راهنمای جامع خرید بهترین کولر گازی

راهنمای جامع خرید بهترین کولر گازی

راهنمای خرید کولر گازی

تقریبا همه ما میدانیم که در گرمای تابستان داشتن یک کولر گازی چقدر می تواند لذت بخش باشد. کولر گازی ها یکی از محبوب ترین انواع سیستم های تهویه هوای مطبوع برای منازل، ادارات، و انواع ساختمان ها هستند. اما با توجه به این که قیمت کولر گازی بالا است، انتخاب کولر گازی خوب از بین مدل های متنوعی که در بازار وجود دارد کار راحتی نیست.
در این مقاله می خواهیم به این سوال متداول پاسخ دهیم که: کولر گازی چی بخرم؟ طبیعتا نمی توان برای هر مشتری یک نسخه پیچید و یک مدل خاص کولر گازی را معرفی کرد. بلکه هر کس مطابق با نیازی که دارد، فضایی که می خواهد در آن از کولر گازی استفاده کند، و امکاناتی که در اختیار دارد، باید بهترین کولر گازی را انتخاب کند.
اگر شما هم قصد خرید کولر گازی را دارید و می خواهید بهترین انتخاب را داشته باشید، در این راهنمای خرید کولر گازی با ما همراه شوید.

کولر گازی چی بخرم؟

 

هنگام انتخاب و خرید کولر گازی، نکات زیادی را باید در نظر داشته باشید. متراژ منزل، تعداد پنجره ها، میزان سر و صدای کولر گازی، و دسترسی و اتصالات لازم برای کولر گازی، همه در انتخاب کولر گازی مناسب نقش دارند و باید هنگام انتخاب کولر گازی به آن ها دقت کنید.
کولر گازی ها انواع مختلفی دارند که قبل از خرید باید با آن ها آشنا شوید. معمولا همه کولر گازی اسپلیت دیواری را به عنوان نوع اصلی کولر گازی میشناسند اما جالب است بدانید که کولر گازی ها در انواع پنجره ای، ایستاده، سقفی، داکت اسپلیت و … نیز در بازار موجود هستند.
این که کدام نوع کولر گازی را انتخاب کنیم هم سوالی است که در این مقاله به آن پاسخ داده می شود. بعد از انتخاب نوع کولر گازی، باید ظرفیت و امکانات آن انتخاب شود. در نهایت توجه به برند های ایرانی و خارجی موجود در بازار، مصرف انرژی، سر و صدا و قابلیت های مختلف آن ها نیز حائز اهمیت است.

راهنمای انتخاب نوع کولر گازی

با وجودی که مکانیزم عمل همه کولر گازی ها مشابه است و همه آن ها با گاز مبرد کار می کنند، با این حال انواع مختلفی از کولر گازی در بازار موجود است. تفاوت عمده این کولر گازی ها در طراحی فیزیکی و ساختار آن ها است. برای مثال بعضی کولر گازی ها مثل کولر گازی پنجره ای یک تکه هستند اما بعضی دیگر مثل اسپلیت دو تکه هستند. کولر گازی های چند تکه یا مولتی پنل هم یکی از انواع کولر گازی هستند.
شیوه کار و نحوه تهویه هوا در این کولر گازی ها مشابه است اما از نظر ساختار، نحوه نصب، و طراحی فیزیکی با هم تفاوت دارند. برای خرید کولر گازی ابتدا باید مشخص کنید که کدام نوع کولر گازی برای شما مناسب است.
در ادامه با انواع مختلف کولر گازی بیشتر آشنا می شوید. این اطلاعات به شما کمک می کند راحت تر نوع کولر گازی خود را انتخاب کنید.

انواع مختلف کولر گازی عبارتند از:

  • کولر گازی های یک تکه
  • کولر گازی دو تکه (اسپلیت)
کولرگازی های یک تکه به دو دسته تقسیم می شوند :
  1. کولر گازی پنجره ای: این کولر گازی ها یک تکه هستند و در چارچوب پنجره نصب می شوند.
  2. کولر گازی پرتابل (قابل حمل): این نوع کولر گازی هم یک تکه است ولی نیازی نیست آن را در جایی مشخص نصب کنید و قابل حمل است. این کولر گازی ها برای اتاق هایی با متراژ پایین مناسب اند. پشت دستگاه یک یا دو لوله وجود دارد که باید از پنجره به بیرون از اتاق وصل شوند.

