کم صدا ترین داکت اسپلیت

کم صدا ترین داکت اسپلیت

یکی از فاکتور های مهمی معمولا هنگام خرید داکت اسپلیت فراموش می شود، صدای داکت اسپلیت است. اکثر مشتریان به فاکتور هایی مثل ظرفیت، برند و قیمت داکت اسپلیت توجه می کنند و فراموش می کنند سر و صدای دستگاهی مثل داکت اسپلیت که حداقل سه ماه در سال در اکثر ساعات شبانه روز روشن است چقدر می تواند کلافه کننده و آزار دهنده باشد.

با وجودی که چیزی به اسم داکت اسپلیت بی صدا وجود ندارد، اما بعضی داکت اسپلیت ها کم صدا تر از سایر مدل ها هستند و اگر روی سر و صدای کولر حساس هستید، آشنایی با مدل های کم صدای داکت به شما کمک می کند انتخاب بهتری داشته باشید.

برای آشنایی با کم صدا ترین مدل های داکت اسپلیت تا پایان این مقاله با مجله اینترنتی دماکالا همراه باشید.

صدای داکت اسپلیت چگونه اندازه گیری می شود؟

میزان صدای یونیت داخلی و خارجی داکت اسپلیت با واحد دسی بل dB اندازه گیری می شود. همه برند های تولید کننده داکت اسپلیت میزان صدای تولید شده توسط یونیت داخلی و خارجی انواع مدل های داکت اسپلیت را در کاتالوگ محصول گزارش می کنند. اگر می خواهید ببینید یک مدل داکت اسپلیت چقدر صدا تولید می کند، حتما کاتالوگ محصول را مطالعه کنید و به دنبال عددی باشید که با واحد dB گزارش شده است.

میزان صدای داکت اسپلیت چقدر است؟

قبل از این که به کم صدا ترین داکت اسپلیت های بازار بپردازیم، باید ببینیم که در حالت عادی میزان صدای داکت اسپلیت چقدر است؟

داکت اسپلیت ها مثل سایر سیستم های تهویه هوای مطبوع در حالت عادی وقتی روشن هستند و کار می کنند صدا تولید می کنند. این صدا بسته به فشاری که روی دستگاه است می تواند کم و زیاد شود. طبیعتا زمانی که کولر روی سرعت کم کار می کند، صدای کمتری دارد و وقتی سرعت فن آن را زیاد می کنیم یا درجه آن را سرد تر می کنیم، صدای آن بیشتر می شود.

ابتدا باید بدانیم که صدای نرمال کولر گازی و داکت اسپلیت در چه محدوده ای است و بر اساس آن کولر گازی های پر صدا و کم صدا را تشخیص دهیم.

یونیت خارجی همیشه صدای بیشتری دارد و به همین دلیل است که خارج از فضای آپارتمان نصب می شود. بیشترین میزان صدایی که هنگام روشن بودن کولر گازی و داکت اسپلیت می شنوید صدای یونیت داخلی است. یونیت داخلی کولر گازی های کم صدای جدید چیزی حدود 35 دسی بل صدا تولید می کنند. در بعضی داکت اسپلیت ها این عدد به 23 دسی بل هم می رسد در حالی که کولر های پنجره ای ممکن است تا 56 دسی بل صدا تولید کنند.

برای این که بهتر این میزان صدا را درک کنید به عدد های زیر توجه داشته باشید:

20 دسی بل معادل در گوشی حرف زدن است

30 دسی بل معادل صدایی است که در یک خانه ساکت به گوش می رسد

40 دسی بل معادل صدا پس زمینه ای است که در مناطق مسکونی یا پارک ها شنیده می شود

50 دسی بل معادل صدایی است که هنگام رانندگی در یک ماشین کم صدا می شنوید

60 دسی بل معادل صدای یک گفتگوی معمولی است

70 تا 80 دسی بل معادل صدای یک جارو برقی روشن هستند

با وجودی که یونیت خارجی، جایی خارج از فضای ساختمان نصب می شود اما اگر سر و صدای زیادی داشته باشد آسایش ساکنین ساختمان و حتی همسایه ها را خواهد گرفت. به همین دلیل است که باید به صدای یونیت خارجی داکت اسپلیت هم توجه داشته باشید.

بسته به محله ای که در آن زندگی می کنید و میزان سر و صدای نرمال آن، داکت اسپلیتی را انتخاب کنید که صدای یونیت خارجی آن بیشتر از 5 دسی بل از صدای نرمال محله بلند تر نباشد.

علت صدای زیاد داکت اسپلیت چیست؟

کم صدا ترین داکت اسپلیت مقالات مرتبط با داکت اسپلیت

در بین انواع کولر گازی معمولا داکت اسپلیت و اسپلیت دیواری از همه کم سر و صدا تر هستند و کولر گازی های پنجره ای و پرتابل نسبت به بقیه صدای بیشتری تولید می کنند.

گاها پیش می آید که داکت اسپلیت مشکل سر و صدای زیاد پیدا می کند. در صورتی که داکت اسپلیت سر و صدای زیادی داشته باشد یا صدای آن از حد نرمال بیشتر شده باشد، احتمال وجود مشکل در دستگاه وجود دارد.

