راهنما و مشاوره خرید بهترین داکت اسپلیت برای تابستان و زمستان

راهنما و مشاوره خرید داکت اسپلیت برای تابستان و زمستان

داکت اسپلیت یا کولر گازی کانالی یکی از کاربردی ترین و پر طرفدار ترین سیستم های تهویه مطبوع است که در محیط های تجاری، اداری، آموزشی و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. قابلیت تنظیم گرمایش و سرمایش، پنهان بودن یونیت کولر گازی داخل سقف کاذب، مقرون به صرفه بودن و مصرف بهینه انرژی از جمله مواردی هستند که باعث شده داکت اسپلیت به یکی از بهترین سیستم های تهویه هوا تبدیل شود.
با این وجود خرید داکت اسپلیت مناسب برای ساختمان مستلزم این است که ابتدا اطلاعاتی درباره داکت اسپلیت ها، انواع آن ها، نکات مهم در خرید داکت اسپلیت ها و بهترین برند های تولید کننده داکت اسپلیت داشته باشید.
در این مقاله قصد داریم مهم ترین نکاتی که باید هنگام انتخاب خرید بهترین داکت اسپلیت بدانید را با شما به اشتراک بگذاریم و به پر تکرار ترین سوالاتی که مشتریان از تیم فروش دماکالا می پرسند، پاسخ دهیم.
اگر به دنبال راهنمای خرید بهترین و مناسب ترین داکت اسپلیت برای شما کدام است، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

داکت اسپلیت چیست؟

اگر با جستجوی عبارتی مثل “راهنمای مشاوره خرید بهترین داکت اسپلیت” به این مقاله رسیده اید، حتما با داکت اسپلیت ها آشنا هستید. داکت اسپلیت یک نوع کولر گازی دو تکه است. این که آن را در دسته کولر گازی ها قرار دادیم به این معنی است که مکانیسم عمل داکت اسپلیت مشابه سایر کولر گازی ها، از طریق فرایند تبرید گازی تحت عنوان گاز مبرد است. دو تکه بودن یا همان اسپلیت بودن هم به این معنا است که داکت اسپلیت مثل سایر اسپلیت ها از دو یونیت جداگانه تشکیل می شود. یونیت خارجی که کمپرسور در آن قرار می گیرد و بیرون از ساختمان نصب می شود و یونیت داخلی که هوای خنک کمپرسور را به محیط هدایت می کند.
تفاوت عمده داکت اسپلیت با سایر انواع کولر گازی این است که داکت اسپلیت از طریق یک سیستم کانال کشی مخفی کار می کند. به این صورت که هوای خنک از طریق کانال کشی مخصوصی که معمولا داخل سقف کاذب ساختمان تعبیه شده است، به نقاط مختلف ساختمان هدایت می شود.

قابلیت های داکت اسپلیت

همانطور که گفتیم داکت اسپلیت ها دارای یک سیستم کانال کشی سراسری هستند بنابراین می توانند هوای خنک را به بخش های مختلف ساختمان هدایت کرده و یک دمای سراسری و یکسان را در ساختمان ایجاد کنند.
داکت اسپلیت ها علاوه بر قابلیت خنک کردن هوا در فصل تابستان، می توانند از طریق اتصال به موتورخانه ساختمان، در زمستان هوا را گرم کنند. در واقع داکت اسپلیت فقط یک کولر ساده نیست بلکه سیستمی است که می تواند در آب و هوای متنوع، دمای داخلی ساختمان را در حد مطلوب تنظیم کند.پ

داکت اسپلیت برای زمستان

 

در فصل زمستان و هنگام سرد شدن هوا، داکت اسپلیت می تواند از طریق اتصال به موتورخانه، عملکرد گرمایشی داشته باشد و فضای ساختمان را گرم کند. اگر از داکت اسپلیت برای زمستان استفاده کنید، نیازی به لوله کشی اضافی یا نصب رادیاتور در ساختمان وجود ندارد چرا که هوای گرم از طریق کانال کشی های سقفی به فضای منزل منتقل می شود.
سیستم گرمایشی داکت اسپلیت برای زمستان به 2 شیوه متفاوت اجرا می شود. در حالت اول مثل اسپلیت از همان سیکل سرمایشی برای گرم کردن هوا استفاده می شود. یعنی داکت اسپلیت کار گرمایش را با استفاده از برق انجام می دهد. یعنی داکت اسپلیت کاری که در تابستان برای خنک کردن محیط انجام میداد را این بار به صورت معکوس برای گرم کردن هوا انجام می دهد. این حالت برای مناطق گرمسیری که زمستان های سرد و طلانی ندارند به صرفه است.
در حالت دوم برای گرمایش به داکت اسپلیت کویل های آب گرم اضافه می شود. این کویل درون یونیت داخلی قرار می گیرد و قابل رویت نیست. داخل این کویل آب گرم جریان پیدا می کند. هوای فن با عبور از اطراف این کویل ها گرم شده و محیط را گرم می کند. آب گرم داخل کویل ها از طریق بویلر موتورخانه یا پکیج دیواری تامین می شود و به داخل کویل ها پمپ می شود. این حالت بیشتر مناسب مناطق سردسیری و معتدل است.
علاوه بر این در بعضی سیستم ها برای گرمایش از هیت پمپ و کویل برقی هم استفاده می شود که به علت مصرف برق بالا کاربرد کمتری دارند.