کولر گازی دو تکه (اسپلیت)

کولرگازی های دو تکه از دو یونیت داخلی و خارجی تشکیل می شوند. یونیت داخلی داخل فضای ساختمان و یونیت خارجی، بیرون از ساختمان نصب می شوند. کولر گازی دو تکه پرکاربرد ترین نوع کولر گازی است و انواع آن عبارتند از:

  • کولر گازی اسپلیت دیواری:

اسپلیت دیواری همان نوع کولر گازی ای است که همه ما با آن آشنایی داریم و در آن یونیت داخلی روی دیوار خانه نصب می شود. طراحی شیک و ظریف یونیت داخلی اسپلیت دیواری یکی از دلایل محبوبیت بالای این نوع کولر گازی است. البته قدرت خنک کنندگی بالای این کولر ها را نیز نباید نادیده بگیریم.

  • کولرگازی اسپلیت ایستاده:

به این کولر ها کولر کابینتی هم می گویند. یونیت داخلی اسپلیت ایستاده داخل ساختمان قرار می گیرد و اندازه بزرگی دارد. این نوع کولر ها بیشتر مناسب سالن هایی با متراژ بالا هستند و ممکن است آن ها را در سالن های اداری، آموزشی یا مساجد دیده باشید.

  • کولر گازی اسپلیت سقفی (کاستی):

این کولر گازی ها هم دو تکه هستند اما یونیت داخلی، داخل سقف کاذب نصب می شود و مناسب مکان هایی با ارتفاع سقف زیاد است. معمولا این نوع اسپلیت بیشتر در ساختمان های تجاری، آموزشی و اداری دیده می شود.

  • اسپلیت سقفی زمینی:

یونیت داخلی این نوع اسپلیت ها به شکلی طراحی شده که هم می توان آن را به صورت خوابیده روی سقف نصب کرد و هم امکان نصب آن به صورت ایستاده در کنار دیوار وجود دارد.

  • اسپلیت سقفی دیواری:

این نوع از کولر گازی شباهت زیادی به اسپلیت دیواری دارد اما تفاوت آن این است که نزدیک به سقف نصب می شود.

  • داکت اسپلیت:

یکی از انواع پرکاربرد و پر طرفدار کولر گازی ها، داکت اسپلیت ها هستند. یونیت داخلی این کولر گازی ها داخل سقف کاذب نصب می شود. هوای ختک از طریق کانال کشی های سقف که به دریچه های سقفی ختم می شوند، به فضای اتاق منتقل می شود. عموما قیمت داکت اسپلیت نسبت به اسپلیت دیواری بیشتر است.

کولر گازی چند تکه یا مولتی پنل

که نوع دیگری از کولر گازی است و‌ تفاوت آن با کولر گازی دو تکه این است که بیشتر از دو پنل دارد. این کولر گازی ها یک یونیت خارجی و چندین یونیت داخلی دارند. تعداد یونیت های داخلی کولر گازی مولتی پنل از 2 تا 100 یونیت متغیر است. از این نوع کولر گازی در ساختمان های با متراژ بالا مثل بیمارستان، دانشگاه، شرکت های بزرگ و ادارات استفاده می شود.

راهنمای جامع خرید بهترین کولر گازی راهنمای خرید محصولات بهترین برند کولر گازی ایرانی بهترین برند کولر گازی ایرانی, راهنمای انتخاب برند کولر گازی, راهنمای انتخاب نوع کولر گازی, راهنمای خرید کولر گازی بر اساس آب و هوا, راهنمای خرید کولر گازی بر اساس متراژ, راهنمای خرید کولر گازی مناسب برای آب و هوای معتدل و مرطوب, کولر گازی چند هزار بخریم؟