معمولا علت صدای زیاد داکت اسپلیت یکی از موارد زیر است:

  • نصب نامناسب یونیت داخلی: مثلا یونیت داخلی تراز نباشد
  • نصب نامناسب کویل های داکت اسپلیت: کویل ها اگر به صورت غیر اصولی نصب شده باشند صدای زیادی تولید می کنند.
  • وجود منفذ و سوراخ در کانال ها
  • استفاده از کانال کشی گالوانیزه و گوشه دار: این نوع کانال کشی باعث افزایش صدای کولر داکت اسپلیت می شود.

صدای فن داکت اسپلیت چقدر است؟

فن داکت اسپلیت در صورتی که سالم باشد و به درستی نصب شده باشد، نباید صدای زیادی تولید کند. معمولا صدای داکت اسپلیت در حدی است که به راحتی قابل تحمل است و گوش شما به آن عادت می کند. اما اگر احساس می کنید صدای فن داکت اسپلیت بیش از اندازه است و آلودگی صوتی ایجاد می کند، احتمالا مشکلی وجود دارد.

تراز نبودن فن، شکستگی پره های بلوورفن، و استفاده از یک فن بزرگ در دستگاه هایی که ظرفیت بالا دارند، عواملی هستند که باعث زیاد شدن صدای فن داکت اسپلیت می شوند.

کاهش صدای داکت اسپلیت

صدای زیاد کولر مسئله بسیار مهمی است که آسایش ساکنین ساختمان را به هم می زند و باید سریعا به آن رسیدگی شود. روش های زیادی برای کاهش صدای داکت اسپلیت وجود دارد.

یکی از مهم ترین مواردی که برای کاهش صدای داکت اسپلیت باید در نظر داشته باشید، نصب درست دستگاه است. جا نمایی صحیح و اصولی همه بخش های داکت اسپلیت و تراز بودن آن ها، اتصالات بی عیب بین قسمت های مختلف، کانال کشی صحیح، تراز بودن و نصب اصولی کویل ها از جمله مواردی هستند که فقط و فقط به دست یک نصاب حرفه ای انجام می شوند و شما را از دردسر ها و هزینه های بی مورد در آینده در امان نگه می دارند.

استفاده از کانال های غیر گالوانیزه انعطاف پذیر که به جای گوشه دار بودن گرد هستند سر و صدای داکت اسپلیت را کاهش می دهد، برای کاهش بیشتر صدای داکت اسپلیت می توانید کانال ها را عایق کنید.

نکاتی برای خرید کم صدا ترین داکت اسپلیت

همانطور که گفتیم چیزی به اسم کولر گازی بی صدا نداریم و همه داکت اسپلیت ها سر و صدا دارند. اما با رعایت نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم می توانید کم صدا ترین داکت اسپلیت ممکن را داشته باشید.

1. به مشخصات داکت اسپلیت توجه کنید

داکت اسپلیت دستگاهی نیست که بتوانید قبل از خرید آن را تست کنید و ببینید چقدر سر و صدا ایجاد می کند. با این حال اگر به مشخصات دستگاه دقت کنید می توانید قبل از خرید دستگاه میزان سر و صدای آن را بفهمید. میزان سر و صدای کولر گازی ها با واحد دسی بل dB اندازه گیری می شود و در کاتالوگ همه داکت اسپلیت ها نوشته شده است.

زمانی که در کاتالوگ محصول به دنبال میزان سر و صدای آن می گردید معمولا با دو عدد مواجه می شوید: صدای یونیت داخلی و صدای یونیت خارجی.

2. مدل های جدید تر داکت اسپلیت کم صدا تر هستند

هم یونیت داخلی و هم یونیت داخلی داکت اسپلیت های جدید، صدای کمتری تولید می کنند. سن، مدل و تکنولوژی ساخت یونیت ها تعیین کننده میزان صدای آن ها هستند. داکت اسپلیت های قدیمی تر صدای بیشتری دارند.

3. شیوه نصب داکت اسپلیت روی صدای آن تاثیر مستقیم دارد

همانطور که گفته شد نصب استاندارد و اصولی داکت اسپلیت می تواند تا حد زیادی از سر و صدا های اضافی جلوگیری کند. انتخاب و خرید کم صدا ترین داکت اسپلیت یک مساله است و نصب اصولی آن مساله ای دیگر. اگر داکت اسپلیت به درستی نصب نشود هر چقدر هم که کیفیت خوبی داشته باشد، باز گرفتار مشکل سر و صدای اضافی خواهد شد.

به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم کار نصب داکت اسپلیت را به عهده یک نصاب متخصص و حرفه ای بگذارید.