انواع داکت اسپلیت

داکت اسپلیت ها دو نوع معمولی و اینورتر دارند. داکت اسپلیت های نوع اینورتر، دارای یک برد به نام برد اینورتر هستند که روی کمپرسور نصب می شود. کار اینورتر این است که اجازه میدهد کمپرسور با دور موتور متغیر کار کند. در حالی که داکت اسپلیت های معمولی بدون اینورتر، فقط می توانند با یک دور موتور ثابت کار کنند، داکت اسپلیت های اینورتر دار با دور موتور متغیر کار می کنند. اما معنی این جمله در عمل چیست؟
زمانی که داکت اسپلیت معمولی را روشن می کنید با یک دور موتور ثابت کار می کند تا دمای هوا را به حد تنظیم شده برساند. وقتی هوا تا درجه ای که برای داکت اسپلیت تعریف کرده اید خنک می شود، داکت اسپلیت خاموش می شود. چرا که اگر به کار خود ادامه دهد، دمای هوا از حد مطلوب کمتر شده و هوا سرد می شود.
وقتی داکت اسپلیت خاموش می شود، طبیعتا دمای محیط به مرور دوباره گرم می شود بنابراین داکت اسپلیت مجددا باید روشن شده و شروع به کار کند. این فرایند به طور مداوم ادامه داد. ایراد این نوع داکت اسپلیت ها این است که هر بار روشن و خاموش شدن موتور کمپرسور مصرف برق را افزایش می دهد.


بیشتر بدانید : انواع داکت اسپیلت


داکت اسپلیت اینورتر دار چیست و چه تفاوتی با داکت اسپلیت معمولی دارد؟

با کارکرد داکت اسپلیت معمولی آشنا شدیم، حالا ببینیم داکت اسپلیت اینورتر دار چگونه کار می کند. همانطور که گفتیم برد اینورتر باعث می شود داکت اسپلیت بتواند با دور موتور متغیر کار کند. زمانی که داکت اسپلیت اینورتر دار دما را به حد مطلوب می رساند، به جای این که موتور کمپرسور را خاموش کند، دور موتور را کم می کند تا دما در حد مطلوب حفظ شود. در صورت نیاز و گرم شدن هوا، داکت اسپلیت دور موتور را افزایش می دهد تا دما را به حد مطلوب برگرداند.
با این کار هم مصرف برق دستگاه پایین می آید، هم راندمان و عمر آن افزایش می یابد. بنابراین در مجموع می توان گفت که داکت اسپلیت های اینورتر دار نسبت به معمولی بهتر هستند، عمر بیشتری دارند، راندمان آن ها بالا تر است و از نظر مصرف برق بهینه تر هستند.
البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که قیمت داکت اسپلیت اینورتر دار نسبت به معمولی بیشتر است. این قیمت بالا ممکن است باعث شود بعضی مشتریان از خرید داکت اسپلیت اینورتر دار منصرف شوند. اما در نظر داشته باشید که پایین بودن مصرف برق داکت اسپلیت اینورتر دار نسبت به معمولی، در دراز مدت این هزینه بیشتر را جبران خواهد کرد چون هزینه قبض برق شما به ویژه در فصل های گرما کمتر خواهد بود.

داکت اسپلیت برای چه ساختمان هایی مناسب است؟

داکت اسپلیت برای چه ساختمان هایی مناسب است؟

بعد از آشنایی با داکت اسپلیت و انواع آن، باید ببینیم که داکت اسپلیت بیشتر از همه برای چه نوع ساختمان هایی مناسب تر است؟ آیا داکت اسپلیت برای ساختمان ما مناسب است یا بهتر است از یک نوع کولر دیگر استفاده کنیم؟
داکت اسپلیت ها از نظر قیمت و هزینه نصب نسبتا گران قیمت هستند و بیشتر یک گزینه لوکس به حساب می آیند. البته هزینه خرید و نصب آن ها نسبت به برخی رقبایشان به صرفه تر است اما هنوز در دسته سیستم های تهویه هوای گران قیمت و لوکس قرار می گیرند.
در ساختمان هایی که نیاز به نصب چندین اسپلیت وجود دارد، استفاده از داکت اسپلیت از نظر هزینه ها، مصرف برق و زیبایی فضای داخلی ساختمان، ترجیح داده می شود. داکت اسپلیت ها می توانند به تنهایی کار سرمایش و گرمایش فضاهای بزرگ را انجام دهند.
به طور کلی از داکت اسپلیت بیشتر در ساختمان های تجاری و فروشگاه ها، پزشکی (بیمارستان ها و کلینیک ها) اداری، رستوران ها، هتل ها، و محیط های صنعتی و کارخانه ها که متراژ بالا و تعداد اتاق های زیادی دارند بیشتر استفاده می شود. مجتمع های مسکونی و ویلا ها نیز می توانند از داکت اسپلیت به جای نصب کولر گازی های متعدد بهره بگیرند.

