بهترین داکت اسپلیت کم مصرف

بهترین داکت اسپلیت کم مصرف

داکت اسپلیت ها یکی از بهترین و کاربردی ترین سیستم های تهویه مطبوع هستند که در انواع ساختمان ها قابل نصب هستند. یکی از دغدغه های مشتریان، انتخاب یک داکت اسپلیت کم مصرف است. در این مقاله قصد داریم بهترین داکت اسپلیت کم مصرف را به شما معرفی کرده و به سوالات پرتکرار پیرامون مصرف برق داکت اسپلیت ها بپردازیم.

آیا مصرف برق داکت اسپلیت زیاد است؟

مصرف برق داکت اسپلیت به موارد متعددی بستگی دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. اما در مجموع، کولر گازی ها نسبت به بسیاری از سیستم های تهویه مطبوع مثل کولر آبی، برق بیشتری مصرف می کنند. با این وجود داکت اسپلیت ها و سایر انواع کولر گازی در مقایسه با کولر آبی مزایایی همچون قابلیت گرمایشی برای فصل سرما، سر و صدای کم، امکان تنظیم دما، فیلتر های تصفیه هوا و کنترل رطوبت را دارند که باعث می شود انتخاب اول اکثر پیمان کاران و مشتریان باشند.

میزان مصرف برق داکت اسپلیت چقدر است؟

میزان مصرف برق داکت اسپلیت یکی از سوالات پرتکرار مشتریان فروشگاه دماکالا است که تصمیم گرفتیم در این بخش به آن پاسخ دهیم. میزان مصرف برق داکت اسپلیت و کولر گازی به عوامل زیادی بستگی دارد مثلا داکت اسپلیت های  t3 یا حاره ای در مقایسه با داکت اسپلیت های مخصوص شهر های معتدل که T1 هستند، برق بیشتری مصرف می کنند. یا اگر داکت اسپلیت اینورتر باشد نسبت به مدل های معمولی حدود 30 تا 40 درصد برق کمتری مصرف می کند.

برندی که انتخاب می کنید و ظرفیت داکت اسپلیت هم روی میزان مصرف برق آن اثر دارند. بنابراین در پاسخ به این سوال که میزان مصرف برق داکت اسپلیت دقیقا چقدر است، نمی توانیم یک پاسخ نهایی بدهیم.

اما اگر پاسخ این سوال برای شما خیلی مهم است، با ما همراه باشید تا در ادامه روش محاسبه هزینه برق داکت اسپلیت را به شما آموزش دهیم.

محاسبه هزینه برق داکت اسپلیت

با توجه به این که میزان مصرف برق داکت اسپلیت ها یکسان نیستند، هزینه برق آن ها نیز اینطور نیست. بنابراین برای اطلاع از هزینه برق داکت اسپلیت، باید از روش محاسبه ای که در این بخش توضیح می دهیم استفاده کنید.

روش محاسبه هزینه برق داکت اسپلیت به شرح زیر است:

1. میزان مصرف برق دستگاه به واحد کیلووات ساعت (kWh) را پیدا کنید. این عدد معمولا روی لیبل خود دستگاه نوشته شده است. می توانید میزان مصرف برق داکت اسپلیت خود را از طریق جستجوی شماره مدل دستگاه در اینترنت یا مطالعه دفترچه راهنمای آن هم پیدا کنید.

2. هزینه هر کیلووات ساعت برق را از روی آخرین قبض برق خود پیدا کنید.

3. دو عدد به دست آمده را در هم ضرب کنید. عددی که به دست آوردید، هزینه برق داکت اسپلیت برای یک ساعت کار است.

4. حالا تعداد ساعاتی که در روز، هفته یا ماه از داکت اسپلیت استفاده می کنید را در هزینه برق داکت اسپلیت برای یک ساعت ضرب کنید.

مصرف برق داکت اسپلیت بیشتر است یا کولر گازی؟

اسپلیت دیواری که معمولا تحت عنوان کولر گازی شناخته می شود، مثل داکت اسپلیت یکی از زیر شاخه های خانواده بزرگ کولر گازی است. با توجه به این که اسپلیت دیواری هم مثل داکت اسپلیت کاربرد گسترده ای دارد، این سوال برای بسیاری از مشتریان پیش می آید که مصرف برق داکت اسپلیت بیشتر است یا کولر گازی.

این مسئله را در یک مقاله جداگانه در مجله دماکالا بررسی کرده ایم. برای اطلاع از این که کدام یک از این دو سیستم مصرف برق بیشتری دارند، این مقاله را بخوانید: مصرف برق داکت اسپلیت بیشتر است یا کولر گازی؟

مصرف برق داکت اسپلیت در زمستان

داکت اسپلیت به دو شیوه می تواند عملکرد گرمایشی دارد که مصرف برق دستگاه در هر یک متفاوت است. در صورتی که داکت اسپلیت شما از نوع سرمایش و گرمایش باشد و خودش امکان گرمایش در فصل زمستان را داشته باشد، می توانید با تنظیم دستگاه روی حالت گرمایشی از طریق معکوس کردن سیکل تبرید، از گرمایش داکت اسپلیت در فصل زمستان استفاده کنید.