کولر گازی چند هزار بخریم؟

بعد از انتخاب نوع کولر گازی، نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشیم، ظرفیت کولر گازی است. ظرفیت کولر گازی ها یا همان قدرت خنک کردن کولر گازی، با واحد BTU اندازه گیری می شود. البته هنگام صحبت درباره کولر گازی واحد آن گفته نمی شود و معمولا می گوییم کولر گازی 24 هزار یا 18 هزار و … .
ظرفیت کولر گازی باید با متراژ فضایی که قصد خنک کردن آن را دارید متناسب باشد. اگر ظرفیت کمتر از حد لازم باشد، هوای اتاق به حد انتظار شما خنک نمی شود. در صورتی که ظرفیت کولر گازی بیشتر از حد نیاز باشد، شدت زیاد باد سرد شما را آزار خواهد داد و مجبورید دائم کولر گازی را خاموش و روشن کنید.
علاوه بر این مصرف برق شما هم بالا می رود و مجبورید هزینه بیشتری برای برق بپردازید در حالی که اصلا لازم نیست. همچنین زمانی که یک کولر گازی با ظرفیت بیش از حد زیاد خریداری می کنید، احتمال دارد هوای خانه زیاد از حد خشک شود و رطوبت آن گرفته شود که این می تواند برای اعضای خانه ایجاد ناراحتی و حتی مشکلات تنفسی کند.

انواع ظرفیت کولر گازی

کولر گازی ها معمولا در یکی از ظرفیت های زیر تولید می شوند:

  1. کولر گازی 5 هزار
  2. کولر گازی 5 هزار و 200
  3. کولر گازی 6 هزار
  4. کولر گازی 8 هزار
  5. کولر گازی 9 هزار
  6. کولر گازی 10 هزار
  7. کولر گازی 12 هزار
  8. کولر گازی 14 هزار
  9. کولر گازی 15 هزار
  10. کولر گازی 18 هزار
  11. کولر گازی 18 هزار و 500
  12. کولر گازی 22 هزار
  13. کولر گازی 24 هزار
  14. کولر گازی 25 هزار
  15. کولر گازی 28 هزار
  16. کولر گازی 36 هزار

راهنمای خرید کولر گازی بر اساس متراژ

راهنمای جامع خرید بهترین کولر گازی راهنمای خرید محصولات بهترین برند کولر گازی ایرانی بهترین برند کولر گازی ایرانی, راهنمای انتخاب برند کولر گازی, راهنمای انتخاب نوع کولر گازی, راهنمای خرید کولر گازی بر اساس آب و هوا, راهنمای خرید کولر گازی بر اساس متراژ, راهنمای خرید کولر گازی مناسب برای آب و هوای معتدل و مرطوب, کولر گازی چند هزار بخریم؟

یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب کولر گازی، متراژ فضایی است که در اختیار دارید. از آنجایی که ظرفیت کولر گازی با قیمت آن رابطه مستقیم دارد، انتخاب ظرفیت مناسب می تواند جلوی خرج اضافی شما را بگیرد. مثلا قیمت کولر گازی 18000 از 10 هزار بیشتر است اما از 24 هزار خیلی بیشتر است.
طبیعتا هر چه متراژ بالاتر باشد، برای خنک کردن آن باید کولر گازی قدرت و ظرفیت بیشتری داشته باشد. با این حال این که برای هر متراژ چه نوع کولر گازی ای بخریم، سوالی است که می توانید با مراجعه به جدول زیر به آن پاسخ دهید.
متراژ فضا (متر مربع) ظرفیت کولر گازی (BTU)
30 تا 36 متر مربع 10 هزار
37 تا 40 متر مربع 12 هزار
60 تا 70 متر مربع 16 هزار
75 تا 80 متر مربع 18 هزار
110 تا 140 متر مربع 24 هزار
170 تا 200 متر مربع 28 هزار

راهنمای خرید کولر گازی بر اساس آب و هوا

نکته دیگری که در انتخاب ظرفیت کولر گازی باید در نظر داشته باشید، آب و هوایی است که در آن زندگی می کنید. کولر گازی مناسب مناطق گرمسیری با کولر گازی مناسب مناطق معتدل متفاوت است. شما می توانید از راهنمای زیر برای انتخاب ظرفیت کولر گزای بر اساس آب و هوا استفاده کنید.

