوع در این راهنمای خرید کولر گازی ایستاده قصد داریم به توضیح تفاوت کولر گازی ایستاده با اسپلیت دیواری بپردازیم.

مقایسه ظرفیت کولر گازی ایستاده و دیواری

شاید مهم ترین تفاوت بین کولر گازی ایستاده و اسپلیت دیواری در بازه ظرفیتی آن ها باشد. کولر گازی ایستاده در ظرفیت های بسیار بالا تولید می شود و می تواند یک سالن بسیار بزرگ را تحت پوشش قرار دهد. در صورتی که اسپلیت دیواری در ظرفیت های محدود تری تولید می شود و برای سالن ها یا واحد های بزرگ باید از چند اسپلیت دیواری استفاده شود.

مصرف برق کولر گازی ایستاده بیشتر است یا دیواری؟

یکی از تفاوت های کولر گازی ایستاده با کولر گازی ایستاده در مصرف برق آن است. همانطور که گفتیم ظرفیت کولر گازی ایستاده بیشتر است، یعنی قدرت خنک کنندگی این کولر ها بالا تر است و بنابراین برق بیشتری هم مصرف می کنند.

علت مصرف برق بیشتر کولر گازی ایستاده نسبت به دیواری بزرگتر بودن موتور و کمپرسور دستگاه است. مدل های کم مصرف کولر گازی ایستاده رده انرژی B دارند در حالی که کولر گازی های اسپلیت دیواری را می توانید با رده انرژی A و A+ هم خریداری کنید.

قابلیت جابجایی کولر گازی ایستاده

کولر گازی های ایستاده را می توانید در صورت نیاز جابجا کنید یا در فصل هایی که از آن استفاده نمی کنید، دستگاه را به محل دیگری منتقل کنید. در حالی که اسپلیت دیواری این امکان را به شما نمی دهد و جابجا کردن آن کار بسیار دشواری است.

سر و صدای کولر گازی ایستاده بیشتر است یا اسپلیت دیواری؟

یک تفاوت دیگر کولر گازی ایستاده با اسپلیت در سر و صدای دستگاه است. چون کولر گازی ایستاده فن ها بزرگتری دارد، صدای بیشتری هم تولید می کند. در حالی که سر و صدای حاصل از اسپلیت دیواری بسیار کم است.

نکات خرید کولر گازی ایستاده

بعد از آشنایی با کولر گازی ساده و ویژگی ها آن، به قسمت اصلی راهنمای خرید کولر گازی ایستاده می رسیم. در این بخش قصد داریم مهم ترین نکاتی که هنگام خرید این نوع از کولر گازی باید به آن ها توجه داشته باشید را با هم مرور کنیم.

انتخاب ظرفیت کولر گازی ایستاده

انتخاب ظرفیت مناسب کولر گازی یکی از مهم ترین گام ها در خرید کولر گازی مناسب است. هیچ راهنمای خرید کولر گازی ایستاده ای بدون راهنمای انتخاب ظرفیت مناسب کامل نیست. همانطور که گفته شد کولر گازی ها در ظرفیت های متنوعی در بازار موجود هستند. این که کدام ظرفیت مناسب شما است به عوامل متعددی بستگی دارد.

مهم ترین عامل در انتخاب ظرفیت کولر گازی ایستاده، متراژ محیط است. ظرفیت کولر گازی که در واقع همان قدرت سرمایشی آن است، به ابعاد محیطی که قصد خنک کردن (یا گرم کردن) آن را دارید بستگی دارد. طبیعتا هر چه متراژ بالاتر باشد، باید از کولر گازی با ظرفیت بالاتری استفاده کنید.

اگر کولر گازی ای تهیه کنید که ظرفیت مناسب نداشته باشد و ظرفیت آن از حد لازم کمتر باشد، دستگاه نمی تواند محیط را به دمای مطلوب برساند. علاوه بر این که نمی توانید دمای مطلوب را تجربه کنید، کولر گازی مجبور است دائما با بیشترین توان کار کند که این امر هم باعث افزایش مصرف برق می شود هم به کمپرسور فشار می آورد.

برعکس، اگر ظرفیت کولر گازی برای متراژ واحد شما زیاد باشد، مدام باید کولر گازی را به علت سردی و خشکی زیاد هوا خاموش و روشن کنید که این کار هم باعث اتلاف انرژی و کاهش عمر دستگاه شده و آسایش ساکنین را از بین می برد. خشکی بیش از حد هوا حتی می تواند باعث ایجاد مشکلات تنفسی شود که مسئله ای جدی است.