مزایای داکت اسپلیت

از آنجایی که داکت اسپلیت ها هوای خنک را از طریق سیستم کانال کشی به نقاط مختلف ساختمان منتقل می کنند، یکی از معدود سیستم های تهویه هوا هستند که می توانند کل یک ساختمان را به صورت یکنواخت و یکدست خنک/گرم کنند.
یکی از مزایای داکت اسپلیت نسبت به بسیاری از سیستم های سرمایشی دیگر این است که داکت اسپلیت را می توان به موتورخانه ساختمان وصل کرد تا در زمستان هم هوای گرم مورد نیاز را تامین کند. یعنی با خرید داکت اسپلیت دیگر نیازی نیست هزینه زیادی صرف نصب و راه اندازی سیستم های گرمایشی برای فصل سرما کنید.
داکت اسپلیت ها نسبت به سایر سیستم های گرمایشی در فصل زمستان مصرف انرژی پایین تری دارند و بهینه تر هستند.
داکت اسپلیت ها از نظر ظرفیت و قدرت نسبت به کولر گازی ها بهتر هستند. مثلا برای ساختمانی که نیاز به نصب 3 کولر گازی دارد، می توان تنها یک داکت اسپلیت نصب کرد و به نتیجه دلخواه رسید.
قیمت داکت اسپلیت نسبت به سایر سیستم های گرمایشی مثل کویل و چیلر و … کمتر است و انتخاب مقرون به صرفه تری به حساب می آید.
داکت اسپلیت ها نسبت به برخی سیستم های تهویه هوای دیگر از جمله فن کویل و چیلر فضای کمتری را اشغال می کنند.
با توجه به این که داکت اسپلیت داخل سقف کاذب نصب می شود و پنهان است، به زیبا تر شدن فضای منزل کمک می کند.
هزینه های اولیه نصب داکت اسپلیت نسبت به سیستم هایی مثل چیلر و فن کویل پایین تر است.
از داکت اسپلیت می توان در ساختمان هایی با کاربری متفاوت استفاده کرد یعنی داکت اسپلیت ها هم برای ساختمان های تجاری و اداری مناسب هستند هم برای ساختمان های تفریحی و حتی مسکونی.
بر خلاف سیستم های دیگر مثل اسپلیت دیواری یا رادیاتور، سیستم داکت اسپلیت به شما این اجازه را می دهد که از هوای تازه استفاده کنید نه این که هوای موجود داخل ساختمان را به گردش درآورد بنابراین داکت اسپلیت اکسیژن کافی را برای هر واحد تامین می کند.
نگهداری آسان و ارزان، فیلتر کردن و تصفیه هوا، امکان تنظیم جداگانه دما برای اتاق های مختلف و راه اندازی آسان پس از نصب از جمله دیگر مزایای داکت اسپلیت ها هستند.

معایب داکت اسپلیت

هر سیستم تهویه هوا در کنار مزایا و ویژگی های متعددی که دارد، نقاط ضعفی هم دارد که قبل از خرید باید به آن ها توجه داشته باشید. چند تا از معایب مهم دکت اسپلیت عبارتند از:
با وجودی که گفتیم مصرف برق داکت اسپلیت پایین است اما نسبت به چیلر مصرف برق بیشتری دارد.
برای این که سر و صدای داکت اسپلیت شما را اذیت نکند، باید برای نصب یونیت داخلی فضای کافی را داشته باشید. در صورتی که ساختمان شما برای نصب داکت اسپلیت مناسب نباشد یا نصب داکت اسپلیت به صورت غیراستاندارد انجام شود، احتمال این که سر و صدای دستگاه شما را اذیت کند زیاد خواهد بود.
داکت اسپلیت قابلیت استفاده در فضاهایی مثل سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه را ندارد.
سیستم گرمایش داکت اسپلیت در فصل زمستان برای مناطقی که آب و هوای سردسیری یا معتدل دارند به تنهایی جوابگو نیست و باید از سیستم های گرمایشی مثل موتورخانه یا پکیج هم به صورت مکمل استفاده کرد.