راهنمای خرید کولر گازی مناسب برای آب و هوای معتدل و مرطوب

کولر گازی ها در خانه های واقع در مناطق معتدل و مرطوب باید به ازای هر متر مربع، 400 تا 500 بی تی یو ظرفیت داشته باشند.
در این مناطق کولر گازی به ازای هر متر در محیط های اداری باید 500 تا 700 بی تی یو و در محیط های تجاری 700 تا 1000 بی تی یو ظرفیت داشته باشد.
برای مثال اگر یک واحد مسکونی 70 متری را در مناطق معتدل و مرطوب در نظر بگیریم، کولر گازی مناسب آن باید دارای ظرفیت حداقل 28 هزار داشته باشد.

راهنمای خرید کولر گازی مناسب برای آب و هوای گرم و خشک

کولر گازی در خانه های واقع در مناطق گرم و خشک باید به ازای هر متر مربع 500 تا 600 بی تی یو ظرفیت داشته باشد. ظرفیت کولر گازی در مناطق گرم و خشک برای ساختمان های اداری باید به ازای هر متر مربع 600 تا 800 و برای ساختمان های تجاری 800 تا 1000 بی تی یو باشد.
کولر گازی مناسب برای مناطق گرم و مرطوب
در مناطق گرم و مرطوب ظرفیت کولر گازی به ازای متراژ باید بیشتر از مناطق دیگر باشد. به این صورت که توصیه می شود کولر گازی ها در این مناطق به ازای هر متر مربع بین 800 تا 1200 بی تی یو باشد. طبیعتا قدرت لازم برای کولر گازی در فضاهای اداری و تجاری بیشتر از مناطق مسکونی خواهد بود.

راهنمای انتخاب برند کولر گازی

یکی از دغدغه های مهم مشتریان انتخاب برند کولر گازی است. معمولا اولین سوالی که از مشتریان می شنویم این است که کولر گازی چه مارکی بخرم؟ کدام مارک کولر گازی بهتر است؟ در ادامه به معرفی محبوب ترین و شناخته شده ترین برند های کولر گازی در ایران می پردازیم.
به طور کلی در بازار ایران کولر گازی های خارجی و ایرانی به فروش می رسند. برند های گرین، ال جی، جنرال، ایوولی، زانتی، جنرال مکس، جنرال گلد، اجنرال، هایسنس و … از جمله برند های خارجی کولر گازی در بازار ایران هستند. ایران رادیاتور، اسنووا، ایساتیس و … نیز از جمله برند های ایرانی ای هستند که کولر گازی تولید می کنند.

بهترین برند کولر گازی ایرانی

در ادامه به معرفی دو تا از مطرح ترین برند های ایرانی کولر گازی می پردازیم. به جز این دو، برند های ایرانی دیگری هم هستند که در حوزه تولید کولر گازی فعالیت دارند و محصولات خوبی تولید می کنند، شما می توانید برای آشنایی بیشتر با برند های کولر گازی ایرانی از سایر مقالات سایت استفاده کرده یا از تیم مشاورین فروش دماکالا کمک بگیرید.

  • کولر گازی ایران رادیاتور

ایران رادیاتور یکی از شناخته شده ترین برند های تولید کننده سیستم های سرمایشی و گرمایشی در داخل کشور است. این برند در حوزه تولید لوازم سرمایشی و گرمایشی حدود سه دهه سابقه فعالیت دارد و بیش از 10 سال است که در زمینه تولید کولر گازی فعالیت می کند. در میان برند های ایرانی، کولر گازی ایران رادیاتور یکی از بهترین ها است. کولر گازی های ایران رادیاتور بیشتر مناسب آب و هوای معتدل و خنک هستند و برای مناطق گرمسیری توصیه نمی شوند.

  • کولر گازی اسنوا

    اسنوا هم یکی دیگر از تولید کننده های شناخته شده و مورد اعتماد داخلی است که در زمینه تولید کولر گازی فعالیت دارد. اسنووا هم کولر گازی های معمولی و هم اینورتر تولید می کند. کولر گازی های اسنوا هم برای مناطق معتدل مناسب اند هم مناطق گرمسیری. کولر گازی های اسنووا در طیف وسیعی از ظرفیت ها از 9 هزار تا 48 هزار تنوع دارند و بنابراین شما می توانید کولر گازی مناسب با متراژ منزل خود را از برند اسنووا خریداری کنید.