4. مراقب صدا های غیر عادی باشید

درست است که داکت اسپلیت به صورت نرمال سر و صدا دارد اما بعضی صدا ها عادی نیستند. مراقب صدا های غیر عادی داکت اسپلیت باشید. برای مثال اگر سر و صدای عادی داکت اسپلیت ناگهان چند برابر بیشتر شده است احتمال دارد که داخل یونیت مقدار زیادی گرد و خاک جمع شده باشد. اگر صدای غیر عادی می شنوید حتما از یک تعمیرکار داکت اسپلیت بخواهید که دستگاه شما را بررسی کند.

5. سرویس منظم داکت اسپلیت را فراموش نکنید

بسیاری از مشکلات داکت اسپلیت که سر و صدای زیاد هم یکی از آن ها است، با سرویس منظم داکت اسپلیت قابل جلوگیری هستند.

داکت اسپلیت بی صدا چی بخرم؟

داکت اسپلیت ها معمولا در مقایسه با سایر کولر گازی ها کمترین میزان سر و صدا را تولید می کنند و عموما صدای آن ها بسته به ظرفیت بیشتر از 35 دسی بل نیست.

این میزان صدا در مقایسه با کولر گازی پنجره ای که چیزی حدود 56 دسی بل صدا تولید می کند مقدار بسیار ناچیزی است.

با توجه به روش هایی که شرح دادیم شما می توانید خودتان میزان سر و صدای انواع داکت اسپلیت را بسنجید. با این وجود در ادامه به چند تا از بهترین مارک های داکت اسپلیت کم صدا موجود در بازار اشاره می کنیم.

بهترین مارک داکت اسپلیت کم صدا

در این قسمت کم صدا ترین داکت اسپلیت های موجود در بازار را بر اساس برند و مدل با هم بررسی می کنیم.

  1. داکت اسپلیت میتسوبیشی سری SEZ مدل SEZ-KD25VAQ(L) با صدای 23 دسی بل
  2. داکت اسپلیت میتسویبشی سری PEAD مدل PEAD-RP71JAAD با صدای 30 دسی بل
  3. داکت اسپلیت میتسوبیشی سری PEA مدل PEA-RP100GAA با صدای 39 دسی بل
  4. داکت اسپلیت دایکین پریمیوم اینورتر تک فاز مدل FDYQ71LBV1 با صدای 41 دسی بل
  5. داکت اسپلیت دایکین پریمیوم اینورتر سه فاز مدل های FDYQ100LBV1 و FDYQ200LCV1 با صدای 44 دسی بل
  6. داکت اسپلیت دایکین مدل FBA تک فاز مدل های FBA50BAVMA و FBA60BAVMA با صدای 35 دسی بل
  7. داکت اسپلیت دایکین مدل FBA سه فاز مدل های FBA71BVMA، FBA85BVMA و FBA100BVMA  با صدای 38 دسی بل
  8. داکت اسپلیت فوجیتسو سری Bulkhead مدل ARTGO9LLLB با صدای 28 دسی بل
  9. داکت اسلیت فوجیتسو سری Slimline مدل ARTG24LMLC با صدای 31 دسی بل
  10. داکت اسپلیت فوجیتسو سری High static تک فاز مدل ARTG30LHTA با صدای 41 دسی بل
  11. داکت اسپلیت فوجیتسو سری High static سه فاز مدل ARTG36LHTB با صدای 41 دسی بل

راهنمای خرید کم صدا ترین داکت اسپلیت

هنگام خرید داکت اسپلیت بیشتر به ظرفیت، قدرت خنک کنندگی، برند و قیمت آن توجه می کنیم و شاید میزان سر و صدای دستگاه را فراموش کنیم. چیزی که از یک سیستم تهویه مطبوع کارآمد و خوب می خواهیم، فراهم کردن آسایش و راحتی در فضای آپارتمان است اما اگر دستگاهی که خریداری می کنیم سر و صدای زیادی تولید کند چطور می توانیم راحت زندگی کنیم؟

در این مقاله به میزان صدای داکت اسپلیت، روش های انتخاب داکت اسپلیت کم صدا، روش های کاهش صدای داکت اسپلیت و کم صدا ترین داکت اسپلیت های موجود در بازار پرداختیم. امیدواریم خواندن این مقاله به شما کمک کرده باشد راحت تر بتوانید میزان صدای داکت اسپلیت ها را با هم مقایسه کرده و یک داکت اسپلیت کم صدا انتخاب کنید.

در صورت تمایل برای دریافت مشاوره رایگان خرید داکت اسپلیت می توانید با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما در فروشگاه دماکالا آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

همچنین در صورتی که قصد خرید داکت اسپلیت کم صدا را دارید از یکی از سه روش زیر اقدام به خریداری محصول خود نمایید:

  1. مراجعه حضوری به فروشگاه دماکالا
  2. تماس تلفنی با تیم فروش دماکالا و دریافت مشاوره رایگان خرید داکت اسپلیت و در نهایت ثبت سفارش و تحویل کالا درب منزل
  3. ثبت سفارش اینترنتی از طریق وبسایت دماکالا از سراسر جهان و دریافت کالا درب منزل

دسته بندی خدمات دماکالا

تعمیر انواع چیلر

تعمیر انواع چیلر

تعمیرات وی ار اف vrf

تعمیرات VRF

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.