داکت اسپلیت بی صدا

هنگام خرید انواع کولر گازی از جمله داکت اسپلیت حتما باید به میزان صدایی که دستگاه هنگام کار کردن تولید می کند توجه داشته باشید. تقریبا همه لوازم برقی به ویژه کولر ها هنگام کار کردن صدا تولید می کنند. اما میزان این صدا بسیار مهم است. با توجه به این که کولر گازی در اکثر ساعات شبانه روز روشن است، سر و صدای زیاد آن می تواند برای زندگی روزمره و به ویزه خواب شما مزاحمت جدی ایجاد کند.
صدای کولر گازی با واحد دسی بل db سنجیده می شود. هر چه عدد دسی بل یک داکت اسپلیت پایین تر باشد سر و صدای آن هم کمتر است. هنگام خرید و انتخاب کولر گازی می توانید صدای آن را از دفترچه راهنما یا مشخصات آن در وبسایت تولید کننده یا فروشگاه ها چک کنید. عموما صدای بین 50 تا 55 دسی بل برای داکت اسپلیت صدای مناسبی است و به آسایش فضای ساختمان لطمه وارد نمی کند.

قیمت داکت اسپلیت

قیمت داکت اسپلیت بسته به نوع دستگاه، پارامتر های آن و برند متغیر است. برای اطلاع از قیمت داکت اسپلیت روز به وبسایت دماکالا مراجعه کرده یا با شماره ۰۹۱۹۶۵۰۹۹۳۷ تماس بگیرید.
نکات مهم در خرید داکت اسپلیت
همانطور که ذکر شد داکت اسپلیت ها یکی از سیستم های تهویه هوای مطبوع برتر هستند که می توانند جریان هوای مطلوب را در سرتاسر یک واحد با متراژ بالا تامین کنند. با این حال هنگام خرید داکت اسپلیت نکات مهمی وجود دارد که باید به آن ها توجه داشته باشید تا بهترین داکت اسپلیت را متناسب با نیاز های خود، سبک زندگی، نوع ساختمان و بودجه ای که در اختیار دارید انتخاب کنید.
در ادامه به مهم ترین نکاتی که هنگام خرید داکت اسپلیت باید به آن توجه داشته باشید می پردازیم:
1. کافی بودن فضای داخل سقف برای داکت اسپلیت
این که سقف ساختمان شما چقدر برای کانال کشی داکت اسپلیت و یونیت داخلی آن فضا دارد یکی از اولین مواردی است که باید هنگام خرید داکت اسپلیت به آن توجه داشته باشید. بهتر است قبل از اقدام به خرید داکت اسپلیت، سقف ساختمان توسط یک کارشناس بررسی شود. برای سقف هایی که فضای کمی دارند می توان از کانال کشی های باریک تر استفاده کرد.
2. داکت اسپلیت با چرخه معکوس
یکی از قابلیت های کولر گازی داشتن چرخه معکوس یا reverse cycle است. کولر هایی که این قابلیت را دارند، هم قابلیت سرمایشی دارند هم گرمایشی. در صورتی که می خواهید در فصل زمستان هم از قابلیت گرمایشی داکت اسپلیت استفاده کنید، باید داکت اسپلیت با چرخه معکوس خریداری کنید.
البته همانطور که گفتیم reverse cycle در داکت اسپلیت بیشتر برای مناطق گرمسیری که زمستان های کوتاه دارند مناسب است. برای مناطق سردسیری بهتر است از کویل آب گرم به عنوان مکملی برای پکیج دیواری یا رادیاتور استفاده کنید.
3. انتخاب ظرفیت داکت اسپلیت
ظرفیت داکت اسپلیت یا همان قدرت خنک کنندگی آن باید متناسب با متراژ و نوع ساختمان انتخاب شود. در صورتی که ظرفیت داکت اسپلیت به درستی انتخاب نشود، هوای ساختمان به خوبی خنک نخواهد شد. در صورتی که ظرفیت داکت اسپلیت از حد مورد نیاز کمتر باشد، هوای ساختمان به خوبی خنک نمی شود و به دستگاه فشار می آید. این امر باعث می شود علاوه بر این که دمای هوا به حد مطلوب نمی رسد، عمر دستگاه هم کاهش می یابد.
از طرف دیگر، اگر داکت اسپلیتی بخرید که ظرفیت آن برای ساختمان شما زیاد باشد، باز هم ضرر می کنید. چرا که هر چه ظرفیت داکت اسپلیت بیشتر باشد قیمت آن هم بیشتر می شود. مثلا قیمت داکت اسپلیت 36000
از قیمت داکت اسپلیت 48000 کمتر است. علاوه بر این که هزینه زیادی برای خرید داکت اسپلیت با ظرفیت بالا کرده اید، به علت بالا بودن ظرفیت کولر، هوای محیط بیش از حد سرد می شود و مجبور می شوید مکررا دستگاه را خاموش و روشن کنید. بنابراین هم طول عمر داکت اسپلیت کاهش می یابد هم برق زیادی مصرف می شود.

محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت

ظرفیت کولر گازی با واحد BTU محاسبه می شود. از واحد تن تبرید هم برای ظرفیت داکت اسپلیت استفاده می شود. هر یک تن تبرید معادل 12 هزار بی تی یو است. مثلا یک داکت اسپلیت 3 تنی معادل 36 هزار BTU است.
ظرفیت داکت اسپلیت باید بر اساس نوع بنا، کاربری آن، متراژ ساختمان و همچنین آب و هوای منطقه انتخاب شود. مثلا داکت اسپلیت برای 100 متر با داکت اسپلیت مناسب برای خانه 60 متری متفاوت است و ظرفیت باید حتما متناسب با متراژ انتخاب شود. در ادامه به روش های محاسبه ظرفیت داکت متراژ مناسب می پردازیم.
برای محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت می توان از سه روش استفاده کرد:
1. روش محاسبه دقیق که از طریق فرمول های تخصصی و نرم افزار های ویژه مثل کریر هپ انجام می شود و باید توسط یک متخصص مهندسی مکانیک محاسبه شود. این روش بیشتر برای پروژه های بزرگ مثل مراکز تجاری کاربرد دارد.
2. محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت بر اساس متراژ به صورت حدودی. برای محاسبه سر انگشتی ظرفیت داکت اسپلیت از فرمول های زیر استفاده کنید:
فرمول محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت برای واحد مسکونی
برای محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت برای واحد های مسکونی ابتدا مساحت مفید ساختمان را محاسبه کنید سپس آن را در ضریب شهر که جدول آن در ادامه همین متن درج شده ضرب کنید.
مساحت واحد (متر مربع) × ضریب شهر

فرمول محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت برای واحد اداری

فرمول محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت برای واحد اداری

برای محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت برای واحد اداری ابتدا مساحت مفید ساختمان را محاسبه کنید سپس از فرمول زیر استفاده کنید:
(مساحت ساختمان× ضریب شهر) × (تعداد کامپیوتر های نصب شده × 600) + (تعداد کارمندان × 400)

فرمول محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت برای واحد تجاری

برای محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت برای واحد تجاری ابتدا مساحت مفید ساختمان را محاسبه کنید سپس از فرمول زیر استفاده کنید:
مساحت ساختمان (متر مربع) × ضریب شهر × 2
جدول ظرفیت داکت اسپلیت بر اساس متراژ ساختمان
این روش نیازی به محاسبه ندارد و شما می توانید ظرفیت داکت اسپلیت را بر اساس متراژ ساختمان به صورت حدودی تعیین کنید. برای این کار از جدول زیر استفاده کنید:
متراژ ساختمان (متر مربع) ظرفیت داکت اسپلیت BTU
تا 60 متر مربع 24 هزار
تا 90 متر مربع 30 هزار
از 90 تا 120 متر مربع 36 هزار
از 120 تا 150 متر مربع 42 هزار
از 150 تا 200 متر مربع 60 هزار
البته هنگام انتخاب ظرفیت داکت اسپلیت باید به طبقه، تعداد اتاق ها، عایق بودن پنجره ها و آب و هوای منطقه نیز توجه داشته باشید.

4. انواع برند داکت اسپلیت

برند های زیادی هم در داخل و هم در خارج از کشور در زمینه تولید داکت اسپلیت و دیگر انواع تجهیزات تهویه مطبوع فعالیت دارند. یکی از مواردی که باید هنگام خرید داکت اسپلیت به آن توجه داشته باشید، برند داکت اسپلیت است. برای این که بتوانید راحت تر داکت اسپلیت مورد نظر خود را انتخاب کنید، باید با برند های مطرح تولید کننده داکت اسپلیت خارجی و داخلی آشنایی مختصری داشته باشید.
به همین دلیل در این راهنمای خرید بهترین داکت اسپلیت، به معرفی چند تا از بهترین برند های داکت اسپلیت ایرانی و خارجی می پردازیم. توجه داشته باشید که در کنار برند، باید به مشخصات و ویژگی های داکت اسپلیت هم توجه داشته باشید چرا که تعصب روی یک برند خاص معمولا باعث می شود در انتخاب خود دچار اشتباه و سردرگمی شوید.
بهترین برند داکت اسپلیت خارجی
با توجه به بالا رفتن قیمت دلار، قیمت داکت اسپلیت خارجی نسبت به داخلی بسیار بیشتر است. معمولا برند های خارجی تفاوت زیادی از نظر ساختار و تکنولوژی داکت اسپلیت با هم ندارند اما ممکن است مواردی مثل صدای داکت اسپلیت، دبی هوای تولید شده توسط یونیت داخلی داکت اسپلیت، مصرف برق داکت اسپلیت و راندمان آن، مشخصات ظاهری دستگاه و طراحی و شکل آن در برند های مختلف متفاوت باشد.