بهترین برند کولر گازی خارجی

برند های خارجی شناخته شده ای مثل سامسونگ، ال جی، گری، هایسنس و … در حوزه تولید انواع کولر گازی فعالیت می کنند. بعضی از این برند ها نیازی به معرفی ندارند و کاملا برای همه شناخته شده هستند. ما در این بخش به معرفی برند های خارجی تولید کننده کولر گازی می پردازیم. عموما قیمت کولر گازی خارجی بیشتر از کولر گازی ایرانی است اما این به امکانات و نوع کولر گازی هم بستگی دارد.

  • کولر گازی ال جی

    ال جی یکی از برند های قدیمی و شناخته شده در ایران است. این برند کره ای بیشتر کولر گازی های کوچک مثل کولر گازی پنجره ای، پرتابل و اسپلیت دیواری تولید می کند. کولر های ال جی از کیفیت مناسب و دوام خوبی برخودارند و قیمت آن ها نیز مناسب است.

  • کولر گازی گرین

    برند گرین یکی دیگر از شرکت های شناخته شده تولید کننده کولر گازی است. این شرکت چینی کولر گازی های با کیفیتی را با جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا تولید و به بازار عرضه می کند.

  • کولر گازی سامسونگ

    سامسونگ یکی از برند های شناخته شده در ایران و سراسر جهان است که محصولات مختلفی تولید می کند. کولر گازی های سامسونگ به علت طراحی زیبا و منحصر به فرد و همچنین کم مصرف بودن از جمله کولر گازی های محبوب موجود در بازار جهانی و ایران هستند.

  • کولر گازی هایسنس

    برند هایسنس یکی از برند های برتر تولید کننده کولر گازی است. استفاده از تکنولوژی روز، کیفیت ساخت بالا و گارانتی 3 تا 5 ساله این کولر گازی ها از جمله دلایل محبوبیت زیاد آن ها در بازار است.

  • کولر گازی گری

    گری یکی از برند های محبوب و پرسابقه تولید کننده کولر گازی در جهان است که کیفیت و بازدهی بالا و همچنین مصرف برق پایین محصولاتش طرفداران زیادی در بازار پیدا کرده است. گری یکی از تولید کنندگان بزرگ کولر گازی است که کولر هایی مناسب برای مناطق گرمسیری تولید می کند.
    برند هایی مثل میتسوبیشی، شارپ و میدیا نیز از جمله برند های خارجی محبوب کولر گازی در ایران هستند.

  • کولر گازی اجنرال

    کولر گازی های اجنرال از جمله پرفروش ترین و پر سابقه ترین کولر گازی ها در ایران و جهان هستند. کیفیت فوق العاده این کولر گازی ها و دوام بالایی که دارند یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت آن ها در بین مشتریان کشور های مختلف است. کولر گازی های اجنرال مصرف برق بسیار پایینی دارند و یکی از پرفروش ترین کولر گازی ها در بازار ایران هستند.

چند تا کولر گازی بخریم؟

علاوه بر تعیین ظرفیت کولر گازی، نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید تعداد کولر گازی است. ممکن است شما به اشتباه یک کولر گازی با ظرفیت بالا تهیه کنید و بعدا با مشکل خنک نشدن بعضی اتاق ها یا فضاهای خانه مواجه شوید. در این وضعیت با وجودی که ظرفیت کولر گازی بالا است، اما نمی تواند کل فضا را به حد مطلوب خنک کند. چند تا از عواملی که باید در تعیین تعداد کولر گازی در نظر داشته باشید، متراژ فضا، طبقات و تعداد اتاق ها است.
برای تعیین درست تعداد کولر گازی ها، حتما از کارشناسان این حوزه کمک بگیرید. فرمول خاصی برای تعیین تعداد کولر گازی و ظرفیت آن وجود ندارد و بهتر است نوع معماری فضای شما توسط یک کارشناس بررسی شود. با این کار می توانید بهترین تعداد کولر گازی با ظرفیت مناسب با فضای خود را خریداری کنید تا نه هزینه های شما بالا برود نه بعدا دچار مشکل شوید.

