بهترین درجه برای کولر گازی چند است ؟

بهترین درجه برای کولر گازی

درجه کولر گازی روی چند باشد؟ بهترین درجه برای کولرگازی در تابستان و زمستان چند است؟ اگر در منزل یا محل کارتان از کولر گازی استفاده می کنید، شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد. تنظیم دمای کولر گازی عمدتا به سلیقه شخصی بستگی دارد اما با دانستن بهترین درجه برای کولر گازی ، می توانید دمای کولر گازی خود را روی مناسب ترین درجه تنظیم کنید.

کولر گازی یکی از محبوب ترین سیستم های سرمایش و گرمایش است که روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می کند. کولر گازی ها انواع مختلفی دارند مثل کولر گازی معمولی، کولر گازی اینورتر، داکت اسپلیت، کولر گازی پنجره ای و … . یکی از سوالات متداول بین کاربران همه مدل های کولر گازی، بهترین درجه برای کولر گازی است.

برای اطلاع از بهترین درجه برای کولر گازی در تابستان و زمستان تا انتهای این مقاله با دماکالا همراه باشید.


بیشتر بخوانید : نظرات مصرف کنندگان داکت اسپلیت


مناسب ترین درجه برای کولر گازی چند است؟

کولر گازی ها بر خلاف کولر های آبی به شما امکان تنظیم دمای محیط را می دهند. با توجه به این که حساسیت افراد نسبت به گرما و سرما با هم تفاوت دارد، تنظیم دمای کولر گازی امری شخصی است. ممکن است یک دمای مشخص برای یک فرد مطلوب باشد اما فرد دیگری در همان دما احساس سرما کند.

برای مشخص کردن بهترین و مطلوب ترین درجه کولر، استاندارد های کلی و عمومی وجود دارد. آگاهی از این استاندارد ها می تواند به شما کمک کند فضای منزل یا محل کارتان را به بهترین دمای ممکن برسانید، اما باید توجه داشته باشید که در نهایت این خود شما هستید که تصمیم می گیرید در چه دمایی بیشترین احساس راحتی را دارید.

تنظیم دمای کولر گازی علاوه بر تاثیر مستقیمی که روی احساس راحتی شما دارد، می تواند کیفیت خواب شما را نیز تحت تاثیر قرار داده و میزان مصرف برق کولر گازی را تغییر دهد.


بیشتر بخوانید : مرکز تعمیرات کولرگازی در تهران


بهترین درجه برای کولر گازی در تابستان

تنظیم دمای کولر گازی در تابستان به میزان گرمایی بودن شما و دمای هوا بستگی دارد. همه روز های تابستان به یک اندازه گرم نیستند.

با این وجود به طور معمول در یک روز تابستانی معمولی دمای 24 تا 25 درجه سانتی گراد دمای مطلوبی به حساب می آید. اکثر افراد در دمای 24 تا 25 درجه حداکثر احساس راحتی را تجربه می کنند. این دما از نظر مصرف انرژی و برق هم دمای مناسبی برای کولر گازی ها به حساب می آید.

افزایش دمای کولر گازی از 18 تا 21 درجه به 24 درجه سانتی گراد باعث کاهش 24% مصرف برق می شود. دمای پیشفرض اسپلیت ها در ژاپن 28 درجه سانتی گراد است. در ایالات متحده نیز در برخی مکان ها دمای کولر باید به صورت اجباری روی 26 درجه سانتی گراد تنظیم شود.

در تابستان علاوه بر گرما، رطوبت هوا نیز بالا می رود. البته این مشکل بیشتر در شهر های شمالی و جنوبی وجود دارد. اگر می خواهید با کولر گازی رطوبت هوای منزلتان را پایین بیاورید مقاله آموزش معنی دکمه های کنترل کولر گازی مجله دماکالا را بخوانید.

بهترین درجه کولر گازی برای خواب راحت

دمای مناسب یکی از موثر ترین عوامل در کیفیت خواب است. بر اساس پژوهش ها بهترین دما برای داشتن یک خواب با کیفیت و راحت، 18 تا 19 درجه سانتی گراد است. این دما ممکن است برای افراد مختلف بین 16 تا 20 درجه سانتی گراد متغیر باشد.

زمانی که در یک اتاق خنک (و نه سرد) می خوابید، با توجه به اثر دما روی ریتم شبانه روزی بدن، خواب راحت تر و با کیفیت تری خواهید داشت. تنظیم کردن دمای کولر روی دمای مناسب، می تواند به شما کمک کند شب ها خواب آرام و راحتی را تجربه کنید.


بیشتر بخوانید : میزان مصرف کولر گازی پنجره ای


بهترین درجه برای کولر گازی در زمستان

همانطور که درباره بهترین دمای کولر گازی در تابستان گفتیم، در زمستان هم مهم ترین عاملی که دمای ایده آل کولر گازی را تعیین می کند، سلیقه شما و میزان سرمایی بودن شما است. توصیه می شود در فصل زمستان هم برای احساس راحتی افراد و هم برای بهینه سازی مصرف انرژی، کولر گازی را روی دمای 18 تا 20 درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

البته توجه داشته باشید که اگر نوزاد، کودک خردسال، افراد مسن یا بیمار در خانه هستند بهتر است دما را کمی گرم تر نگه دارید.

دمای آسایش کولر گازی چقدر است؟

همانطور که گفتیم دمای ایده آل کولر گازی در فصل تابستان 24 تا 25 درجه سانتی گراد و بهترین درجه کولر گازی در زمستان 18 تا 20 درجه سانتی گراد است. اما ممکن است بعضی افراد در این دما ها احساس راحتی نکنند.