داکت اسپلیت ال جی LG

ال جی یکی از برند های مطرح تولید کننده سیستم های تهویه مطبوع و داکت اسپلیت است که محصولات متنوع و با کیفیتی تولید می کند. داکت اسپلیت های ال جی هم در نوع دور ثابت و هم اینورتر تولید می شوند. اندازه این داکت اسپلیت ها با فضاهای کوچک هم سازگار است.
معمولا داکت اسپلیت LG به علت نوع قرار گیری و جنس دمنده فن ها، از نوع کم صدا با راندمان مناسب هستند. کمپرسور این داکت اسپلیت ها نیز تولید شرکت ال جی است که از کیفیت بالایی برخوردار است و تا 5 سال هم ضمانت تعویض کمپرسور دارند.

داکت اسپلیت گرین Green

گرین نیز یکی از برند های شناخته شده تولید کننده انواع کولر گازی و داکت اسپلیت است که دستگاه های با کیفیت و به روزی را تولید و به بازار عرضه می کند. داکت اسپلیت های گرین از نوع معمولی و اینورتر هستند و کیفیت خوبی دارند. قیمت مناسب آن ها باعث شده در بازار ایران طرفداران زیادی پیدا کنند.
داکت اسپلیت گرین از نوع بسیار کم صدا است و مصرف انرژی پایینی دارد. این داکت اسپلیت ها به فیلتر تصفیه هوا مجهز هستند و طول عمر بسیار بالایی دارند.

داکت اسپلیت سامسونگ Samsung

برند سامسونگ نیازی به معرفی ندارد و یکی از شناخته شده ترین برند ها در زمینه تولید سیستم های تهویه مطبوع، لوازم خانگی و ارتباطی است. کیفیت ساخت بالا و استفاده از به روز ترین تکنولوژی ها باعث شده این برند به یکی از غول های تکنولوژی در بازار جهانی تبدیل شود.
داکت اسپلیت های سامسونگ شباهت زیادی به برند ال جی دارند و در دو نوع دور ثابت و اینورتر تولید می شوند.

داکت اسپلیت دایکین Daikin

دایکین یکی از برند های متوسط رو به بالای داکت اسپلیت است که از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است. این داکت اسپلیت ها دارای ابعاد استاندارد، دبی متوسط و راندمان خوبی هستند. کمپرسور های دایکین توسط برند های دیگر تولید می شود چرا که دایکین خودش کمپرسور تولید نمی کند.

داکت اسپلیت گری Gree

گری یکی از برند های شناخته شده کولر گازی و اسپلیت است که دستگاه هایی با کیفیت مطلوب تولید می کند. داکت اسپلیت های گری هم در نوع معمولی و هم اینورتر تولید می شوند و در انواع سرمایشی و گرمایشی در بازار موجود هستند. از نظر ظاهری به داکت اسپلیت ال جی شباهت دارند.

داکت اسپلیت میتسوبیشی Mitsubishi

میتسوبیشی یکی از برند های فعال در زمینه تولید سیستم های تهویه مطبوع است که به علت استفاده از تکنولوژی های روز در تولیدات خود، از محبوبیت بالایی برخوردرا شده است. داکت اسپلیت های میتسوبیشی راندمان بسیار بالا و مصرف انرژی کمی دارند.
تنوع در داکت اسپلیت های میتسوبیشی دیگر عامل محبوبیت این برند است، میتسوبیشی داکت اسپلیت هایی با ظرفیت 27 تا 200 هزار بی تی یو را تولید می کند که می توانند انواع ساختمان با متراژ های متنوع را پوشش دهند. فیلتر تصفیه هوای ضد باکتری یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه داکت اسپلیت میتسوبیشی است.

داکت اسپلیت اجنرال OGeneral

اجنرال یا فوجیتسو جنرال یک برند ژاپنی تولید کننده سیستم های تهویه مطبوع است که در ایران نیز به خوبی شناخته شده است. داکت اسپلیت های اجنرال در نوع بدون اینورتر و اینورتر دار تولید می شوند و دارای رده انرژی A هستند.
این داکت اسپلیت ها دارای کمپرسور آمریکایی برند تکامسه هستند و عموما در تایلند مونتاژ می شوند.
دیگر برند های خارجی مطرح داکت اسپلیت عبارتند از:
داکت اسپلیت میدیا Midea
داکت اسپلیت جی پلاس Gplus
داکت اسپلیت هایسنس Hisense