راهنمای انتخاب کمپرسور کولر گازی

کمپرسور کولر گازی که به آن قلب کولر گازی هم گفته می شود، گاز مبرد داخل دستگاه را متراکم می کند و فشار آن را افزایش می دهد. در حقیقت کار اصلی کولر گازی بر عهده کمپرسور است. در بازار سه نوع کمپرسور داریم که برای انتخاب کولر گازی مناسب باید با آن ها آشنا باشید.

  • کمپرسور اسکرول

کمپرسور اسکرول یا مارپیچی از طریق حرکت برعکس دو مارپیچ (یکی ثابت و دیگری متجرک) گاز مبرد را فشرده می کند. این کمپرسور ها قدرت بالایی دارند و بیشترین کاربرد آن ها در کولر گازی های ایستاده است.

  • کمپرسور پیستونی

در کمپرسور پیستونی یک پیستون داخل یک سیلندر قرار گرفته که کار فشرده کردن گاز را انجام می دهد. معمولا کولر هایی که کمپرسور پیستونی دارند ظرفیتی بین 16 تا 37 هزار دارند. سر و صدای زیاد این کمپرسور ها یکی از نقاط ضعف آن ها است. با این حال کمپرسور پیستونی بیشترین ظرفیت خنک کردن را در مناطق گرمسیری دارد و عملکرد آن نسبت به سایر کمپرسور ها بهتر ارزیابی می شود.

  • کمپرسور روتاری

کمپرسور روتاری از طریق مکانیزم چرخشی کار می کند. این کمپرسور ها معمولا ظرفیتی بین 6 تا 35 هزار دارند، سر و صدای آن ها کمتر است و برق کمتری مصرف می کنند. کمپرسور های روتاری پرکاربرد ترین نوع کمپرسور در گولر گازی های جدید هستند.

کولر گازی اینورتر چه تفاوتی با کولر گازی معمولی دارد؟

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید کولر گازی باید به آن توجه داشته باشید، اینورتر بودن یا نبودن کولر گازی است. در کولر گازی های اینورتر یک برد الکترونیکی به کمپرسور افزوده می شود (فرقی ندارد کمپرسور از چه نوعی باشد).
اگر یک کولر گازی اینورتر نباشد و به اصطلاح معمولی باشد، وقتی دمای محیط به حد از پیش تعیین شده می رسد، کمپرسور کولر خاموش می شود. بعد از خاموش شدن کمپرسور، دمای محیط دوباره گرم می شود و بنابراین کمپرسور بعد از گرم شدن هوا باید دوباره روشن شده و شروع به کار کند.
پس کمپرسور یا روشن است یا خاموش و زمانی که روشن است با یک دور موتور ثابت کار می کند. این فرایند خاموش و روشن شدن پشت سر کمپرسور، باعث می شود مصرف برق کولر گازی بالا برود.
در کولر گازی های اینورتر، زمانی که محیط به دمای مطلوب می رسد، کمپرسور به جای این که به طور کامل خاموش شود، با دور موتور پایین به کار کردن ادامه می دهد. یعنی کمپرسور های مجهز به سیستم اینورتر بر خلاف سایر کمپرسور ها می توانند با دور موتور متغیر کار کنند. این کولر گازی ها مدام خاموش و روشن نمی شوند بلکه فقط دور موتور آن ها تغییر می کند و بنابراین مصرف برق پایین تری دارند.
فناوری اینورتر می تواند تا 60 درصد در مصرف برق صرفه جویی کند. در مجموع کولر گازی های اینورتر بهتر از کولر گازی های معمولی هستند اما مسئله ای که وجود دارد این است که قیمت کولر گازی اینورتر نسبت به کولر گازی معمولی خیلی بیشتر است. البته هزینه بیشتری که برای خرید کولر گازی اینورتر دار می پردازید، در دراز مدت با پرداخت هزینه کمتر برای برق جبران خواهد شد.

کدام کولر گازی کم مصرف است؟

مصرف برق کولر گازی عاملی است که حتما باید هنگام خرید کولر گازی در نظر داشته باشید. کولر گازی حداقل برای 3 ماه تابستان باید روشن باشد و میزان مصرف آن می تواند مستقیما هزینه های ماهانه شما را تحت الشعاع قرار دهد. برای مثال کولر گازی پنجره ای یکی از انواع پرمصرف کولر گازی است، بنابراین در موقعیت هایی که امکان خرید کولر گازی اسپلیت دیواری از نوع اینورتر وجود داشته باشد، توصیه می شود کولر گازی پنجره ای نخرید.

