راهنمای خرید بهترین کولر گازی برای قم

یکی از مهم ترین فاکتورها در خرید کولر گازی، در نظر گرفتن آب و هوا و اقلیم محلی است که در آن زندگی می کنید. کولر گازی هایی که برای مناطق سردسیری مناسب هستند، برای شهر های گرمسیری مناسب نیستند و برعکس.

استان قم به علت نزدیک بودن به بخش های بیابانی، تابستان های خشک و گرمی دارد. انتخاب کولر گازی برای این استان باید با توجه به این موارد صورت گیرد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مقاله را به راهنمای خرید بهترین کولر گازی برای قم اختصاص دهیم و هر آنچه لازم است برای خرید کولر گازی در قم بدانید را بررسی کنیم.

بررسی آب و هوای استان قم

استان قم در جنوب تهران واقع شده و هفتمین کلان شهر ایران است. آب و هوای استان قم در مجموع معتدل و خشک به حساب می آید. با این حال نکته ای که باید درباره آب و هوای قم به خاطر داشته باشیم، نوسانات دمایی بالای این استان در فصل های مختلف است. یعنی تابستان های قم به دلیل نزدیک بودن به مراکز بیابانی، بسیار گرم و زمستان های آن بسیار سرد است.

کدام نوع کولر گازی برای آب و هوای قم بهتر است؟

کولر گازی ها در انواع مختلفی تولید می شوند که هر یک ویژگی های خاص خود را دارد و برای محیط های خاصی پیشنهاد می شود. جهت انتخاب کولر گازی مناسب برای قم می توانید از راهنمای زیر استفاده کنید:

  • برای منازل و واحد های اداری یا تجاری با متراژ پایین و تعداد اتاق کم، اسپلیت دیواری پیشنهاد می شود.
  • برای سالن های بزرگ که متراژ بالا دارند بهتر است از کولر گازی ایستاده استفاده کنید.
  • برای اتاق های کوچک کولر گازی های پنجره ای مناسب هستند.
  • برای اتاق هایی که قابلیت نصب کولر به صورت ثابت را ندارد یا نیاز به جابجایی کولر وجود دارد، کولر گازی های پرتابل مناسب هستند.
  • برای ساختمان های اداری و تجاری، کولر گازی های سقفی یا کاستی ظاهر جذاب تری دارند و فضای کمی را اشغال می کنند.

در خصوص داکت اسپلیت ها در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

بهترین کولر گازی برای قم؛ داکت اسپلیت یا اسپلیت دیواری؟

اسپلیت دیواری و داکت اسپلیت هر دو از انواع کولر گازی هستند که مکانیسم یکسانی دارند اما ساختار آن ها متفاوت است. داکت اسپلیت و اسپلیت دیواری هر دو زیر مجموعه کولر گازی های دو تکه هستند و از دو یونیت خارجی و داخلی تشکیل می شوند. در اسپلیت دیواری، یونیت داخلی روی دیوار نصب می شود ولی در داکت اسپلیت، یونیت داخلی در سقف کاذب نصب می شود. اسپلیت دیواری هوای تهویه شده را مستقیما وارد آپارتمان می کند در حالی که در داکت اسپلیت، هوای تهویه شده توسط یونیت داخلی از طریق کانال کشی سقفی در خانه توزیع می شود.

هر دو مدل مزایا و معایب خاص خود را دارند. با این حال داکت اسپلیت در توزیع یکنواخت هوا در سراسر محیط عملکرد بهتری دارد. به همین دلیل پیشنهاد می شود برای واحد های با متراژ بالا، به جای خرید چند اسپلیت دیواری، یک داکت اسپلیت نصب شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید مقاله تفاوت داکت اسپلیت با کولر گازی را در مجله دماکالا مطالعه کنید.

کلاس آب و هوایی کولر گازی برای قم چیست؟

کولر گازی ها در سه کلاس آب و هوایی T1، T2 و T3 تولید می شوند. کولر گازی کلاس T1 برای شهر های معتدل مناسب هستند. کولر گازی های T2 برای شهر های سردسیری مناسب هستند و تحمل گرمای پایینی دارند. کولر گازی های کلاس T3 که به آن ها کولر گازی حاره ای یا گرمسیری هم گفته می شود، برای شهر هایی با آب و هوای گرم مناسب هستند و تحمل گرمایی بالایی دارند. این کولر گازی ها تحت عنوان کولر گازی های موتور سنگین هم شناخته می شوند و می توانند در دمای بسیار بالای تابستان، هوای داخل آپارتمان را خنک کنند.