بهترین برند داکت اسپلیت ایرانی

در سال های اخیر بسیاری از برند های ایرانی نیز به حوزه تولید داکت اسپلیت ها ورود کرده اند. با توجه به نوسانات ارز و بالا رفتن قیمت دلار، خرید داکت اسپلیت ایرانی نسبت به برند های خارجی به صرفه تر است. از طرف دیگر، ارتقا کیفیت داکت اسپلیت های ایرانی نسبت به گذشته باعث شده مشتریان زیادی به سمت خرید داکت اسپلیت های داخلی متمایل شوند.
داکت اسپلیت های ایرانی از طریق روش های معندسی معکوس از روی داکت اسپلیت های خارجی طراحی و ساخته شده اند و از نظر کارایی تفاوتی با برند های خارجی ندارند. یکی از سوالات متداول اکثر خریداران این است که آیا داکت اسپلیت ایرانی کیفیت خوبی دارد؟
در جواب باید گفت که داکت اسپلیت های ایرانی از نظر کیفیت رو به پیشرفت هستند و در حال حاضر کیفیت خوبی دارند. اکثر برند های ایرانی ضمانت پنج ساله تعویض کمپرسور داکت اسپلیت ارائه می دهند.

داکت اسپلیت ایران رادیاتور

ایران رادیاتور یکی از برند های مطرح و شناخته ایرانی در زمینه تولید سیستم های گرمایشی و سرمایشی است که آبگرم کن ها پکیج دیواری های معروفی دارد. چند سالی است که ایران رادیاتور وارد بازار اسپلیت دیواری و داکت اسپلیت شده است.
مصرف انرژی پایین و ضمانت 5 ساله از جمله ویژگی های مثبت این داکت اسپلیت ها هستند.
داکت اسپلیت مهراصل
شرکت مهراصل که یکی از شرکت های تولید کننده لوله های مسی در سال های گذشته است، مدتی است وارد صنعت تولید داکت اسپلیت و سیستم های تهویه مطبوع شده است. داکت اسپلیت های مهر اصل دارای کویل آب گرم هستند و ارتفاع یونیت داخلی آن ها کم است.

داکت اسپلیت داکتینو

شرکت داکتینو تولید کننده های داکت اسپلیت های پارس و خانه شرقی است. این داکت اسپلیت ها 5 سال ضمانت تعویض کمپرسور دارند و طراحی آن ها شباهت زیادی به داکت اسپلیت های دایکین دارد. کویل آب گرم در مدل خانه شرقی به صورت جداگانه روی این داکت اسپلیت ها قرار می گیرد اما مدل پارس کویل آبگرم فابریک داخل یونیت دارد.
داکت اسپلیت دماپویا و داکت اسپلیت وست کول دو تا از دیگر داکت اسپلیت های ایرانی با کیفیت مطلوب هستند.

5. انتخاب نوع داکت اسپلیت

همانطور که اشاره شد دو نوع داکت اسپلیت داریم: معمولی و اینورتر. کولر گازی اینورتر نسبت به کولر گازی معمولی گران قیمت تر است اما مصرف برق پایین تری دارد. بنابراین در دراز مدت از نظر اقتصادی به صرفه تر است. برای ساختمان هایی که در آن ها داکت اسپلیت همیشه روشن است، بهتر است از نوع اینورتر دار استفاده کنید چرا که از نظر مصرف انرژی بسیار به صرفه تر هستند.

6. بررسی مشخصات داکت اسپلیت

جدا از نوع داکت اسپلیت و ظرفیت آن، این نوع کولر ها دارای ویژگی های متنوع و تکنولوژی های به روزی هستند که راحتی و کارآمدی بیشتری را برای شما به ارمغان می آورند. توجه به مشخصات و ویژگی های هر یک از مدل های داکت اسپلیت، یکی از مواردی است که می تواند به شما کمک کند داکت اسپلیت بهتری را انتخاب کنید.
از جمله ویژگی های مهم داکت اسپلیت که باید هنگام خرید به آن ها توجه داشته باشید می توان به موارد زیر اشاره کرد:
حالت های مختلف داکت اسپلیت
حتما به حالت ها یا همان مود های مختلف داکت اسپلیتی که قصد خرید آن را دارید توجه داشته باشید و داکت اسپلیتی را انتخاب کنید که مود های آن بیشتر از همه با نیاز های شما هماهنگ است.
مثلا اگر می خواهید از گرمایش داکت اسپلیت در زمستان هم استفاده کنید، باید داکت اسپلیتی را انتخاب کنید که مود گرمایشی یا همان heating mode را داشته باشد. یا در صورتی که در آب و هوای مرطوب زندگی می کنید، بهتر است داکت اسپلیتی را انتخاب کنید که حالت dehumidification یا رطوبت زدایی داشته باشد.
بعضی داکت اسپلیت ها حالت خواب یا sleep mode دارند که تنظیمات آن به شکلی است که دما را هر یک ساعت یک بار به آرامی افزایش می دهد تا کیفیت خواب شما در طول شب تضمین شود.
به طور کلی بعد از این که مشخصات مهم تر داکت اسپلیت مثل ظرفیت و نوع آن را انتخاب کردید، بهتر است به تکنولوژی و مود های انواع مدل های داکت اسپلیت هم توجه داشته باشید و مواردی که گفته شد را در آن ها بررسی کنید.