جدول ظرفیت کولر گازی

علاوه بر متراژ هنگام انتخاب ظرفیت کولر گازی باید به نکات دیگری هم توجه داشته باشید. از مهم ترین فاکتور هایی که روی انتخاب ظرفیت کولر تاثیر دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاربری واحد چیست؟ مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی، تفریحی یا …؟
  • شرایط آب و هوایی منطقه چگونه است؟ سردسیری، گرمسیری یا معتدل؟
  • موقعیت ساختمان و میزان آفتابگیر بودن آن
  • میزان رفت و آمد و تعداد افراد ساکن

ظرفیت های کولر گازی ایستاده بسته به برند می تواند متفاوت باشد اما برخی از پر کاربرد ترین ظرفیت های کولر گازی ایستاده عبارتند از:

  • کولر گازی ایستاده 12000
  • کولر گازی ایستاده 24000
  • کولر گازی ایستاده 36000
  • کولر گازی ایستاده 45000
  • کولر گازی ایستاده 48000
  • کولر گازی ایستاده 55000
  • کولر گازی ایستاده 60000

جدول زیر میزان توان سرمایشی لازم برای متراژ های مختلف را نشان می دهد. عوامل دیگر مثل اقلیم و کاربری که عوامل تاثیرگذاری در انتخاب ظرفیت مناسب کولر گازی هستند در این جدول محاسبه نشده اند. بنابراین قویا پیشنهاد می کنیم که از این جدول به عنوان یک راهنما استفاده کنید و صرفا بر اساس جدول خرید نکنید:

ظرفیت سرمایشی مورد نیاز (BTU) متراژ مفید (متر مربع)
30000 بی تی یو تا 60 متر مربع
32000 بی تی یو تا 70 متر مربع
45000 بی تی یو تا 75 متر مربع
60000 بی تی یو تا 100 متر مربع
90000 بی تی یو تا 150 متر مربع

 کولر گازی ایستاده اینورتر

کولر گازی ها در دو نوع اینورتر و دور ثابت در بازار موجود هستند. اضافه کردن برد اینورتر به کمپرسور کولر گازی باعث می شود که کمپرسور بتواند بنا به نیاز، با دور متغیر کار کند. در حالی که کولر گازی های دور ثابت که فاقد برد اینورتر هستند این قابلیت را ندارند و تنها با دور ثابت کار می کنند.

کولر گازی های اینورتر نسبت به دور ثابت مزایای زیادی دارند که مهم ترین آن ها مصرف برق کمتر است. این کولر گازی ها عموما راندمان بالاتری دارند، در حفظ دمای مطلوب بهتر عمل می کنند و دیرتر دچار فرسودگی می شوند.

با وجودی که قیمت کولر گازی ایستاده اینورتر نسبت به معمولی بیشتر است، اما این هزینه در بلند مدت از نظر اقتصادی به صرفه تر است. چرا که شما یک دستگاه با عمر و راندمان بالاتر خریداری می کنید و ماهانه مبلغ کمتری باید برای برق هزینه کنید.

گاز مبرد کولر گازی ایستاده

کولر گازی های ایستاده مثل سایر انواع کولر گازی، از سیکل تبرید برای خنک کردن هوا استفاده می کنند. گاز مبردی که در کولر گازی ها استفاده می شود متفاوت است. معمولا در اکثر کولر گازی های ایستاده از گاز مبرد R22 استفاده می شود. در مدل های اینورتر نیز استفاده از گاز مبرد R410A متداول است. گاز R410A برخلاف R22 راندمان دستگاه را بالا می برد و همچنین به محیط زیست هم آسیبی نمی رساند.

برق مصرفی کولر گازی ایستاده

کولر گازی های ایستاده ای که ظرفیت بالا دارند، به خصوص مدل های قدیمی تر با برق سه فاز کار می کنند. در حالی که کولر گازی های ایستاده با ظرفیت پایین از برق یک فاز استفاده می کنند. البته اکثر کولر گازی های جدید به لطف پیشرفت تکنولوژی های به کار رفته در این سیستم ها، به صورت اینورتر و تک فاز هستند.

بهترین کولر گازی ایستاده

با توجه به نکاتی که در این راهنمای خرید به آن ها اشاره کردیم می توانید بهترین کولر گازی ایستاده مناسب با نیاز ها و بودجه خودتان را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که بهتر است برای انتخاب کولر گازی مناسب با کارشناسان این حوزه مشورت کنید، امکانی که فروشگاه دماکالا به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده است.

علاوه بر در نظر داشتن نکاتی مثل اینورتر بودن، ظرفیت و رده انرژی کولر گازی، برند تولید کننده هم یک عامل بسیار مهم در انتخاب کولر گازی مناسب است. شما می توانید کولر گازی با ظرفیت و امکانات مد نظرتان را از برند های خارجی یا داخلی خریداری کنید.