با وجودی که کولر گازی های T2 برای شهر های معتدل پیشنهاد می شوند، اما با توجه به تابستان های بسیار گرم قم، باید هنگام انتخاب کولر گازی برای قم، این شهر را جزو شهر های گرمسیری در نظر بگیریم.

بر اساس آمار هواشناسی، دمای هوای شهرستان قم در تابستان به بالای 46 درجه سانتی گراد نیز می رسد. بنابراین استفاده از کولر گازی های T1 برای این استان پیشنهاد نمی شود و باید از کولر گازی های موتور سنگین یا T3 برای قم استفاده شود.

در شهر دستجرد چون نسبت به سایر شهرستان های استان قم آب و هوای خنک تری دارد، می توان از کولر گازی های T1 هم استفاده کرد.

کمپرسور کولر گازی برای قم

کمپرسور یکی از قطعات بسیار مهم و حیاتی کولر گازی است. در حقیقت کمپرسور، قلب کولر گازی است که با فشرده کردن و جاری ساختن گاز مبرد داخل لوله ها، کار اصلی را در خنک کردن محیط انجام می دهد. در هر یک از کلاس های کولر گازی، از کمپرسور خاصی استفاده می شود. در ادامه انواع کمپرسور کولر گازی را مرور کرده و می بینیم کدام کمپرسور کولر گازی برای قم مناسب تر است.

کمپرسور روتاری کولر گازی

کمپرسور های روتاری در دو نوع T1 و T3 تولید می شوند. مدل T3 کمپرسور روتاری در کولر گازی های حاره ای کاربرد دارد. این کمپرسور ها برای شهر هایی که هوای آلوده دارند زیاد مناسب نیستند چون گرد و غبار زیاد می تواند باعث خرابی آن ها شده و بازده کولر را پایین بیاورد.

کمپرسور پیستونی کولر گازی

کمپرسور های پیستونی از جمله مدل های قدیمی کمپرسور به کار رفته در کولر گازی ها هستند. این کولر گازی ها قدرت بالایی دارند و به همین دلیل در کولر گازی های T3 گرمسیری به کار می روند. با وجودی که عمر کمپرسور های پیستونی بالا است، اما نسبت به بقیه کمپرسور ها سر و صدا و مصرف برق بیشتری دارند.

کمپرسور اسکرال کولر گازی

کمپرسور های اسکرال یا مارپیچی یکی از انواع کمپرسور هستند که به علت قدرت بالا، در کولر گازی های  T3 به کار می روند. از جمله مزیت های کمپرسور اسکرال می توان به سر و صدای کم، راندمان بالا و مصرف برق پایین اشاره کرد. با این وجود، کمپرسور های اسکرال نسبت به بقیه مدل ها گران قیمت تر هستند و در صورت خرابی، تعمیر آن ها هزینه بیشتری به همراه دارد. معمولا از کمپرسور اسکرال در کولر گازی های ظرفیت 30000 به بالا استفاده می شود.

ظرفیت کولر گازی برای قم

ظرفیت کولر گازی، قدرت سرما دهی آن است که با واحد بی تی یو اندازه گیری می شود. احتمالا شما هم شنیده اید که می گویند کولر گازی 12 هزار یا 36 هزار و … . این اعداد همان ظرفیت کولر گازی هستند.

ظرفیت کولر گازی باید با در نظر گرفتن فاکتور هایی مثل متراژ مفید ساختمان، نوع کاربری ساختمان، تعداد افراد ساکن در ساختمان، نوع عایق کاری ساختمان و آب و هوای منطقه انجام شود. با توجه به این واقعیت که انتخاب کولر گازی با ظرفیت نامناسب می تواند مشکلات بسیار زیادی را ایجاد کند، توصیه می شود که ظرفیت کولر گازی را با مشورت کارشناسان این حوزه انتخاب کنید.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه انتخاب ظرفیت کولر گازی، جدول مساحت کولر گازی را در وبسایت دماکالا مطالعه کنید. علاوه بر این می توانید از تیم فروش دماکالا جهت انتخاب و خرید کولر گازی مشاوره رایگان دریافت نمایید.

بهترین کولر گازی برای قم؛ اینورتر یا معمولی؟

کولر گازی ها در دو نوع معمولی دور ثابت و اینورتر تولید می شوند. در مدل های معمولی، کمپرسور دستگاه با سرعت ثابت کار می کند و دو حالت بیشتر ندارد: یا روشن است یا خاموش. در مدل های اینورتر، کمپرسور با دور متغیر کار می کند و دور موتور را بنا به نیاز کم یا زیاد می کند. کولر گازی های اینورتر نسبت به معمولی مصرف برق کمتری دارند، نوسان دمایی کمتری ایجاد می کنند و راندمان بالاتری دارند.