در این حالت کمپرسور دستگاه باید روشن باشد و بنابراین برق زیادی مصرف می شود. میزان مصرف برق داکت اسپلیت را در این حالت می توانید از طریق روشی که در بالا توضیح دادیم از روی لیبل خود یونیت یا مشخصات دستگاه در دفترچه راهنما و سایت های اینترنتی پیدا کنید. به طور کلی برق مصرفی داکت اسپلیت در زمستان اگر با این روش کار کند، بیشتر از تابستان خواهد بود.

روش دوم، استفاده از کویل آب گرم است. در این حالت اگر داکت اسپلیت از قبل کویل آب گرم نداشته باشد، باید نصب کنید. کویل آب گرم به موتور خانه یا پکیج وصل می شود و آب گرم در آن جریان می یابد. فن های یونیت داخلی گرمای حاصل از جریان آب گرم را وارد محیط خانه می کنند. در این حالت نیازی به کمپرسور نیست و یونیت خارجی داکت اسپلیت کاملا خاموش می شود.

هزینه برق در این حالت بسیار کمتر است و شما فقط هزینه برق لازم برای چرخیدن فن ها را می پردازید.

از کجا بفهمیم داکت اسپلیت کم مصرف است یا نه؟

همانطور که گفته شد در این مقاله چند مدل از بهترین داکت اسپلیت های کم مصرف را معرفی می کنیم. با این حال بی شک مدل های کم مصرف بیشتری از برند های خارجی و ایرانی در بازار موجود هستند یا در آینده موجود خواهند شد.

برای این که خودتان تشخیص دهید آیا یک داکت اسپلیت کم مصرف است یا نه، به موارد زیر توجه کنید:

1. داکت اسپلیت های اینورتر نسبت به معمولی همیشه کم مصرف تر هستند و مصرف برق در این داکت اسپلیت ها حدود 30 تا 40 درصد پایین تر است.

2. به برچسب انرژی دستگاه دقت کنید. داکت اسپلیت هایی که گرید انرژی A به بالا دارند (یعنی A، A+ و A++) داکت اسپلیت های کم مصرف هستند. در وهله دوم می توانید سراغ داکت اسپلیت هایی که گرید انرژی B دارند هم می توانید بروید اما توجه داشته باشید که نسبت به گرید A برق بیشتری مصرف می کنند.

3. حتما ظرفیت داکت اسپلیت را با مشورت متخصصین این حوزه انتخاب کنید. چرا که انتخاب داکت اسپلیت با ظرفیت نامناسب علاوه بر مشکلات متعددی که ایجاد می کند، مصرف برق دستگاه را هم افزایش می دهد.

4. داکت اسپلیت متناسب با آب و هوای شهر خودتان تهیه کنید. اگر در شهر های معتدل و شمالی زندگی می کنید، داکت اسپلیت T2 برای شما مناسب است. اگر در شهر های غرب و شمال غرب زندگی می کنید و محل زندگی شما آب و هوای سردسیری دارد، باید از داکت اسپلیت ها و کولر گازی های T1 استفاده کنید. شهر های جنوبی و گرمسیری نیز باید از داکت اسپلیت های T3 استفاده کنند. مصرف برق داکت اسپلیت های موتور سنگین یا T3 نسبت به T2 بیشتر است بنابراین اگر نیاز به چنین قدرت موتوری ندارید، نیازی نیست با خرید داکت اسپلیت های حاره ای مصرف برق خود را بی جهت بالا ببرید.

بهترین داکت اسپلیت کم مصرف خارجی

بسیاری از برند های داکت اسپلیت موجود در بازار وارداتی هستند. اکثر این برند ها محصول چین و ژاپن و کره هستند. بهترین مارک داکت اسپلیت از نظر کم مصرف بودن، موارد زیر هستند.

  • داکت اسپلیت کم مصرف دایکین
  • داکت اسپلیت کم مصرف میتسوبیشی
  • داکت اسپلیت کم مصرف گرین
  • داکت اسپلیت کم مصرف توشیبا
  • داکت اسپلیت کم مصرف هایسنس
  • داکت اسپلیت کم مصرف سامسونگ
  • داکت اسپلیت کم مصرف ال جی
  • داکت اسپلیت کم مصرف میدیا
  • داکت اسپلیت کم مصرف گری
  • داکت اسپلیت کم مصرف اجنرال
  • داکت اسپلیت کم مصرف پاناسونیک

توجه داشته باشید که مدل های اینورتر این برند ها کم مصرف هستند.

