تفاوت داکت اسپلیت اینورتر با معمولی

داکت اسپلیت ها را می توان به دو دسته تقسیم کرد: داکت اسپلیت معمولی یا دور ثابت و داکت اسپلیت اینورتر. این که تفاوت داکت اسپلیت اینورتر با معمولی چیست و کدام یک بهتر است سوالی است که برای بسیاری از مشتریان فروشگاه دماکالا ایجاد می شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت های داکت اسپلیت اینورتر با معمولی بپردازیم. اگر این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده است، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

داکت اسپلیت اینورتر چیست؟

داکت اسپلیت یا همان کولر گازی اسپلیت کانالی، در دو نوع اینورتر و معمولی در بازار موجود است. تفاوت داکت اسپلیت اینورتر با دور ثابت این است که نوع اینورتر یک برد به نام برد اینورتر دارد. این برد اینورتر باعث می شود که دستگاه بتواند با دور موتور متغیر کار کند. اصلی ترین مزیت داشتن دور متغیر کاهش چشمگیر مصرف برق دستگاه است. با توجه به این که یکی از ایرادات داکت اسپلیت ها مصرف برق بالای آن ها است، خرید داکت اسپلیت اینورتر یکی از راه حل های موثر برای کاهش مصرف برق دستگاه و کمرنگ ساختن این ایراد است.

اکثر برند های خارجی و برخی برند های ایرانی داکت اسپلیت اینورتر تولید می کنند. شما می توانید داکت اسپلیت اینورتر با ظرفیت های مختلف را از فروشگاه دماکالا تهیه کنید.

در ادامه به بررسی تفاوت های داکت اسپلیت اینورتر با دور ثابت می پردازیم.

مهم ترین تفاوت داکت اسپلیت اینورتر با معمولی: کمپرسور

تفاوت اصلی بین داکت اسپلیت اینورتر و معمولی، در سرعت کمپرسور است. همانطور که گفتیم کمپرسور داکت اسپلیت اینورتر می تواند با سرعت متغیر کار کند در حالی که کمپرسور داکت اسپلیت معمولی با یک سرعت ثابت کار می کند. داکت اسپلیت هایی که با سرعت متغیر کار می کنند نسبت به داکت اسپلیت های معمولی برق کمتری مصرف کرده و سر و صدای کمتری هم تولید می کنند.

داکت اسپلیت اینورتر می تواند سرعت موتور کمپرسور خود را بر اساس دمای محیط تنظیم کند. استفاده از برد اینورتر مصرف برق را کاهش می دهد چرا که دستگاه بسته به میزان گرمای محیط شدت کار خود و در نتیجه میزان مصرف برق خود را کاهش یا افزایش می دهد.

کاهش مصرف برق با داکت اسپلیت اینورتر

همانطور که گفتیم یکی از تفاوت های قابل توجه میان داکت اسپلیت های معمولی و اینورتر، میزان مصرف برق دستگاه است. برد اینورتر می تواند تا 30 درصد مصرف برق داکت اسپلیت را کاهش دهد.

داکت اسپلیت های معمولی از روش روشن/خاموش استفاده می کنند. یعنی کمپرسور در بازه های زمانی مشخص خاموش و روشن می شود تا دمای محیط در حد ایده آل حفظ شود. این کار مصرف برق را افزایش می دهد و می تواند باعث فرسودگی دستگاه شود. کمپرسور داکت اسپلیت های معمولی با سرعت کامل کار نمی کنند و همین باعث کاهش کارایی دستگاه هم می شود. همچنین هر بار که کمپرسور خاموش می شود، روشن شدن و راه اندازی مجدد آن زمان میبرد.

از طرف دیگر چون داکت اسپلیت اینورتر با سرعت متغیر کار می کند، در موقعیت ها و شرایط مختلف انعطاف بیشتری دارد، انرژی کمتری مصرف می کند و در شرایط آب و هوایی مختلف کارایی بالای خود را حفظ می کند.

داکت اسپلیت اینورتر سریع تر هوا را خنک می کنند

کمپرسور داکت اسپلیت های اینورتر می تواند با سرعت کامل کار کند و بنابراین سریع تر از داکت اسپلیت های معمولی دمای هوا را پایین بیاورد. همچنین به علت امکان تغییر سرعت کمپرسور، در کنترل دما عملکرد بهتری نشان می دهند و حتی زمانی که هوای بیرون نوسانات زیادی دارد، دمای آپارتمان را ثابت نگه می دارند.

داکت اسپلیت اینورتر برای شهر های شرجی

یکی از مزیت های داکت اسپلیت اینورتر نسبت به معمولی این است که در رطوبت زدایی از هوا عملکرد بهتری دارد بنابراین برای شهر هایی که رطوبت بالایی دارند مثل شهر های شمالی و جنوبی ایران، بهتر است.

سر و صدای داکت اسپلیت اینورتر بیشتر است یا معمولی؟

تفاوت داکت اسپلیت اینورتر با معمولی

سر و صدای کولر یکی از فاکتور های مهمی است که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. گرچه چیزی به نام کولر گازی یا داکت اسپلیت بی صدا نداریم، اما میزان سر و صدای داکت اسپلیت بسته به برند و مدل می تواند متفاوت باشد. سر و صدایی که داکت اسپلیت ها تولید می کنند با واحد دسی بل اندازه گیری می شود و شما می توانید این عدد را از دفترچه راهنمای محصول یا مشخصات آن در وبسایت تولید کننده پیدا کنید.