قیمت مناسب و گارانتی معتبر از جمله مزیت های کولر گازی ایرانی نسبت به خارجی است. اما از نظر تکنولوژی و کیفیت، کولر گازی های خارجی نسبت به ایرانی ها برتری دارند. همچنین تنوع در کولر گازی های ایستاده خارجی نسبت به ایرانی بیشتر است.

کولر گازی ایستاده ایرانی

از جمله تولید کنندگان داخلی کولر گازی ایستاده می توان به برند های زیر اشاره کرد:

  • کولر گازی ایستاده جی پلاس
  • کولر گازی ایستاده پاکشوما
  • کولر گازی ایستاده ای تک الکتریک
  • کولر گازی ایستاده سام
  • کولر گازی ایستاده وستنوم

کولر گازی ایستاده خارجی

از جمله کولر گازی های ایستاده خارجی می توان به برند های زیر اشاره کرد:

  • کولر گازی ایستاده ال جی
  • کولر گازی ایستاده بوش
  • کولر گازی ایستاده وستن ایر
  • کولر گازی ایستاده وست کول
  • کولر گازی ایستاده گری
  • کولر گازی ایستاده جنرال گلد
  • کولر گازی ایستاده هیوندای
  • کولر گازی ایستاده هایسنس
  • کولر گازی ایستاده گرین
  • کولر گازی ایستاده جنرال
  • کولر گازی ایستاده زانتی
  • کولر گازی ایستاده سامسونگ
  • کولر گازی ایستاده ایوولی
  • کولر گازی ایستاده تی سی ال
  • کولر گازی ایستاده میدیا
  • کولر گازی ایستاده اورینت
  • کولر گازی ایستاده آکس
انواع ظرفیت کولرگازی

کولر گازی ایستاده برای منزل

همانطور که اشاره شد کولر گازی ایستاده بیشتر برای اماکن تجاری، اداری و تفریحی مناسب است و کمتر در منازل کاربرد دارد. علت آن هم ابعاد بزرگ، ظرفیت بالا و سر و صدای زیاد این کولر گازی ها است. برای استفاده خانگی گزینه های مناسب تری مثل اسپلیت دیواری و داکت اسپلیت وجود دارد که هم فضای کمتری را اشغال می کنند و هم سر و صدای کمتری دارند.

کولر گازی ایستاده کوچک

کولر گازی ایستاده کوچک یکی از انواع کولر گازی است که بیشتر تحت عنوان کولر گازی پرتابل شناخته می شود. این کولر گازی ها هم ایستاده روی زمین قرار می گیرند اما ابعاد بسیار کوچکتری دارند و با توجه به ظرفیت کمی که دارند برای محیط های بسیار کوچک مناسب هستند. مثلا شما می توانید برای خنک کردن یک اتاق با متراژ کم از کولر گازی ایستاده کوچک یا همان کولر گازی پرتابل استفاده کنید.

کولر گازی های پرتابل با بقیه کولر گازی ها متفاوت اند، تنها یک یونیت دارند و نیازی به لوله کشی ندارند. این کولر گازی ها به راحتی قابل جابجایی هستند به همین دلیل به آن ها پرتابل گفته می شود.

قیمت کولر گازی ایستاده

قیمت کولر گازی ایستاده یکی از مهم ترین سوالاتی است که برای مشتریان پیش می آید. شاید همه ویژگی های کولر گازی ایستاده همان چیزی را نشان می دهد که شما می خواهید، اما قیمت این کولر ها چقدر است؟ توجه داشته باشید که قیمت کولر گازی عدد ثابتی نیست و به عوامل زیادی بستگی دارد.

از جمله عواملی که روی قیمت کولر گازی ایستاده تاثیر دارند ایرانی یا خارجی بودن، برند، ظرفیت و امکانات کولر گازی است. برای اطلاع از قیمت روز کولر گازی ایستاده با کارشناسان فروش دماکالا تماس بگیرید و علاوه بر دریافت مشاوره رایگان خرید کولر گازی ایستاده، جدیدترین لیست قیمت کولر گازی های ایستاده را دریافت نمایید.

کولر گازی ایستاده ارزان

فروشگاه دماکالا انواع مدل ها و ظرفیت های کولر گازی ایستاده را با قیمت رقابتی به فروش می رساند. شما می توانید با خرید کولر گازی از فروشگاه اینترنتی دماکالا علاوه بر دریافت کالای اصل و اورجینال، از مزایایی همچون گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر بهرمند شوید.

اگر به دنبال خرید کولر گازی ایستاده ارزان هستید، می توانید از میان برند های ایرانی یک کولر گازی با کیفیت و با قیمت مناسب را انتخاب نمایید. عموما قیمت برند های ایرانی نسبت به خارجی پایین تر است.

دسته بندی خدمات دماکالا

تعمیر انواع چیلر

تعمیر انواع چیلر

تعمیرات وی ار اف vrf

تعمیرات VRF

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