کم مصرف ترین نوع کولر گازی، کولر گازی اینورتر است. هنگام انتخاب و خرید کولر گازی حتما به میزان مصرف برق آن توجه داشته باشید. میزان ظرفیت کولر گازی هم می تواند روی مصرف برق آن تاثیر مستقیم داشته باشد، به همین دلیل است که توصیه می کنیم کولر گازی با ظرفیت بیشتر از حد نیازتان خریداری نکنید.
مصرف برق کولر گازی برند های ال جی، سامسونگ، ویرپول، توشیبا، میدیا و پاناسونیک نسبت به سایر برند ها کمتر است.

کدام کولر گازی بی صدا است؟

کم صدا یا بی صدا بودن کولر ویژگی بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. با توجه به این که کولر در اکثر ساعات روز روشن است، سر و صدای آن می تواند بسیار آزاردهنده باشد. بنابراین توصیه می شود کولری بخرید که سر و صدای کمی داشته باشد.
میزان صدایی که لوازم خانگی از جمله کولر گازی تولید می کنند، با واحد دسی بل (db) اندازه گیری می شود. هر چه عدد دسی بل کولر کمتر باشد، سر و صدای آن هم کمتر خواهد بود. معمولا میزان مطلوب سر و صدا برای یونیت داخلی اسپلیت، بین 50 تا 60 دسی بل است. برای پیدا کردن عدد دسی بل کولر گازی ها می توانید به کاتالوگ آن ها مراجعه کنید.
برای این که بهتر بفهمیم معنای عدد دسی بل چیست، می توانیم میزان صدای کار های آشنا را به دسی بل بررسی کنیم:

  • 50 دسی بل صدا برابر است با صدای یک گفتگوی آرام در خانه
  • 60 دسی بل صدا برابر است با صدای یک گفتگو در رستوران (نسبتا آرام)
  • 70 دسی بل صدا برابر است با صدای جاروبرقی کشیدن

کولر گازی های پنجره ای یکی از پر سر و صدا ترین کولر گازی ها هستند که تا 70 دسی بل نویز تولید می کنند. هر چه اندازه این کولر گازی ها بزرگتر باشد، صدای آن ها هم بیشتر است. نصب نامناسب کولر گازی هم می تواند باعث افزایش صدای تولید شده توسط دستگاه شود.
در مقابل، کولر گازی های اسپلیت سر و صدای کمتری دارند و برای فضای خانه مناسب تر هستند. معمولا یونیت خارجی این کولر ها 69 تا 72 دسی بل صدا تولید می کند اما چون این یونیت ها خارج از ساختمان هستند، صدایشان آزاری برای افراد ساکن ساختمان نخواهد داشت.

گاز مبرد کولر گازی چه اهمیتی دارد؟

علت این که کولر گازی به این نام نامگذاری شده است، این است که کولر گازی با گازی به نام گاز مبرد کار می کند و ربطی به گاز شهری ندارد. معمولا در اکثر کولر گازی ها از گاز مبرد R410 استفاده می شود چرا که با محیط زیست سازگاری بیشتری دارد. اما در بعضی از کولر گازی های ارزان قیمت، از گاز مبرد R22 استفاده می شود که قدیمی تر است و قدرت سرمایشی کمتری دارد.

راهنمای خرید کولر گازی اصل با گارانتی

تنوع بالای مدل ها و برند های کولر گازی از یک طرف و قیمت بالای کولر گازی از طرف دیگر، باعث شده اند که انتخاب و خرید کولر گازی برای مشتریان به کاری سخت و سردرگم کننده تبدیل شود. ما تصمیم گرفتیم برای راحت تر کردن کار شما در انتخاب و خرید کولر گازی، اطلاعات ضروری برای شناخت بیشتر انواع کولر گازی را در قالب یک راهنمای خرید کولر گازی ارائه کنیم.
شما عزیزان می توانید علاوه بر استفاده از خدمات راهنمای خرید و مشاوره خرید رایگان دما کالا، کولر مورد نظر خود را از فروشگاه دما کالا با ضمانت اصالت، گارانتی و خدمات پس از فروش خریداری نمایید.