برای مثال ممکن است در یک ظهر گرم تابستانی، در دمای 24 درجه احساس راحتی نکنید و گرمتان باشد. پیشنهاد می کنیم برای پیدا کردن دمای آسایش کولر گازی برای خودتان، از دمای 24 درجه شروع کنید و اگر احساس کردید این دما برای شما زیاد است، یک درجه یک درجه آن را پایین بیاورید.

برای فصل زمستان هم می توانید همین کار را بکنید، اما این بار به صورت معکوس. دمای کولر گازی را روی 18 درجه سانتی گراد تنظیم کنید، سپس اگر احساس کردید خانه هنوز سرد است، دما را یک درجه یک درجه بالا ببرید تا به دمای ایده آل خود برسید.

بهترین درجه برای کولر گازی پنجره ای

کولر گازی پنجره ای هم یک نوع از کولر گازی است که روش کار آن تفاوتی با سایر انواع کولر گازی ها ندارد. تنظیم دمای کولر گازی پنجره ای باید مثل کولر گازی اسپلیت صورت گیرد و دمای پیشنهادی کولر گازی پنجره ای برای فصل گرما، 24 تا 26 درجه سانتی گراد است.

بهترین درجه کولر گازی برای مصرف برق

همانطور که گفتیم عموما بهترین درجه کولر گازی برای کاهش مصرف برق بین 24 تا 26 درجه سانتی گراد است. این دما علاوه بر بهینه سازی مصرف برق کولر گازی، برای اکثر افراد دمایی است که در آن بیشترین احساس راحتی را تجربه می کنند. با توجه به دمای طبیعی بدن انسان که حدود 37 درجه سانتی گراد است، دمای محیطی 24 تا 26 درجه برای اکثر افراد نه خیلی سرد است نه خیلی گرم و احساس راحتی و آسایش به همراه دارد.

حداقل و حداکثر دمای کولر گازی چقدر است؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از مشتریان دماکالا مطرح می شود این است که حداقل و حداکثر دمای کولر گازی چند درجه است؟ شاید هیچوقت از سردترین دمای کولر گازی یا گرم ترین آن استفاده نکنیم اما جالب است بدانید که حداقل دمای کولر گازی 16 درجه سانتی گراد است. همچنین اگر دمای کولر از 37 درجه سانتی گراد بیشتر شود، احتمال خرابی و ایجاد مشکل در کولر بالا می رود.

سردترین دمای کولر گازی  چقدر است؟

سوالی که بسیاری از کاربران سایت دما کالا از ما میپرسند این است که سردترین درجه کولر گازی چند است ؟ صرف نظر از برند و مدل، سردترین دمای کولر گازی 16 درجه سانتی گراد است. اگر دما از 16 درجه سانتی گراد پایین تر بیاید، کویل های داخل یونیت یخ میزنند، مایع روان کننده غلیظ می شود و کولر نمی تواند به درستی کار کند.

بهترین درجه برای کولر گازی ایران رادیاتور

ایران رادیاتور یکی از برند های تولید کننده تجهیزات سرمایشی و گرمایشی معتبر و شناخته شده ایرانی است. اگر از کولر گازی ایران رادیاتور استفاده می کنید، باید بدانید که بهترین درجه برای کولر گازی ایران رادیاتور تفاوتی با دیگر کولر گازی ها ندارد. در تابستان پیشنهاد می شود درجه کولر گازی ایران رادیاتور روی 24 یا 25 درجه سانتی گراد تنظیم شود و در زمستان بهترین درجه برای گرمایش کولر گازی ایران رادیاتور 18 تا 20 درجه است.

بهترین درجه برای گرمایش کولر گازی

یکی از ویژگی های بسیار کاربردی و مهم کولر گازی ها، امکان سرمایش و گرمایش آن ها است. شما می توانید در کل سال چه در روز های گرم و چه در روز های سرد از کولر گازی استفاده کنید. بر خلاف تصوری که ممکن است از نام کولر گازی داشته باشید، این دستگاه فقط برای خنک کردن محیط نیست بلکه می تواند در فصل تابستان کار گرمایش را نیز انجام دهد.

بهترین درجه برای گرمایش کولر گازی در فصل زمستان، دمای 18 تا 20 درجه است البته شما با توجه به نیاز خود می توانید این دما را بالاتر هم ببرید. بهتر است از دمای 18 یا 20 درجه شروع کنید و یک درجه یک درجه دما را بالا ببرید تا به نقطه آسایش برسید.

توجه داشته باشید که اگر در خانه نوزاد، کودک خردسال، افراد سالمند یا افراد بیمار زندگی می کنند، بهتر است خانه را کمی گرم تر از حد نرمال نگه دارید.

بهترین دما برای تنظیم سرمایش و گرمایش کولر گازی

در این مقاله بهترین درجه برای تنظیم کولر گازی در فصل تایستان و زمستان را با هم بررسی کردیم. کولر گازی ها یکی از سیستم های تهویه هوای بسیار کاربردی و محبوب هستند که زندگی را برای ما آسان می کنند. هر چه بیشتر با ویژگی ها و کارکردهای کولر گازی آشنا باشیم، بهتر می توانیم از امکانات آن استفاده کنیم.

علی رغم اعدادی که در این مقاله به عنوان درجه ایده آل کولر گازی مطرح شد، بهترین درجه کولر گازی برای هر خانه، درجه ای است که اعضای خانه در آن احساس راحتی کنند. پس فراموش نکنید که هدف از ساخت کولر گازی فراهم آوردن راحتی برای شما است.

مقالات مرتبط با کولرگازی

دسته بندی خدمات دماکالا

تعمیر انواع چیلر

تعمیر انواع چیلر

تعمیرات وی ار اف vrf

تعمیرات VRF

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.