بهترین کولر گازی برای قم چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

به طور کلی اگر قصد خرید کولر گازی برای قم را دارید، بهتر است کولر گازی ای را انتخاب کنید که ویژگی های زیر را داشته باشد:

با توجه به این که استان قم تابستان های بسیار گرمی دارد، بهتر است از کولر گازی های حاره ای یا همان کلاس T3 استفاده کنید که کمپرسور قوی دارند.

برای کاهش هزینه برق در فصول گرم سال پیشنهاد می شود که از کولر گازی های اینورتر با گاز مبرد R410A استفاده کنید.

برای توزیع یکنواخت هوای تهویه شده در ساختمان، به دنبال کولر گازی هایی باشید که پرتاب باد 10 متر یا بیشتر داشته باشند.

داشتن فیلتر تصفیه هوا و ضد ویروس یکی از ویژگی های مهم یک کولر گازی خوب است که باعث می شود هوای داخل ساختمان تا حد ممکن تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد.

با توجه به این که در فصل های گرم سال کولر گازی اکثر اوقات روشن است، بهتر است کولر گازی کم صدا خریداری کنید.

بهتر است کولر گازی با گرید انرژی A، A+، A++ یا نهایتا B خریداری کنید.

حتما کولر گازی با ظرفیت مناسب انتخاب کنید. بهترین راه برای اطلاع از ظرفیت سرمایشی لازم برای ساختمان، مشورت با کارشناسان این حوزه است.

کولر گازی هایی که دارای فین مسی یا طلایی ضد زنگ و ضد پوسیدگی هستند، دوام بیشتری دارند.

بهترین مارک کولر گازی برای قم

برای شهرستان قم می توانید از کولر گازی های ایرانی و خارجی استفاده کنید. کولر گازی های ایرانی نسبت به خارجی قیمت مناسب تری دارند و اکثرا گارانتی و خدمات پس از فروش معتبری ارائه می دهند. از طرف دیگر، کولر گازی های خارجی از کیفیت بهتری برخودار اند اما گران تر هستند.

با در نظر گرفتن نکات گفته شده، می توانید از بین برند های خارجی و ایرانی، کولر گازی تروپیکال یا همان گرمسیری مناسب را پیدا کنید. کولر گازی های زیر در میان بهترین کولر گازی ها برای مناطق گرمسیری هستند:

  1. کولر گازی گری محصول چین
  2. کولر گازی اجنرال محصول ژاپن
  3. کولر گازی گرین محصول چین
  4. کولر گازی هایسنس محصول چین
  5. کولر گازی ایوولی محصول ژاپن
  6. کولر گازی تک الکتریک محصول ایران
  7. کولر گازی ال جی محصول کره جنوبی
  8. کولر گازی ایران رادیاتور محصول ایران

قیمت کولر گازی مناسب آب و هوای قم

قیمت کولر گازی های مناسب آب و هوای قم به موارد متعددی بستگی دارد. کولر گازی های ایرانی عموما گران تر از مدل های خارجی هستند. ظرفیت کولر گازی هم روی قیمت آن تاثیر دارد و کولر گازی هایی که ظرفیت بالا دارند نسبت به ظرفیت های پایین تر همان برند و مدل، گران تر هستند. هر چه کولر گازی از تکنولوژی های بیشتری برخودار باشد، گران تر خواهد بود. همچنین مدل های اینورتر نسبت به ساده قیمت بالا تری دارند.

برای اطلاع از قیمت انواع کولر گازی می توانید با کارشناسان فروش دماکالا تماس بگیرید یا محصول مورد نظرتان را در وبسایت فروشگاه اینترنتی کولر گازی دماکالا، جستجو کنید.

نمایندگی کولر گازی در قم

فروشگاه دماکالا با بیش از ده سال سابقه فروش انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی برای این محصولات، انواع کولر گازی مناسب برای آب و هوای قم را با قیمت مناسب و ضمانت اصالت و سلامت کالا به فروش می رساند.

شما می توانید جهت ثبت سفارش و دریافت مشاوره رایگان، از طریق شماره تماس ثبت شده در سایت با تیم فروش دماکالا تماس بگیرید یا سفارش خود را از طریق وبسایت دماکالا ثبت نمایید.

دسته بندی خدمات دماکالا

تعمیر انواع چیلر

تعمیر انواع چیلر

تعمیرات وی ار اف vrf

تعمیرات VRF

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