در مجموع داکت اسپلیت های اینورتر نسبت به نوع معمولی صدای کمتری تولید می کنند و دلیل آن هم عدم نیاز به خاموش و شدن مکرر کمپرسور دستگاه است.

مقایسه گاز مبرد داکت اسپلیت اینورتر و معمولی

در داکت اسپلیت های معمولی عموما از گاز مبرد R22 استفاده می شود اما در داکت اسپلیت های اینورتر معمولا از گاز مبرد R410a استفاده می شود. این دو گاز مبرد دو تفاوت مهم با هم دارند. اولا گاز R22 برای محیط زیست مضر است و توسط بسیاری از کشور ها ممنوع اعلام شده است در حالی که R410a این مشکل را ندارد. دوما، گاز R410a نسبت به R22 راندمان و کارایی بالاتری دارد.

قیمت داکت اسپلیت اینورتر

قیمت داکت اسپلیت اینورتر به عوامل زیادی از جمله برند تولید کننده و ظرفیت دستگاه بستگی دارد. اما اگر بخواهیم یک مقایسه کلی بین قیمت داکت اسپلیت اینورتر و معمولی انجام دهیم می بینیم که داکت اسپلیت اینورتر کمی گران تر است. البته اگر این نکته را در نظر داشته باشید که با خرید داکت اسپلیت اینورتر هزینه کمتری برای قبض برق پرداخت خواهید کرد، می بینید که خرید داکت اسپلیت اینورتر در بلند مدت به صرفه تر است.

مزایای داکت اسپلیت اینورتر چیست؟

ابعاد داکت اسپلیت 36000

مزایای داکت اسپلیت اینورتر نسبت به مدل های معمولی را به طور مفصل توضیح دادیم. این مزایا به صورت خلاصه به شرح زیر هستند:

  • با وجودی که داکت اسپلیت اینورتر نسبت به معمولی قیمت بالاتری دارد، اما چون برق کمتری مصرف می کند از نظر اقتصادی و زیست محیطی به صرفه تر است.
  • داکت اسپلیت های اینورتر دوام و طول عمر بالایی دارند اما هزینه نگهداری آن ها نسبت به نوع معمولی بیشتر است.
  • سر و صدای داکت اسپلیت های معمولی بیشتر از اینورتر است چرا که به طور مکرر خاموش و روشن می شوند در حالی که داکت اسپلیت های اینورتر صدای کمتری تولید می کنند.
  • داکت اسپلیت های اینورتر می توانند دمای اتاق را ثابت نگه دارند در صورتی که وقتی از داکت اسپلیت معمولی استفاده می کنید نوسان دما را تجربه خواهید کرد.
  • داکت اسپلیت اینورتر سریع تر از داکت اسپلیت معمولی دما را کاهش می دهد
  • داکت اسپلیت اینورتر نسبت به نوع معمولی کمتر به محیط زیست آسیب می رساند

بهترین برند های داکت اسپلیت اینورتر کم مصرف

تقریبا همه برند های خارجی و بیشتر برند های ایرانی داکت اسپلیت اینورتر با ظرفیت های متنوع تولید می کنند. بعضی برند ها به صورت اختصاصی داکت اسپلیت های اینورتر تولید می کنند و مدل بدون اینورتر ندارند. در حال حاضر بهترین برند های داکت اسپلیت اینورتر کم مصرف موجود در بازار برند های زیر هستند:

  • داکت اسپلیت اینورتر ال جی
  • داکت اسپلیت اینورتر گرین
  • داکت اسپلیت اینورتر سامسونگ
  • داکت اسپلیت اینورتر میتسوبیشی
  • داکت اسپلیت اینورتر دایکین
  • داکت اسپلیت اینورتر میدیا
  • داکت اسپلیت اینورتر هایسنس
  • داکت اسپلیت اینورتر زانتی

داکت اسپلیت اینورتر یا معمولی؛ کدام را بخریم؟

انتخاب داکت اسپلیت بیش از هر چیز به بودجه، نیاز و نوع استفاده شما بستگی دارد. همانطور که گفتیم اصلی ترین برتری داکت اسپلیت اینورتر نسبت به معمولی مصرف برق پایین تر، صدای کمتر و کارایی بیشتر دستگاه است. بنابراین اگر بودجه لازم را دارید، داکت اسپلیت اینورتر انتخاب بهتری است.

شما عزیزان میتوانید سوالات خود را درباره داکت اسپلیت اینورتر و معمولی از تیم فروش دماکالا بپرسید. کافی است از طریق چت سایت یا شماره تلفن فروش که در سایت دماکالا ثبت شده، با تیم فروش ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان انتخاب و خرید داکت اسپلیت دریافت کنید.

همچنین انواع داکت اسپلیت اینورتر و معمولی در فروشگاه دماکالا با ضمانت اصالت و سلامت کالا و ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش موجود است. شما عزیزان می توانید محصول مورد نظر خود را به صورت تلفنی یا اینترنتی از دماکالا خریداری کنید.

دسته بندی خدمات دماکالا

تعمیر داکت اسپلیت
تعمیر انواع چیلر

تعمیر انواع چیلر

تعمیرات وی ار اف vrf

تعمیرات VRF

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.