سوالات متداول درباره انتخاب کولر گازی

در ادامه به چند تا از سوالات متداول مشتریان درباره خرید کولر گازی می پردازیم. این سوالات می توانند به شما کمک کنند راحت تر کولر گازی مناسب خودتان را انتخاب کنید و رضایت بیشتری از انتخابتان داشته باشد.
بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر کدام است؟
با توجه به این که در مناطق گرمسیری معمولا امکان گرمایش کولر گازی کاربرد چندانی ندارد، پیشنهاد می کنیم هزینه بیشتری صرف خرید کولر هایی که قابلیت گرمایشی دارند نکنید.
همانطور که اشاره کردیم کولر گازی های دارای کمپرسور پیستونی برای مناطق گرمسیری مناسب تر هستند. برند گری یکی از برند های خارجی تولید کننده کولر گازی های مناسب برای مناطق گرمسیری است. در داخل کشور هم برند اسنووا کولر گازی های مناسب مناطق گرمسیری تولید می کند.
کولر گازی گری 24000 مدل G4MATIC، کولر گازی ال جی با موتور دوال اینورتر ۲۶۰۰۰، کولر گازی جنرال مدل شکار لبخند ۳۰۰۰۰، کولر گازی سامسونگ اینورتر ۲۴۰۰۰ و کولر گازی گری اینورتر ۲۴۰۰۰ برای مناطق گرمسیری مناسب هستند.
بهترین کولر گازی کم مصرف کدام است؟
همانطور که اشاره شد میزان مصرف برق کولر گازی یکی از فاکتور های مهمی است که هنگام خرید کولر گازی باید در نظر داشته باشید. میزان مصرف کولر گازی در دراز مدت می تواند برای شما هزینه زیادی داشته باشد. با انتخاب کولر گازی کم مصرف می توانید از این هزینه ها جلوگیری کنید.
همانطور که گفته شد تکنولوژی اینورتر در کولر گازی ها باعث می شود که مصرف برق آن ها پایین بیاید و کولر گازی های اینورتر نسبت به کولر گازی های معمولی مصرف برق کمتری دارند.
علاوه بر اینورتر بودن، داشتن گاز مبرد R410A و داشتن برچسب انرژی درجه A نشان دهنده کم مصرف بودن کولر گازی هستند.
در میان کولر گازی های موجود در بازار کولر گازی اجنرال 18 هزار و 28 هزار مدل ASGS24LFCA، کولر گازی جنرال 30 هزار و 18 هزار، کولر گازی گری 24 هزار مدل کول اچ، کولر گازی هایسنس مدل HIH-18TG، کولر گازی جی پلاس مدل GAC-HV30M1 و کولر گازی ال جی مدل M19AKH از جمله بهترین ها هستند.
بهترین کولر گازی ایستاده کدام است؟
کولر گازی های ایستاده نوعی از کولر گازی دو تکه هستند که اندازه بزرگی دارند و برای خنک کردن فضاهایی با متراژ بالا مناسب هستند. کولر گازی ایستاده جنرال مکس، زانتی، جنرال گلد، تک الکتریک، وست کول، هایسنس، ال جی، اجنرال، هایسنس و سامسونگ، از جمله بهترین کولر گازی های ایستاده هستند.
بهترین کولر گازی پنجره ای کدام است؟
کولر گازی های پنجره ای به دلیل مصرف برق بالا، سر و صدای زیاد و ظرفیت پایین، معمولا نسبت به اسپلیت ها طرفداران کمتری دارند. اما اگر قصد خرید کولر گازی پنجره ای را دارید و می خواهید بدانید بهترین کولر گازی پنجره ای کدام است، لیست زیر می تواند به شما کمک کند.

  • کولر گازی پنجره ای ال جی 8 هزار
  • کولر گازی پنجره ای اینورتر میدیا
  • کولر گازی پنجره ای ال جی W-196BC
  • کولر گازی پنجره ای اجنرال AXGS18AUTH
  • کولر گازی پنجره ای گری 18 هزار توربو

 

 

دسته بندی خدمات دماکالا

تعمیر انواع چیلر

تعمیر انواع چیلر

تعمیرات وی ار اف vrf

تعمیرات VRF

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.