ریموت کنترل داکت اسپلیت

ریموت کنترل داکت اسپلیت ابزاری بسیار کاربردی است که به شما کمک می کند به راحتی داکت اسپلیت را از هر جای خانه کنترل کنید. داکت اسپلیت هایی که به تکنولوژی اینترنت اشیاء مجهز هستند به شما این امکان را می دهند که از گوشی موبایلتان به جای ریموت کنترل استفاده کنید.
کنترل داکت اسپلیت با گوشی موبایل
اگر داکت اسپلیت شما به تکنولوژی اینترنت اشیا یا Internet of Things مجهز است می توانید گوشی موبایلتان را به ریموت کنترل داکت اسپلیت تبدیل کنید. با این کار هم اطلاعات مهم درباره داکت اسپلیت را روی گوشی موبایل خود دریافت می کنید هم می توانید آن را کنترل کرده و تنظیماتش را تغییر دهید.

فیلتر هوای داکت اسپلیت

داکت اسپلیت هایی که فیلتر تصفیه هوا دارند می توانند به بهبود کیفیت هوای داخل منزل شما کمک قابل توجهی کنند و هم آسایش شما را ارتقا دهند هم از سلامت اعضای منزل محافظت کنند. بنابراین پیشنهاد می شود داکت اسپلیت هایی را انتخاب کنید که می توانند هوای منزل شما را از هرگونه آلودگی، گرد و خاک و ویروس بیماری زا پاک کند.
داکت اسپلیت کم مصرف
کم مصرف بودن داکت اسپلیت یکی از ملاک های مهمی است که هنگام خرید داکت اسپلیت باید به آن توجه داشته باشید. در صورتی که داکت اسپلیت مصرف برق بالایی داشته باشد، شما هر دوره باید هزینه زیادی را صرف پرداخت قبض برق کنید. علاوه بر آسیبی که به محیط زیست وارد می شود، مصرف برق بالای لوازم برقی مثل کولر و داکت اسپلیت، در طولانی مدت ضرر مالی قابل توجهی به شما میزند.

نگهداری آسان و سرویس داکت اسپلیت

با وجودی که بسیاری از کار های مربوط به داکت اسپلیت باید توسط متخصصین و کارشناسان این حوزه انجام شود، اما کار هایی هست که خود شما می توانید برای بهبود عملکرد و عمر دستگاه انجام دهید. از جمله این کار ها می توان به تعویض یا شستن به موع فیلتر ها، گردگیری و چک کردن داکت اسپلیت از نظر جمع شدن گرد و خاک یا کپک اشاره کرد.
مدل های داکت اسپلیت که قابلیت تمیز کردن خودشان را دارند (self-cleaning) از این نظر بهتر هستند و کار شما را آسان تر می کنند.
در صورت نیاز می توانید از خدمات پس از فروش و خدمات تعمیرات داکت اسپلیت دما کالا استفاده کنید. دماکالا با بهره گیری از تیم متخصصین سرویس و تعمیرات انواع کولر گازی، به شما کمک می کند علاوه بر انتخاب داکت اسپلیت مناسب، خرید داکت اسپلیت اصل و دریافت خدمات پس از فروش، به هنگام نیاز از خدمات تعمیرات و سرویس کولر گازی داکت اسپلیت نیز استفاده کنید.

7. خرید از فروشگاه داکت اسپلیت معتبر

خرید داکت اسپلیت از فروشگاه معتبر آخرین مرحله در فرایند انتخاب و خرید کولر گازی است. آخر بودن این مرحله به معنی کم اهمیت بودن آن نیست. اتفاقا کاملا برعکس، خرید از نمایندگی های معتبر کولر گازی از اهمیت بالایی برخوردار است.
فروشگاه دماکالا با سابقه بیش از 10 سال فعالیت در عرصه فروش و خدمات پس از فروش لوازم سرمایشی و گرمایشی به ویژه انواع کولر گازی و داکت اسپلیت، بهترین و پرفروش ترین مدل های داکت اسپلیت را با ضمانت اصالت کالا و ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش به صورت اینترنتی و حضوری به فروش می رساند.
همچنین شما عزیزان می توانید از طریق تماس با شماره های تیم فروش دماکالا یا مراجعه به وبسایت ما، از خدمات مشاوره رایگان خرید کولر گازی و داکت اسپلیت بهرمند شوید.

دسته بندی خدمات دماکالا

تعمیر انواع چیلر

تعمیر انواع چیلر

تعمیرات وی ار اف vrf

تعمیرات VRF

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.