بهترین داکت اسپلیت کم مصرف ایرانی

در سال های اخیر کیفیت داکت اسپلیت ها و کولر گازی های ایرانی رو به ارتقا بوده است. با توجه به قیمت مناسب و گارانتی و خدمات پس از فروش برند های ایرانی، برخی مشتریان ترجیح می دهند از تولیدات داخلی کشورمان حمایت کنند. تولید کنندگان زیر داکت اسپلیت کم مصرف اینورتر دار تولید می کنند:

  • داکت اسپلیت کم مصرف جی پلاس
  • داکت اسپلیت کم مصرف دانا تهویه
  • داکت اسپلیت کم مصرف تک الکتریک

راه های کاهش مصرف برق داکت اسپلیت

علاوه بر این که هنگام انتخاب کولر گازی باید توجه داشته باشید که از مدل های کم مصرف خریداری کنید، نکاتی هم هست که بعد از خرید کولر گازی می تواند به شما کمک کند که مصرف برق داکت اسپلیت را کاهش دهید.

البته توجه داشته باشید که انتخاب داکت اسپلیت کم مصرف بسیار مهم است و اگر هنگام خرید داکت اسپلیت موارد گفته شده را رعایت نکنید، روش هایی که توضیح می دهیم تاثیر چندانی نخواهند داشت.

1. یونیت خارجی را زیر سایه نصب کنید یا روی آن سایه بان قرار دهید تا فشار کمتری به کمپرسور دستگاه وارد شود و هم دوام دستگاه افزایش یابد هم برق کمتری مصرف کند.

2. هر چند وقت یک بار داکت اسپلیت را تمیز کنید و اجازه ندهید گرد و خاک زیادی در کولر جمع شود. می توانید این کار را خودتان انجام دهید یا از تعمیر کاران متخصص کمک بگیرید.

3. سرویس دوره ای داکت اسپلیت را فراموش نکنید و آن را به افراد متخصص و معتبر بسپارید.

4. در فصل زمستان به جای استفاده از ریورس سایکل (گرمایش خود داکت اسپلیت) از کویل آب گرم استفاده کنید. این روش را در قسمت مصرف برق داکت اسپلیت در زمستان بیشتر توضیح داده ایم.

5. تا حد ممکن با عایق کاری اصولی ساختمان از هدر رفت انرژی جلوگیری کنید.

6. از لامپ های کم مصرف استفاده کنید و در خانه لامپ و لوستر اضافی روشن نگذارید. همچنین توجه داشته باشید که تا حد امکان هر وسیله ای که گرما تولید می کند، خاموش باشد، مگر در صورت نیاز.

7. کانال های داکت اسپلیت را عایق کاری کنید به خصوص اگر کانال ها در بخش هایی از خانه از سقف بیرون هستند.

8. دریچه های داخلی داکت اسپلیت را تمیز نگه دارید. این کار را می توانید با کمک جارو برقی هم انجام دهید.

10. در طول روز پنجره ها را ببندید و پرده ها را بکشید تا نور زیادی وارد خانه نشود.

11. دمای داکت اسپلیت را طوری تنظیم کنید که نیازی به خاموش و روشن کردن مکرر دستگاه نباشد. معمولا دمایی که بیشترین آسایش را فراهم می کند بین 22 تا 25 درجه سانتی گراد است که هر چه دما را روی عدد بیشتری تنظیم کنید، دستگاه برق کمتری مصرف می کند.

قیمت داکت اسپلیت کم مصرف

قیمت داکت اسپلیت های اینورتر یا کم مصرف نسبت به داکت اسپلیت های معمولی یا on/off بیشتر است اما چون برق کمتری مصرف می کنند، به صرفه تر هستند. عوامل دیگری مثل برندی که انتخاب می کنید، ظرفیت کولر گازی، سال ساخت و امکانات همه روی قیمت داکت اسپلیت تاثیر می گذارند. با توجه به نوسانات قیمت داکت اسپلیت در بازار پیشنهاد می کنیم قیمت روز داکت اسپلیت مورد نظرتان را از سایت دماکالا استعلام کنید یا با کارشناسان فروش دماکالا تماس بگیرید. (در صورتی که قیمت روی سایت موجود نبود حتما تماس بگیرید.)

خرید داکت اسپلیت کم مصرف

در صورتی که قصد خرید داکت اسپلیت کم مصرف ایرانی یا خارجی دارید، می توانید با کارشناسان فروش دماکالا تماس بگیرید و علاوه بر دریافت مشاوره رایگان خرید داکت اسپلیت، کالای مورد نظرتان را با بهترین قیمت به صورت تلفنی یا اینترنتی خریداری کنید.

فروشگاه دماکالا با بیش از 10 سال سابقه در حوزه فروش و ارائه خدمات پس از فروش تجهیزات سرمایشی و گرمایشی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

دسته بندی خدمات دماکالا

تعمیر انواع چیلر

تعمیر انواع چیلر

تعمیرات وی ار اف vrf

تعمیرات VRF

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